Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:41:42 GMT

نیروی انتظامی به آشوب طلبان اجازه عرض اندام نداد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۴۹۳۳

نیروی انتظامی به آشوب طلبان اجازه عرض اندام نداد

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی پلیس را حافظ اقتدار و امنیت کشور معرفی کرد و گفت: در جریان اغتشاشات اخیر سبزپوشان نیروی انتظامی از جان خود مایه گذاشته و به آشوب طلبان اجازه عرض اندام را ندادند.

به گزارش ایسنا، سردار "محمدعلی نوری نژاد" در جریان سفر به کرمانشاه با خانواده شهید "ایرج جواهری" و همچنین جمعی از کارکنان انتظامی و یگان ویژه استان کرمانشاه که در جریان درگیریها و اغتشاشات هفته گذشته آسیب دیده بودند، دیدار و سلام و پیام "خسته نباشید" سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا را به آنها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در این دیدارها با تجلیل از جانفشانی و رشادت کارکنان پلیس در جریان ناآرامیهای اخیر، یادآور شد: مجاهدت تک تک آنها در مقابل اشراری که با همه توان به میدان آمده بودند، ستودنی است و رشادتی که ماموران نیروی انتظامی از خود نشان دادند بر عزت و افتخار ناجا افزود.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه نیروی انسانی ناجا بزرگترین سرمایه آن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ایثار و از خودگذشتگی ماموران پلیس، آبرویی برای ناجا و مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب به نیکی از ماموران پلیس یاد کردند. نیروی انتظامی توانست در جریان آشوبهای اخیر به خوبی امنیت کشور و جامعه را حفظ و قاطعانه با اشرار و فرصت طلبان برخورد کند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات گذشته رهبر معظم انقلاب که از ماموران نیروی انتظامی به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کرده بودند، یادآور شد: رشادت اخیر ماموران در درگیری با اغتشاشگران و شهادت شهید ایرج جواهری این جمله رهبری را یادآوری کرد.

نوری نژاد تصریح کرد: جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی ماموران نیروی انتظامی چه در استان کرمانشاه و چه سایر استان ها نمونه بارز مجاهدت در راه خداوند است و قطعا اجر و پاداش این کار نزد حضرت باریتعالی محفوظ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه حضور مقتدرانه پلیس در برخورد با اغتشاشگران، آنها را از دستیابی به اهدفشان بازداشت، گفت: ماموران جان برکف نیروی انتظامی بارها و در عرصههای مختلف ثابت کردهاند که تا پای جان از آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

وی افزود: پلیس به عنوان خدمتگزار مردم، همه توان و تلاشش را به کار بسته تا در چنین مواقعی دشمنان نظام و انقلاب نتوانند به اهداف شوم خود دست یافته و با ایجاد بی نظمی و هرج و مرج، باعث ناامنی شوند.

سردار نورینژاد همچنین با اشاره به راهپیماییهای گسترده سراسر کشور که در محکومیت اغتشاشات و ناآرامیهای  اخیر برگزار شد، گفت: ملت بزرگ و با بصیرت کشور در این حضور پرشور سیلی محکمی به صورت دشمنان زده و بار دیگر به آنها ثابت کردند که تا آخر پای انقلاب ایستاده و مطیع امر رهبر هستند.

معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان با ابلاغ سلام و پیام خداقوت و خسته نباشید سردار "اشتری" فرمانده ناجا، بار دیگر از رشادتها و جانفشانیهای ماموران و تمامی کارکنان انتظامی استان قدردانی کرد.

در این دیدارها، کارکنان مصدوم انتظامی استان نیز با ابراز خرسندی از حضور سردار نوری نژاد، جانبازی در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را افتخاری بزرگ برای خود برشمردند.

این افراد همچنین با تاکید بر اینکه سربازی ولایت را افتخار خود می دانند، اذعان داشتند که تا پای جان در راه آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده و به دشمنان و بدخواهان کشور اجازه کوچکترین اقدامی نمی دهند.

سردار "محمدعلی نوری نژاد" معاون هماهنگ کننده ناجا در سفر به کرمانشاه ضمن دیدار با خانواده شهید "ایرج جواهری" که روز ۲۵ آبان ماه در درگیری با اغتشاشگران به شهادت رسید با "محسن فخری"، "محسن قنبری"، "میلاد نادری"، "پویا رضایی"، "مسلم مهدوی"، "علی غلامی" و "کیومرث احمدی" از کارکنان انتظامی و یگان ویژه استان کرمانشاه که در حوادث و ناآرامیهای هفته گذشته مصدوم شده بودند، دیدار و با اهدای هدیه از آنها تقدیر کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر

متهمان ۱۸ تا ۲۰ ساله دستگیر شده پرونده زورگیری در اتوبان صدر جزییاتی از نحوه وقوع سرقت تشریح کردند و یکی از آنها گفت که با مصرف قرص حس قدرت داشتم.

به گزارش مشرق، ۲۱ فروردین امسال وقوع زورگیری در اتوبان صدر با واکنش بسیاری همراه شد و نگرانی‌هایی برای شهروندان ایجاد کرد. ویدئوی منتشر شده توسط یکی از شهروندان حاضر در محل حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پلیس تهران هم وقوع این حادثه را تأیید و البته اعلام کرد صدای انتشار گلوله نه از سوی زورگیران بلکه سمت یک مأمور نیروی انتظامی بوده است.

۶ روز پس از وقوع این حادثه پلیس تهران اعلام کرد که موفق به دستگیری زورگیران شده و صحنه بازسازی جرم توسط متهمان با حضور اهالی رسانه در بزرگراه صدر تهران برگزار می‌شود.

صبح امروز صحنه بازسازی جرم با حضور سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت صورت گرفت.

متهمان زورگیری اتوبان صدر ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند

در حاشیه بازسازی صحنه زورگیری، متهمان که به گفته خودشان ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند در جمع خبرنگاران به سوالی در مورد نحوه سرقت صورت گرفته پاسخ دادند.

تیراندازی از سمت ما نبود

متهم اصلی درباره حادثه زورگیری در بزرگراه صدر گفت: ۱۹ سالم است تا کلاس هفتم درس خواندم و کلاً سه بار سرقت انجام دادم. یک ماهی است که با تشویق رفیقم محمد شروع به سرقت کردم و کلاً ۵ تا ۶ مورد سرقت گوشی‌های گران قیمت انجام داده‌ایم.

وی در خصوص تیراندازی گفت: تیراندازی از سمت ما نبود و فقط سلاح سرد داشتیم.

با مصرف قرص حس قدرت داشتم

متهم ابراز پشیمانی کرد و گفت: رفیقمان که متواری شده ما را با وعده پول خوب فریب داد و وارد این کار کرد.

وی افزود: قرصی مصرف می‌کردیم که باعث ایجاد حس قدرت در فرد می‌شود.

فروش گوشی‌های سرقتی گران قیمت زیر نرخ بازار

این متهم ادامه داد: چاقو در دستم بود اما از آن استفاده نکردم بیشتر برای ایجاد ترس و وحشت استفاده کردم. چاقو را رفیقم محمد دستمان داد.

وی درباره وقوع حادثه گفت: ترافیک شد، شیشه خودرویی پایین بود و ما هم گوشی را گرفتیم و برگشتیم سوار موتور شدیم و رفتیم.

متهم ادامه داد: گوشی‌های دزدیده شده را در مولوی با قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و زیر نرخ بازار میفروختیم، چون پولش خوب بود به این کار روی آوردم اما الان پشیمان هستم.

مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم

یکی دیگر از متهمان نیز اظهار داشت: همدستانم بچه محل من بودند من ۱۸ ساله هستم و بچه بلوار ابوذرم و معافیت کفالت داشتم. گوشی قاپی می‌کردیم ۳ ماه بود آزاد شده بودم ،۴ نفر بودیم که یک نفر فرار کرده است. یک بار سابقه سرقت دارم و مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم.

وی ادامه داد: در آخرین سرقت وارد اتوبان شدیم که دیدیم درب ماشین باز بود و با سلاح سرد چاقو حمله ور شدیم، گوشی صاحب خودرو را زورگیری کردیم ولی اگر درب ماشین قفل بود نمی‌توانستیم سرقت انجام دهیم.

از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم

همچنین در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

شناسایی متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند.

وی ادامه داد: اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

تهدید با سلاح سرد مجازات سنگینی در حد محاربه دارد

سردار محمدیان گفت: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند، گفت: همچنین شهروندان باید فرصت را از سارقین بگیرند و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

دستگیری سارقان در یکی از استان‌های شمالی

همچنین سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیاتی از ماجرای زورگیری بزرگراه صدر تشریح کرد و گفت: روز گذشته سارقین در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند و به جرم شأن اعتراف کردند.

وی افزود: قطعاً با این افراد برخورد می‌شود تعدادی از این افراد سابقه دارند که برای افراد سابقه دار تخفیف‌های قانونی شامل نمی‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن
  • کشف بیش از ۴۱ هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر
  • کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر
  • کشف یکهزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان 
  • کشف ۹۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۲۱ خودروی شوتی در طرح ۷۲ ساعته
  • نجات ۲۶ شهروند گرفتار در ارتفاعاتِ مارشک مشهد
  • دستگیری قاتل فراری در حمیدیه پس از چهار سال