Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی شهر خلاق فرهنگ و هنر در ارومیه افزود: تمام این ظرفیت‌ها را می‌توان با هنر، موسیقی، سینما و تیاتر اقوام و ادیان برجسته کرد و در سایه سرمایه‌گذاری،آنها را زمینه‌ای برای معرفی شهرهای مختلف استان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر قرار داد.

وی برگزاری «کارگاه آموزشی شهر خلاق» را زمینه‌ای مناسب برای رشد و شناسایی قابلیت‌های شهرهای خلاق استان عنوان و اظهار امیدواری کرد که این دوره‌ها نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد و گام های جدی با مطالعه ظرفیت‌های مناطق برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار شهر ایران به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته است

عضو شورای دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق و استاد دانشگاه خوارزمی نیز گفت: اصفهان در حوزه صنایع‌دستی، بندرعباس در زمینه صنایع‌بومی، رشت در زمینه غذا و سنندج در حوزه موسیقی به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوسته‌است.

«سلمان انصاری‌زاده» در حاشیه این کارگاه آموزشی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرهای مختلف کشور و اتصال آنها به شبکه شهرهای خلاق است. 

 وی بیان کرد: مهمترین رویکرد نیز گردهم آوردن مردم، نویسندگان، انجمن‌ها، شهرداری‌ها و مسوولان شهرهای مختلف کنار همدیگر است تا به این وسیله خلاقیت و نوآوری شهر خود را معرفی کرده و آن را برجسته کنند.

استاد دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: ساماندهی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی، تبادل دانش بومی و تجربه در میان شهرهای مختلف ایران، توسعه اقتصاد و هنر و کمک به بهبود کسب و کارهای هنری، کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار و مشارکتی مبتنی بر رویکرد آمایش سرزمینی در شهرها و مناطق فرهنگی کشور، پرورش استعدادها و ظرفیت‌های خلاقانه هر شهر، تقویت صنعت و فرهنگ و هنر در هر منطقه و همچنین تمرکززدایی بر روی امور فرهنگی و تقویت ظرفیت‌های محلی و بومی از جمله اهداف شبکه شهرهای خلاق است.

وی ادامه داد: شبکه شهرهای خلاق ۱۰ رشته هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی، مدلباس، هنرهای سنتی، بازی‌های رایانه‌ای، ادبیات، رسانه، سینما و چاپ و بسته‌بندی را پوشش می‌دهد.

عضو شورای شبکه شهرهای خلاق در خصوص قابلیت تبدیل شدن شهرهای آذربایجان‌غربی به شهر خلاق نیز گفت: همه شهرهای این استان می‌تواند به شبکه شهرهای خلاق بپیوندد زیرا هر شهر تفاوت‌های قابل توجهی نسبت به شهرها و استان‌های دیگر دارد.

شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال ۲۰۰۴ و برای ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده کرده بودند؛ شهرهایی که این شبکه را تشکیل داده‌اند، برای رسیدن به هدف مشترکی با هم کار می‌کنند. 

با پیوستن به این شبکه، شهرها متعهد می‌شوند که فعالیت‌های مثبت‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و میان بخش‌های خصوصی و عمومی و جامعه مدنی ایجاد همکاری کنند.

برچسب‌ها شهر خلاق آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر خلاق آذربایجان غربی ارومیه شهر خلاق آذربایجان غربی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جلیل نژاد در مراغه اظهار کرد: امسال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان به شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت متصل می شود که پوشش روستا‌ها با اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی تا پایان سال از ۹۰ درصد به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت روستایی در اولویت برنامه‌های این اداره کل در آذربایجان شرقی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه گفت: تا سه ماه آینده با اجرای فیبر نوری، خانواده‌ها در شهر مراغه نیز به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: در شهرستان مراغه ۲۹ روستای بالا ۲۰ خانوار، فاقد پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت هستند.

مینویی افزود: پوشش تلفن همراه و روستا‌های مراغه تا پایان سال به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

وی هچنین خواستار افزایش پوشش تلفن همراه در جاده مراغه - هشترود و مراغه_بناب_تبریز شد.

فرماندار مراغه، برآسفالت ریزی اصولی و ساماندهی مسیر‌های حفاری شده برای اجرای فیبر نوری در این شهر تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ظرفیت سازی برای خرید بیش یک میلون تُن گندم در آذربایجان غربی
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است