Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:51:09 GMT

مشهد میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۹۹۴۵

مشهد میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد

علیرضا رزم حسینی در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در مشهد گفت: برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد مقدس افتخاری است که نصیب ما شده است و آمادگی داریم برای برگزاری متفاوت این رویداد نسبت به سال‌های قبل هر نوع کمکی که لازم باشد انجام دهیم.

وی افزود: در ایام برگزاری این مسابقات، شهر مشهد باید فضای قرآنی داشته باشد لذا برای برگزاری باشکوه این مراسم تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به واسطه اقدامات شما در کرمان، بقاع متبرکه و اماکن تاریخی که صبغه جهانی داشت بازسازی و احیا شد، با این نگرش در خراسان رضوی هم اماکن تاریخی برجسته‌ای نظیر کاروانسراها وجود دارد که می‌توان آنها را بازسازی و مرمت کرد.

رزم حسینی ادامه داد: خراسان رضوی مرکز تحولات تاریخی بوده و وجود مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) در این استان شرایط ویژه‌ای برای شیعیان ایجاد کرده است و علاوه بر این اهل تسنن هم ارادت خاصی به این امام همام دارند و همه ساله در ایام گوناگون به مشهد مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: مردمی شدن اقتصاد بدین معناست که به سوی توانمندسازی و توسعه جوامع محلی حرکت کنیم به طور مثال در قلعه گنج کرمان این رویکرد دنبال شد و دستاوردهای درخشانی به همراه داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان ۱۲ منطقه اقتصادی در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تعریف شده است گفت: در این طرح ۱۲۰ معین اقتصاد مقاومتی به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و در روستاها به کار توسعه و توانمندسازی مردم می‌پردازند که این طرح مورد استقبال مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه‌گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی امضا شده و بنای ما این است که از ظرفیت‌های داخلی استان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه، دارایی‌ها و توان بسیار دارد که می‌تواند با بهره گیری از آنها در زمینه توسعه و توانمندسازی خراسان رضوی ورود کند.

رزم حسینی با بیان اینکه ارزش زیورآلات بانوان خراسانی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود گفت: برنامه معین‌های اقتصاد مقاومتی این است که در قالب آموزش کسب‌ و کار، مردم را در شهرستان‌ها و روستاها توانمند کنند تا بتوانند از سرمایه‌های خود به نحو درستی استفاده کنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار گفت: وظیفه داریم از دولت و مدیران استانی در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی با قدردانی از دستاوردهای استاندار خراسان رضوی در حوزه اقتصاد افزود: آمادگی داریم در حوزه منابع آب استان ورود پیدا کنیم چرا که این حوزه ظرفیت دارد و مزیت نسبی اشتغال به واسطه آن ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد ادامه داد: این مسابقات فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد و مراسم پایانی آن نیز در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد استانداری خراسان رضوی مسابقات قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد استانداری خراسان رضوی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد استانداری خراسان رضوی مسابقات قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ثبت‌نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و نسبت به سایر استان‌های کشور رتبه اول را در این حوزه کسب کرده است.

مهدی رمضانی در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بهره‌مند شوند.

رمضانی گفت: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند می‌توانند با حفظ ۱۰ جزء مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح ۳ مدرک کارشناسی، در سطح ۲ کارشناسی‌ارشد و در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سطح بالای استان در مبحث قرآنی هم افزود: ما دارالقرآن ایران اسلامی هستیم و هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی در این حجم حافظان و قاریان بین‌المللی ندارد؛ در استان نیز، مشهد به برکت امام هشتم (ع) سرآمد است.

رمضانی گفت: تعداد ۱۱۳۰زن و ۴۸۸ مرد در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت کرده‌اند.

  مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد، امسال در ۷ حوزه شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعداد ۵۳۳ زن و ۲۷۶ مرد در مشهد تصمیم گرفته شد که ۲ حوزه آزمون در مشهد تدارک دیده شود. ما در خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار حافظ بالای ۵ جزء داریم، حدود ۲۰هزار مربی و استاد قرآن در استان خراسان رضوی فعالیت قرآنی دارند و بیش از ۲۵۰۰ جلسه قرآن در استان برگزار می‌شود؛ به همین دلیل این آمار نشان می‌دهد فعالیت قرآنی ما در استان فعالیت پویایی است.

وی در خصوص کیفیت برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تشریح کرد: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی حسن حفظ، صوت و لحن شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. البته نظارت کلی آزمون شفاهی با کارشناسان تهرانی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور