Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا صعود هشت تیم به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شده است و آنها در شانزدهم دسامبر (۲۵ آذر) حریفانشان را خواهند شناخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان خود نزدیک شده است و پس از پنجمین هفته اغلب تیم‌ها حضورشان را در دور بعد قطعی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی هشت بازی میان ۱۶ تیم برگزار می‌شود. این تیم‌ها به دنبال فتح بهترین جام باشگاهی قاره اروپا در فینال سی‌ام می هستند (استانبول میزبان دیدار نهایی است).

چه تیم‌هایی تاکنون به یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند؟

پاری سن ژرمن، رئال مادرید، بایرن مونیخ، تاتنهام، منچسترسیتی، یوونتوس، لایپزیگ و بارسلونا به دور حذفی راه یافتند تا در قرعه‌کشی آینده حضور داشته باشند.

چه زمانی قرعه‌کشی یک هشتم نهایی برگزار می‌شود؟

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی شانزدهم دسامبر (۲۵ آذر)  ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت ایران) در نیون سوییس برگزار می‌شود. همه تیم‌ها نمایندگان خود را به این مراسم می‌فرستند تا از نزدیک شاهد قرعه‌کشی باشند و نخستین حریف خود را در مرحله حذفی بشناسند.

یک ساعت بعد، قرعه کشی یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا هم برگزار می‌شود که تیم‌های صعود کرده از مرحله گروهی این بازی‌ها و تیم‌های سوم گروه‌های لیگ قهرمانان در آن به رقابت خواهند پرداخت.

نحوه قرعه‌کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان چگونه خواهد بود؟

قرعه‌کشی نخستین مرحله حذفی چند تبصره دارد. تیم‌های یک گروه با هم روبرو نخواهند شد و همچنین باشگاه‌هایی که از یک کشور هستند در یک هشتم نهایی با یکدیگر رقابت نخواهند کرد. این اتفاق در یک چهارم نهایی می‌تواند رخ دهد.

در چنین شرایطی صدرنشین‌های گروه در یک سید و تیم‌های دوم در سید دیگر قرار می‌گیرند. تیم‌های اول این امتیاز را دارند که بازی رفت را خارج از خانه برگزار کنند و در دیدار برگشت مقابل هوادارانشان به میدان بروند. تاریخ بازی‌ها در همان روز قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

 بازی‌های یک هشتم نهایی چه زمانی برگزار می‌شوند؟

بازی‌های یک هشتم نهایی در تاریخ‌های متفاوتی برگزار می‌شوند. دیدارهای رفت در روزهای هجدهم، نوزدهم (۲۹ و ۳۰ بهمن)، بیست و پنجم و بیست و ششم فوریه (۶ و ۷ اسفند) انجام می‌شوند و تاریخ بازی‌های برگشت در تاریخ‌های دهم، یازدهم، هفدهم و هجدهم مارس (۲۰، ۲۱، ۲۷ و ۲۸ اسفند) خواهد بود.

طبق روال چند سال اخیر در هر روز دو بازی از این مرحله برگزار می‌شود. به همین خاطر برای انجام دیدارهای رفت به دو هفته نیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی داوران دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اسامی چهار بازی آخر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد.

طرفداری | دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا این هفته برگزار می شود. یوفا از اسامی داوران هر چهار بازی این هفته رونمایی کرد.

داوران دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی - رئال مادرید؛ دنیله اورساتو (داور) و پائولو والری (داور VAR) از ایتالیا  بایرن مونیخ - آرسنال؛ دنی ماکلی (داور) و کلی روپرتی (داور VAR) از هلند بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ ایستوان کواتس (داور) از رومانی و مارکو فریتس (داور VAR) از آلمان  دورتموند - اتلتیکو مادرید؛ اسلاوکو وینچیچ (داور) و نجک کایتازوویچ (داور VAR) از اسلوونی 

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • صعود مهرام و ذوب آهن به مرحله نیمه پایانی لیگ برتر بسکتبال
  • مهرام‌ و ذوب آهن به مرحله نیمه نهایی صعود کردند 
  • لیگ برتر بسکتبال| صعود مهرام و ذوب آهن به مرحله نیمه نهایی/ تکلیف یک بازی یکشنبه مشخص می شود
  • صعود مهرام و ذوب آهن: پازل نیمه نهایی تکمیل نشد
  • ژاوی: باید مونتجوئیک را تبدیل به یک کوره داغ کنیم
  • گام پایانی ذوب‌آهن در آمل برای نیمه‌نهایی / تماشاگران کاله اجازه صعود می‌دهند؟
  • اعلام اسامی داوران دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • برتری 2-0 اتلتیکو مادرید مقابل بارسلونا با بریس گریزمان و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2016/4/13) / فیلم
  • صعود گرگانی ها به نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال| شهرداری گرگان، نخستین صعود کننده به نیمه نهایی