Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به سیل‌خیز بودن استان، گفت: برای مقابله با خسارات احتمالی بلایای طبیعی، جلوی ساخت و سازهای بی رویه در بستر رودخانه‌های مازندران گرفته می‌شود. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، مهدی رازجویان امروز  در جلسه شورای اداری شهرستاتن محمودآباد با اشاره به جهانی شدن مسئله زباله این شهرستان، اظهار داشت:  پر رنگ شدن خبرهای ناشی از زباله محمودآباد در رسانه و مجامع داخلی و بین المللی سبب شد که ظرفیت اقتصادی شهرستان کاملا بر باد فراموشی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: محمودآباد دارای بسترهای اقتصادی همچون آب‌بندان‌های بسیار با ظرفیت بالا ، محصولات کشاورزی و تولید گل و گیاه و گردشگری است که همگی بر زیر آوار زباله‌های آن در حال خفگی هستند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از زباله سایت ساحلی محمودآباد تخلیه و برای دپو به یک مکان مناسب منتقل شده است ، افزود: اطمینان می‌دهیم تا حدود یک ماه آینده به طور کامل زباله از سایت ساحلی این شهرستان تخلیه شود.

رازجویان گفت: مکان فعلی دپوی زباله که متعلق به راه و شهرسازی است بر حسب نظر و پیگیری‌های استاندار قرار است به پارک و فضای سبز تبدیل شود تا خاطره‌ای که از آن مکان باقی مانده به یک خاطره خوب در ذهن مردم تبدیل شود.

تمامی ساخت و سازها در حریم رودخانه‌های استان اصفهان باید تخریب شوداصفهان| اما و اگرهای ساخت و ساز مسکن؛ آیا منافع افراد دلیل عدم صدور شناسنامه کیفی ساختمان‌ها است؟شهرداری زنجان اجازه تخلف در ساخت و ساز را نخواهد داد

وی با تاکید بر اینکه مسئله زباله باید به صورت دائمی در مازندران رفع شود و جابجایی زباله اقدامی کوتاه مدت خواهد بود، اضافه کرد: در بحث زباله استان هماهنگی‌های خوبی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انجام شده و طبق نشست‌های انجام شده قرار شد تسهیلات کم بهره در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته شود تا از این ظرفیت برای برطرف شدن زباله استان استفاده شود.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: در حال حاضر اعتبار و تسهیلات وجود دارد و نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا این معضل به طور دائمی و کامل برطرف شود.

وی تصریح کرد: محمودآباد اولین شهرستان ورودی استان از محور هراز است و باید از مزیت ورودی این شهرستان برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

رازجویان با تاکید بر رونق کسب و کار، جذب سرمایه‌گذاری را شرط اولیه بیان کرد و گفت: آیا این شهرستان ظرفیت جذب سرمایه گذاری و رونق تولید را ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری و توریست در شهرستان افزود: در سال‌های اخیر فقط به داشتن خانه دوم و احداث ویلاها برای غیربومی‌ها بسنده شده و در مقوله جذب گردشگری استفاده چندانی نشده است زیرا سرمایه‌گذار باید منفعت منطقه را ببیند و برای منطقه نیز آورده ای داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خواستار تعامل دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران و پای کار بودن مدیران شد و گفت: جز با همدلی و هم افزایی اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به سیل سال جاری در استان و محمودآباد، گفت: با همدلی و هم افزایی توانستیم بحران را مدیریت کنیم و شهر را از مسائل فراروی رها کنیم و برای سرمایه گذاری نیز باید همدلی و اتحاد داشته باشیم.

رازجویان با اظهار اینکه امسال با ترسالی مواجه هستیم، تصریح کرد: سیل در فروردین امسال خسارت‌های زیادی را به بار آورده است و برای کاهش خطر باید خدمات و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم. در بارش اخیر که میزان آوردهای رودخانه ای در سیمرغ بیش از بارندگی اسفندماه سال قبل بود خوشبختانه خسارتی نداشتیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه، عدم لایروبی رودخانه را عامل بروز سیل در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: با توجه به اقدامات موثر انجام شده در سال جاری، خسارت‌های بارندگی به حداقل برسد.

رازجویان معضل زباله را از مشکلات استان و شهرستان محمودآباد بیان کرد و گفت: فاصله اندک انباشت زباله با دریا و مشکلات زیست محیطی  آن مسائلی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 684/ز

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در تمامی مکان‌هایی که نیاز به حضور باشد، حتماً بازدید میدانی خواهد داشت، افزود: اقداماتی که منجر به تخریب محیط زیست شود و مردم برنجند، حتماً حضور میدانی خواهم داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اذعان بر اینکه برای انجام هر امری یک متولی خاص وجود دارد که آنها نباید اجازه تخطی دهند. افزود: به طور مثال، متولی امور رودخانه، آب منطقه‌ای است و نباید اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه را دهد.

وی در این زمینه و اختصاصاً در رابطه با شهرستان سوادکوه گفت: ساخت و ساز در حریم رودخانه منجر به نگرانی‌هایی شده و در سیل چند سال گذشته شهرستان با تخریب برخی از خانه‌ها، شهرداری محکوم شده و محکوم له نیز به دنبال مطالبات خود است و هنوز این مساله مطرح است.

این مسئول با بیان اینکه از دیگر نمونه‌ها می‌توان به حریم راه روستایی و غیرروستایی اشاره کرد که راه و شهرسازی باید قبل از ساخت و ساز غیرمجاز ورود کند، از دیگر موارد به ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌های به عنوان متولی باید قبل از ساخت و ساز ورود پیدا کنند.

پوریانی با بیان اینکه ما در انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی همراه آنها بوده و به آنها جرأت می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اما اگر مدیری از وظیفه خود تخطی کند باید با آن مدیر خاطی برخورد شود.

وی با تأکید بر عمل مدیران به وظایف قانونی خود، افزود: هر کجا که نیاز به ورود دادستان به مسئله باشد، با اعلام نیاز آنها، دادستان همکاری خواهد داشت؛ البته اگر مدیری تخطی کرده و مسامحه کند، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و دادگستری در زمینه جدی است.

پوریانی خواستار آن شد تا دادستان‌ها اجازه سو استفاده افراد در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز، کوه خواری در سوادکوه و دیگر مواردی که موجب می‌شود تا محیط زیست در معرض خطر قرار گیرد را ندهند و شخصاً در این زمینه ورود پیدا کرده و اجازه وقوع چنین خطایی را ندهند.

کد خبر 6081236

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور
  • عملیات وعده صادق، نماد اقتدار کشور
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است