Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی میز کیوی ایران در مازندران، گفت: برنامه راهبردی توسعه صنایع تبدیلی شمال کشور تدوین شود. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنکابن، رضا رحمانی ظهر امروز در نخستین جشنواره تخصصی کیوی در نشتارود شهرستان تنکابن با بیان اینکه حمایت دولت برای توسعه صادرات مهم است، اظهار داشت: همت تولیدکنندگان مهم‌ترین شاخصه ای است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اشکالات زیرساختی که در زمینه تقویت صادرات در کشور وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته برای ذخیره نارنگی یک سوله درست و حسابی نداشتیم و زمانی که در پست معاونت بودم آن را جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده و اکنون در جویبار سوله بزرگی به این منظور در حال ساخت است.

رحمانی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی باید از خام فروشی گذر کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران اقدامات خوبی در زمینه توسعه تجارت در حال اجرا دارد، تصریح کرد: این هفته جلسه‌ای در شورای پول و اعتبار بر روی هفت محور برای توسعه اقتصادی کشور هدف‌گذاری شده که نهضت ساخت داخلی، انقلاب معدنی، توسعه فناوری، بهبود فضای کسب و کار و تامین منافع مالی و صادرات از جمله آنها است.

180 هزار تن کیوی امسال در گیلان تولید می‌شودصادرات کیوی از نیمه مهر آزاد می‌شودصادرات کیوی تا آبان ممنوع شد + سند

وزیر صمت با بیان اینکه صادرات مهم‌ترین محور هدف‌گذاری شده در این جلسه بود، خاطر نشان کرد: اعتقادم بر این است که رونق تولید در گرو تقویت صادرات بوده و برای ظرفیت‌هایی که در گوشه کنار کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد صادرات می‌تواند راهگشای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور باشد.

وی با بیان اینکه در تفاهم نامه ای با اوراسیا توانستیم برای 360 قلم کالا و صادرات به این کشورها تخفیف قائل شویم، افزود: کشورهای عضو اوراسیا  برای واردات 502 قلم کالا برای ایران تخفیف قائل شوند.

رحمانی گفت: اوراسیا منطقه ای است که کالای اورجینال خودمان را می‌توانیم صادر کنیم و باید بگویم که در سال گذشته این کشورها  18 میلیارد دلار واردات داشته است.

وی با بیان اینکه بجز اوراسیا کشورهای دیگری هم می‌توانند بازار هدفمان باشند، تصریح کرد: دولت این تفاهم نامه را امضا کرده و اکنون تولیدکنندگان و مسئولان منطقه باید از این فرصت بهره بگیرند.

رحمانی با بیان اینکه دبیرخانه اوراسیا باید در استان‌های گیلان و مازندران ایجاد شود، ادامه داد: در اصفهان میز نساجی راه اندازی کرده و همه اختیارات را واگذار کردیم و در این منطقه می‌توان میز کیوی راه اندازی کرده و زمینه صادرات این محصول را فراهم و البته در این زمینه دولت آماده هرگونه همکاری و تفویض اختیار است.

وزیر صمت با بیان اینکه در روزهای آینده کمیسیون مشترک ایران، ازبکستان و عمان و چند کشور دیگر را داریم، تاکید کرد: در یک ماه آینده همین کمیسیون‌های مشترک را برگزار می‌کنیم و مازندران می‌تواند به عنوان یک قطب اقتصادی مهم کشور در این کمسیون‌ها حضور داشته باشد.

فصل برداشت امتیاز ایران نسبت به نیوزلند

شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کیوی محصولی جدید و با توجیه اقتصادی بوده که اراضی غرب مازندران مستعد کشت آن است و باید به عنوان محصولی راهبردی مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان کیوی با تحصیلات عالیه و کارکردی بروز با میانگین تولید بالا در این منطقه فعالیت دارند، افزود: کیوی در کشور ما زمانی برداشت می‌شود که در نیوزیلند که رقیب اصلی ما بوده، فصل برداشت آن فرا نرسیده و این یک امتیاز برای ایران است که بازارهای جهانی را در دست بگیرد.

انتهای پیام/ 681/ز

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری  در سمنان  گفت: برای صادرات این محصولات پلتفرم‌های مجازی تهیه شده تا به کشور‌های هدف صادرات محصولات صنایع دستی بانوان را ذاشته باشیم .

وی افزود: طی تفاهم نامه منعقد شده با وزارت کار مقرر شد ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها در زمینه خاص خانم‌های سرپرست خانوار باشد.

خزعلی  با اشاره به کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان در سال ۱۴۰۲ در کشور  گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در سال گذشته به بانوان پرداخت شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید