Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:51:12 GMT

کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۸۷۳

کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس شهر مرودشت ظهر پنجشنبه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه مرودشت، سید مهدی مکی شهردار مرودشت و دیگر مسئولان برگزار شد.

روح الله منوچهری در این مراسم با اشاره به اینکه امسال ۳ کتابخانه عمومی در شهرستان مرودشت تعمیر، به سازی و شاداب سازی شده است، گفت: تعمیرات ۳ کتابحانه عمومی ولیعصر(عج)، پردیس و دشتک ابرج امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، کتابخانه عمومی ولیعصر (عج)در هفته دولت به بهره برداری رسید و کتابخانه دشتک نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.

وی با تصریح اینکه این کتابخانه قدمت ۵۰ ساله دارد و نیم قرن است که به مردم خدمات می دهد، بیان کرد: باتوجه به فرسودگی ساختمان، بازسازی و تعمیر این کتابخانه بسیار لازم بود که این پروژه با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال انجام شد.

منوچهری با تصریح اینکه اکنون نوبت مردم است که از این امکانات استفاده کنند، گفت:  زیرساختی که باید آماده و بروز می شد، انجام شده و امروز ما باید افزایش علاقه مردم را ببینیم؛ آمارها بیان می کند که در هرجا فضا و امکانات خوب باشد مردم از کتابخانه بیشتر استقبال  می کنند.

وی به اقدامات گسترده کتابخانه های عمومی اشاره و  عنوان کرد: فعالیت های خرد و کلان بسیاری در کتابخانه ها انجام می شود که حاصل آن افزایش آمار مردم در عضویت و امانت بوده است. هرچقدر مردم بیشتر از کتابخانه های عمومی استفاده کنند ما نیز برای ارتقای سطح کتابخانه ها بیشتر راغب می شویم.

حجت الاسلام مهدی آقایی امام جمعه شهرستان مرودشت هم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب و ایام بسیج، با اشاره به بازسازی کتابخانه پردیس عنوان کرد: بازگشایی کتابخانه عمومی پردیس، فضای خوبی را برای این شهر فراهم کرده است، با توجه به وضعیت اقتصادی و کمبود بودجه در کشور، انجام چنین کارهایی بسیار مهم است.

وی همچنین از برنامه کتابخانه های عمومی مرودشت در هفته کتاب قدردانی کرد و گفت: برنامه های خلاقانه و متنوع کتابخوانی در بازه زمانی گسترده در مرودشت برگزار شد که توانست بسیاری از مردم و دستگاه ها را با خود همراه کند.

کتابخانه های عمومی پردیس، نخستین کتابخانه شهرستان مرودشت و تأسیس سال ۱۳۵۰ است. این کتابخانه ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا و قریب به ۱۵ هزار نسخه کتاب دارد. در حال حاضر ۱۳ کتابخانه عمومی نهادی و ۲ کتابخانه مشارکتی در مرودشت فعال است.

کد خبر 4783314

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس مرودشت بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی قیمت بنزین قزوین ایلام بنزین شهرکرد بیرجند تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری