Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم افغانستان در پارلمان این کشور از کمیسیون‌ انتخابات خواستند تا در روند اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری براساس خواسته‌های برخی تیم‌های خواس عمل نکند. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ بین الملل افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان یار» معاون اول مجلس نماینده‌گان افغانستان اعلام کرد: از کمیسیون انتخابات افغانستان می‌خواهیم تا فعالیت‌ها و اقداماتش طبق خواسته برخی تیم‌های انتخاباتی صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صحن علنی این مجلس گفت: اقدامات کمیسیون‌های انتخاباتی باید براساس قوانین باشد تا روند انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را با بحران مواجه نکنند.

«فاطمه عزیز» دیگر عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این باره اذعان داشت: کمیسیون‌‌های انتخاباتی نباید تحت تأثیر زورگویی باشند بلکه بصورت مستقل نتیجه انتخابات را به مردم این کشور اعلام کنند.

افزایش سفر مقامات ارشد آمریکایی به افغانستان در پی بحران انتخاباتیافزایش حضور نظامی در کابل؛ واکنش دولت افغانستان به هشدار تیم‌های انتخاباتی

 

هفته جاری برخی تیم‌های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» با اعلام نارضایتی از اقدامات کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که اگر تا شنبه آینده آرای تقلبی باطل نشود تظاهرات و اعتراضات مدنی را راه‌اندازی خواهند کرد.

«عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز بدون نام بردن از تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش نوشت: کمیسیون انتخابات به دستور یک تیم انتخاباتی عمل می‌کند، استقلال کمیسیون زیر سوال رفته و نتیجه کار آن‌ها نیز مشروعیت ندارد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان از دولت این کشور خواسته تا در روند انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کند، اما با واکنش تیم‌های انتخاباتی و فعالان رسانه‌ای و سیاسی مواجه شده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی