Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار موسی کمالی در تشریح این خبر اظهار کرد: در روز چهارشنبه مورخ ۹۸.۹.۶ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزشی سردار فرحی و نمایندگانی از وزارت دفاع، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای و هلال احمر از مرکز آموزش شهدای جوادنیا بازدید کردند.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در این بازدید شیوه آموزش در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) رونمایی شد و چند کارگاه فنی و حرفه ای مورد بازدید قرار گرفت و بنا شد علاوه بر آموزش های عمومی، اجتماعی و فنی و حرفه ای، آموزش در محیط واقعی کار نیز در یگان های نیروهای مسلح راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۵۰ سرباز آموزش‌های امدادی را دریافت کردند

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی تصریح کرد: با توجه به شعار هر سرباز یک امدادگر، تعداد ۶۵۰ نفر از فراگیران سرباز که آموزش امداد را طی کرده بودند، گواهی نامه های خود را دریافت کردند که مجموع افراد آموزش دیده در این مرکز به ۲۱۴۰ نفر رسید.

سردار کمالی ادامه داد: همچنین کارگاه های جوشکاری، مکانیکی، برق، برنامه نویسی، کامپیوتر، فضای مجازی نیز مورد بازدید قرار گرفت و مجموع فراگیران این مرکز در دو سال اخیر به ۵۵۹۹ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در پایان فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سردار فرحی در بین فراگیران و مسئولین اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می شود.

همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی را فرابگیرند

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه در پایان گفت: سربازان یکی از ارکان توان رزم و بنیه دفاعی کشور هستند و در تولید و دفاع از امنیت کشور نقش اساسی ایفا می کنند اما یکی دیگر از مهمترین اهداف سربازی توانمندسازی و مهارت آموزشی کارکنان وظیفه است، لذا همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی، امداد و نجات، کسب و کار و حقوقی، سبک زندگی- مالی و فضای مجازی کسب و کار و حداقل یک مهارت منجر به اشتغال را فرا گیرند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح مهارت آموزی امنیت کارت پایان خدمت موسی کمالی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور گفت: مقرر شده صدور پایان کار ساختمان توسط مهندسان ناظر ساختمان مشروط به رعایت مباحث مرتبط با مدیریت بهینه و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساختمان‌ها باشد. - اخبار اقتصادی -

علی سیدزاده، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: رایزنی‌هایی با وزرات راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام شده که بر این اساس مقرر شده صدور پایان کار ساختمان توسط مهندسان ناظر ساختمان مشروط به رعایت مباحث مرتبط با مدیریت بهینه و استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب در ساختمان‌ها باشد.

وی آموزش و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به مدیریت مصرف آب را از عوامل مهم و اثرگذار عنوان کرد و افزود: نصب تجهیزات و ادوات کاهنده مصرف آب مانند پرلاتور و رگولاتور، سردوش‌های مخلوط‌کننده آب و هوا، فلاش تانک‌های دو مخزنه، شیر‌های اهرمی و پدالی و شیرآلات الکترونیکی مجهز به چشم الکترونیک از عوامل مؤثر برای مدیریت مصرف آب شرب است.

جنگ آینده جهان "جنگ آب" است

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدر رفت آبفای کشور به نقش مؤثر تعرفه و قیمت‌گذاری آب در مدیریت مصرف اشاره و تأکید کرد: در ایران نیز مانند سایر کشور‌های در حال توسعه، قیمت فروش آب بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی و تمام شده آب است و به همین دلیل چون در سبد هزینه خانوار، سهم کمی را به خود اختصاص داده است، موضوع تعرفه عامل انگیزشی برای کاهش مصرف آب نیست.

سیدزاده استفاده از تکنولوژی‌های نوین و تجهیزات کاهنده مصرف آب را به عنوان یکی از روش‌های مدیریت بهینه مصرف آب عنوان کرد و افزود: در این رابطه همه ساله به منظور نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب اعتباری از محل منابع ملی بین شرکت‌های آب و فاضلاب به منظور خرید و نصب تجهیزات کاهنده در اماکن عمومی توزیع می‌شود و بر این اساس در بودجه سالانه شرکت‌های آب و فاضلاب نیز همه ساله تأکید می‌شود.

وی با بیان اینکه الزام به نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب به لحاظ حقوقی و قانونی باید توسط مهندسان ناظر بر تأسیسسات داخلی ساختمان انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالای آب در کشور‌های توسعه یافته، همانند انرژی مصرف آب نیز کنترل می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف، خدمات مشترکین و کاهش هدررفت آبفای کشور پر مصرف‌ترین بخش خانگی را در مصرف آب، استحمام اعلام کرد و گفت: در بخش خانگی علاوه بر استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف، زمان باز بودن شیر آب در حمام را نیز می‌تواند کنترل کند؛ در سرویس‌های بهداشتی، از فلاش تانک‌های دو حالته استفاده می‌کنند و شیر‌های آب مورد استفاده در منزل از نوع اهرمی بوده و مجهز به بهترین نوع وسیله مخلوط‌کننده آب و هوا ( پرلاتور ) است.

وی افزود: اصلی‌ترین عامل کنترل مصرف آب در کشور‌های توسعه یافته تعرفه آب است؛ این موضوع سهم قابل توجه و کنترل‌کننده‌ای در کاهش مصرف آب دارد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب در تعدادی از کشور‌های اروپایی در سال 2021 بالاتر از ایران است، از جمله استرالیا (268)، آمریکا (295) و کانادا (326) که به ترتیب 268، 295 و 326 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز است.

وی ادامه داد: در ایران سرانه مصرف کل 233 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز و سرانه مصرف خانگی 191 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدت زمان تحویل کارت سوخت کاهش یافت
  • تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد 
  • الزام استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف آب برای صدور پایان کار
  • تأخیر در برخط شدن صدور کارت‌های سوخت
  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین