Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:12:32 GMT

ممنوعیت گران شدن هزینه سرویس مدارس

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۹۵۱

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی رفاهی مهر فرهنگیان در منطقه ۵ تهران گفت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش تقویت معیشت معلمان و تمهید امکانات رفاهی برای آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افتتاح مرکز آموزشی و رفاهی نیز گامی در جهت ارائه خدمات بهتر به فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جاری را با همه دشواری‌هایی که داشت، آغاز کردیم و خوشبختانه کلاس‌های درس فعال است اظهار کرد: همکاران ما در شهر تهران در جلسه امروز مروری بر اقدامات و مسائل و مشکلات تهران از جمله نیروی انسانی داشتند. ساماندهی نیروی انسانی با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان و بازنشستگان نیازمند تمهید مقدمات است.

حاجی میرزایی با ادامه داد: امیدواریم ورود ما به سال تحصیلی آتی با ساماندهی مناسب‌تر و کیفی‌تر نیروی انسانی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت جزو ماموریت‌های اصلی ماست گفت: اکنون متاسفانه فضای آموزشی مناسبی در تهران نداریم و از متوسط کشوری از نظر دسترسی به فضای آموزشی ضعیف‌تر است. در برخی مناطق جدید در شهر تهران مدارس کافی طراحی نشده که مشکلات را افزایش داده است. همچنین مشکل کمبود فضای آموزشی در تهران به گونه‌ای است که نیازمند حرکت ملی هستیم و لازم است دولت، مجلس و خیرین که مسئولیت اجتماعی دارند به این مشکل فکر کنند و به آن جدی ورود کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بنزین سرویس مدارس عنوان کرد: تصمیم گرفته شده که برای سرویس مدارس معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه به رانندگان سرویس پرداخت شود و با اطمینان اعلام می‌کنم که اجرایی خواهد شد و زمان آن هم از ۲۴ آبان ماه است.

وی اضافه کرد: رانندگان باید در سامانه سپند ثبت نام کنند تا کار ارزیابی پیمایش آن‌ها انجام شود و پس از آن مابه ازای ریالی پرداخت می‌شود. البته ممکن است این کار زمان ببرد تا هماهنگی‌های لازم برقرار شود.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد که سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر رانندگان ما به التفاوت را بگیرند متوجه خواهند شد که هزینه‌ها تفاوتی نکرده است و افزایش قیمت‌ها غیرقانونی است، زیرا اتفاق خاصی نیفتاده و فقط بنزین سهمیه بندی شده است گفت: ما نیز مابه التفاوت نیاز رانندگان را تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه برایشان واریز می‌کنیم.

وی درباره بنزین سرویس مدارس روستایی نیز تاکید کرد: تفاوتی ندارد، آن‌هایی که از تاکسی استفاده می‌کنند که تاکسی و سرویس سهمیه بنزین دارد و آنچه من می‌گویم برای رانندگانی است که آزاد هستند.

حاجی‌میرزایی درباره تاثیر تعطیلی مدارس بر کاهش زمان آموزش اظهار کرد: تحصیل یک موقعیت ممتاز و طلایی برای آموزش است. باید حداکثر تلاش را به کار ببندیم که کمترین تعطیلی را داشته باشیم.

وی افزود: کارشناسان اذعان دارند که میان محتوای درسی و ساعات اختصاص یافته تناسبی وجود ندارد و با اضافه شدن تعطیلات این فشار تشدید خواهد شد. امیدوارم تمام افرادی که درباره تعطیلی مدارس تصمیم گیری می‌کنند به این موضوع توجه داشته باشند. شورایی که در استانداری تشکیل می‌شود در این باره تصمیم گیری می‌کند و امیدوارم توجه داشته باشند که این تعطیلی‌ها به حداقل برسند. این تعطیلات در کنار هزینه‌های مادی باعث اختلال در تعلیم و تربیت هم می‌شوند.

حاجی میرزایی درباره سیستم گرمایشی مدارس نیز اظهار کرد: ۱۳۰ هزار کلاس داشتیم که سیستم گرمایشی مناسبی نداشتند. این تعداد اکنون به ۸۸ هزار مورد رسیده است و در همه مناطقی که لوله کشی گاز شده است سعی داریم از سیستم گرمایشی مناسب استفاده کنیم.

وی افزود: برخی مدارس از بخاری گازی استفاده می‌کنند و استفاده از شعله در مدارس مجاز نیست، اما نسبت به بخاری‌های نفتی ایمنتر هستند و باید بتدریج با سیستم‌های ایمن جایگزین شوند، البته بخشی از مدارس بخاری نفتی استفاده می‌کنند و تلاش این است آن‌ها را با بخاری تابشی و رادیاتور‌های روغنی جایگزین و محیط امن تری برای دانش آموزان فراهم کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم جوکر لایحه بودجه 99 محمود حجتی مارک ویلموتس استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا ایران اینترنشنال سید ابوالفضل میرمحمدی تابناک بنزین سرویس مدارس فیلم جوکر لایحه بودجه 99 محمود حجتی مارک ویلموتس استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا ایران اینترنشنال سید ابوالفضل میرمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: اولویت کامل اسکان مسافران با فرهنگیان و بعد کارمندان دولت است که این مسافران در ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۴۶۰ مدرسه در سراسر استان اسکان یافته‌اند.

وی از حضور مستمر مسافران نوروزی در روز‌های آینده خبر داد و اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان تا پایان روز ۱۲ فروردین آمادگی کامل را برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: روز ۱۳ فروردین مدارس استان با همکاری مدیران و کارمندان آموزش و پرورش برای ادامه سال تحصیلی آماده می‌شوند.

موحدی درخواستی هم از مسافران نوروزی داشت و اظهار کرد: مسافرانی که در فضا‌های آموزش و پرورش مانند اردوگاه‌ها، سالن‌ها و مدارس اسکان دارند برنامه سفر خودشان را تا پایان روز ۱۲ فروردین تنظیم کنند تا با کمک کادر آموزشی، کلاس‌های درس برای ۱۴ فروردین آماده‌سازی شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود