Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در همایش شهرداران، بخشداران و مدیران صنعت با شرکت های دانش بنیان برای هماهنگی در خصوص برگزاری رویداد مدیریت پسماند و محیط زیست با اشاره به اینکه زباله و پسماند دغدغه جدی و مهم استان است، افزود: در استانی زندگی می کنیم که مملو از مواهب خدادادی همچون کوه، جنگل و دریا می باشد که قیمت ریالی نمی توان برای آن در نظر گرفت لذا باید با صیانت از محیط زیست و مواهب خدادادی به  سوی فردایی بهتر و توسعه ای پر رونق تر از گذشته گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار مازندران اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان چشم بیدار جامعه می توانند بازوان توانمندی برای شهرداران و دستگاه های اجرایی باشند. لذا نگاه گذشته به بهره گیری از مشارکت اجتماعی باید اصلاح و متحول شود، چراکه دولت تدبیر و امید به این حوزه نگاه جدی دارد.

وی تصریح کرد : سمن ها به عنوان یک بازو می توانند در توسعه استان به ویژه اجرای طرح مازندران پاک و مدیریت پسماند نقش داشته باشند. لذا در تصمیم گیری های اجرایی، مشارکت مردم یک گام بلند برای توفیق است.

راز جویان با اشاره به اینکه مازندران سالانه میزبان گردشگران فراوانی است، خاطرنشان کرد: باید در کنار مردم و سمن ها برای بهره گیری از حضور و نقش گردشگران نیز در راستای مدیریت پسماند برنامه داشته باشیم.

وی گفت: ساماندهی و مدیریت پسماند از دغدغه ها و تاکیدات استاندار است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و تفاهمنامه های فراوانی امضا گردید و اعتبارات فراوانی جذب شد و شرکت های دانش بنیان زیادی حضور پیدا نمودند و اعتبارات مناسبی با محوریت فعالیت های دانش بنیان تا سقف ۱ میلیارد و قابل توسعه به میزان ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد : مهم ترین معیار در ارزیابی شهرداران نحوه رسیدگی به زباله و پسماند استان می باشد و دپو زباله در محدوده شهری و دفع غیراصولی  زباله  و عدم توجه به اجرای طرح های مورد تاکید در این راستا از مولفه های ارزیابی است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تصمیم گیری های جنگل دستگاه های اجرایی دولت زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در حاشیه نشست بررسی مسائل محیطی زیستی مناطق پنج‌گانه کشور اظهار داشت: در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که مهرماه سال 1402 بین شورای اسلامی استان و اداره کل محیط زیست استان جلسه‌ای با حضور اعضای شورای استان و رؤسای شورای شهرستان‌ها با مدیرکل و معاونین و کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های افراد  در جلسه در حوزه استانی و شهرستانی مطرح شد و مصوب شد که مسائل پیگیری شود و همکاری مناسب‌تری را در سطح استان، شوراهای اسلامی و سازمان محیط زیست داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص مهمترین مشکلات استان در زمینه محیط زیست تصریح کرد: ما باید بپذیریم که در استان در مورد مدیریت پسماند دچار چالش هستیم و در حوزه پسماند و زباله‌ها دچار نوعی بی‌تکلیفی و عدم مشخص بودن متولی مدیریت پسماند و زباله در سطح استان نیز هستیم.

 وی اضافه کرد: دهیاری‌ها منابع بسیار محدودی برای مدیریت دارند و نمی‌توانند طبق اصولی که در قانون مطرح شده است مدیریت کنند، شهرداری‌ها نیز به همین شکل دچار مسئله هستند و ما اساسی‌ترین مسئله‌ای که در شهرها و روستاها داریم موضوع پسماند و مدیریت آن است که مشکلات بسیار زیادی را برای شوراهای شهرها و روستاها و به ویژه شخصیت حقیقی برخی مسئولان ایجاد کرده است.

میری خاطرنشان کرد: در مدیریت پسماند و زباله در استان دچار سردرگمی هستیم و هیچ راهکار مشخصی مطرح نشده و روز به روز این معضل در استان در حال گسترش است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است