Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه آب‌زدایی کابینتی حبه‌قند با امواج میکروفرکانسی، به همت پژوهشگران دانشگاه مراغه ثبت اختراع شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دستگاه آب‌زدایی کابینتی حبه‌قند با امواج میکروفرکانسی، به همت پژوهشگران دانشگاه مراغه ثبت اختراع شد.   امین حاظر وظیفه، عضو هیئت علمی گروه مکانیک ماشین‌های کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه مراغه در این خصوص گفت: برای آب‌زدایی از حبه قند‌های مرطوب در آخرین مرحله از خط تولید حبه قند، از جریان هوای گرم استفاده می‌گردد که به‌دلیل پایین بودن ضریب هدایت حرارتی حبه قند، فرآیند آبزدایی بسیار طولانی بوده و این عمل به‌طور یکنواخت صورت نمی‌پذیرد که سبب افت کیفیت محصول خشک شده و مصرف انرژی بسیار زیاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اختراع حاضر را به منظور افزایش راندمان بهره‌وری از انرژی همراه با صرف زمان کمتر و افزایش کیفیت محصول خشک شده اعلام کرد و گفت: دستگاه آب‌زدایی حبه قند با امواج میکرو فرکانسی در ظرفیت‌های متفاوت براساس مطالعات وسیع دانشگاهی و نتایج آزمایش‌های متعدد در نرم‌افزار Comsol multiphysics بر اساس خصوصیات دی الکتریک و حرارتی حبه قند و با بهره‌گیری از روش عددی المان محدود (EEM) با حداقل گرمایش غیر یکنواخت طراحی و ساخته شد.
حاظر وظیفه تصریح کرد: این دستگاه قادر است روزانه ۲۰ تن حبه قند را تا رطوبت مطلوب خشک نماید که در عین حفظ کیفیت محصول، در مقایسه با روش جریان هوای گرم مدت زمان فرآیند آبزدایی را ۹۰ درصد و میزان مصرف انرژی را تا ۸۰ درصد کاهش دهد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مراغه محققان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره گفت: برداشت گل محمدی از ۴ هزار و ۵۰۰ بوته گل محمدی در مساحت پنج هکتار از بوستان‌های گل محمدی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شهید امید اکبری نیسیانی و محوطه و فضای سبز این مرکز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ تُن گل محمدی ارگانیک برداشت و برای تولید گلاب به کارگاه منتقل شود.
محمدرضا معصومی افزود: استفاده از نظام کشاورزی ارگانیک یعنی مصرف کود‌های آلی و استفاده از روش‌های به‌زراعی به‌جای مصرف کود‌های شیمیایی موجب افزایش کیفیت محصول گل محمدی مرکز در مقایسه با مکان‌های دیگر شده است.
وی پیش بینی درآمد این مرکز را بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بیان کرد و افزود: به‌واسطه شرایط اقلیمی برداشت گل از نیمه فروردین آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت و به دلیل باردهی سریع، نگهداری آسان و درگیری کمتر با آفات می‌تواند درآمد بیشتری را برای مرکز به همراه داشته باشد، همچنین به صورت خشک شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا از آن گلاب و اسانس استحصال شود.
معصومی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با چالش فرآوری مواجه بوده که امسال به همت کارکنان با خریداری تجهیزات و راه‌اندازی کارگاه گلاب‌گیری، زنجیره ارزش گل محمدی تکمیل شد.
وی، هدف از کشت این محصول را ایجاد اشتغال، کسب درآمد غیرشهریه ای، مصرف کم آب، توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی در منطقه و درنهایت زیباسازی فضای سبز و محوطه دانشگاه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو