Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:13:20 GMT

کارگران نانوایی سارق از آب در آمدند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۵۷۷۲

کارگران نانوایی سارق از آب در آمدند

سرهنگ "سیف اله نوایی" در توضیح این خبر، بیان داشت: ساعت ۵ عصر روز گذشته ششم آذرماه مردی به کلانتری مراجعه و اظهار داشت لوازم سرقتی خودروش را که ۲ روز قبل از خودروی وی به سرقت رفته است در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی مشاهده کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش بیان کرد با سارقان قرار گذاشته ام که اموال سرقتی را از آنان بخرم و قبل از حضور در محل قرارملاقات تصمیم گرفتم به کلانتری مراجعه و ماموران را در جریان قرار دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تیمی از ماموران عملیات کلانتری به نشانی اعلامی مراجعه و محل قرار خرید و فروش اموال سرقتی را تحت کنترل در آوردند.

کلانتر محله باغ فیض با اشاره به اینکه با حضور ماموران در محل مشاهده کردند راننده و ۲ سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید به محل مراجعه و مشغول معامله را شاکی شدند، افزود: ماموران اعزامی موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ متهم را دستگیر و به همراه اموال سرقتی به کلانتری برای تحقیقات تکمیلی انتقال دهند.

نوایی گفت: متهمان در کلانتری به جرم ارتکابی با همدستی یکدیگر اعتراف کردند و اظهار داشتند کارگران نانوایی هستند و در اوقات فراغت لوازم خودرو و منزل سرقت می‌کنند.

رئیس کلانتری باغ فیض با بیان اینکه متهمان دارای سابقه بوده و پیش‌تر با همین عناوین دستگر شده اند، ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان با دستور قضائی تیمی از ماموران کلانتری برای بازرسی از آن محل اعزام شدند و تعداد ۱۶ فقره اموال سرقتی از قبیل: ضبط و باند و مواد غذایی و ... از مخفیگاه متهمان کشف کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه متهمان برای گرفتن دستور قضائی به دادسرا معرفی شده اند، اضافه کرد: هر سه سارق برای شناسنایی مال باختگان و کشف سایر جرائم مشابه در اختیار ماموران کلانتری باغ فیض قرار دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرقت نانوایی سرقت لوازم خودرو کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن

این قرآن‌پژوه و مترجم و نسخه‌شناس مصاحف قرآن، که حدود دو دهه پیگیر این قرآن مسروقه بوده و ورق‌های جداشدهٔ آن را تا کنون در موزه‌های لوور (پاریس)، لوور (ابوظبی)، متروپلیتن (نیویورک) و موزۀ هنر اسلامی (دوحه) و همچنین حراجی‌های ساتبیز، کریستیز و بُنهامز شناسایی کرده‌است، به تازگی تصاویری از ورق هایی از این قران را منتشر کرده و اطلاع داده است که «برای چندمین بار، تا یک هفتۀ دیگر، در چهارشنبه ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک برگ دیگر از قرآن دزدیده‌شده به شمارۀ ۵۴۸ از موزۀ ملی پارس (شیراز) در حراج ساتبیز لندن به فروش خواهد رسید. این برگ شمارۀ ۴۲ از مجموع ۱۷۲ برگ نسخه بوده و حاوی آیات ۱۷ تا ۲۲ سورۀ حاقة است.»

درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده پیگیری برای استرداد ورق‌های شناسایی‌شده این قران سرقتی را آغاز کرده است، کریمی‌نیا تاکید کرد که «از وزارت میراث فرهنگی انتظار می رود چهار سال پس از افشای این سرقت و فروش برگ برگ آن در حراج‌های مختلف اروپا، اکنون برای افکار عمومی توضیح دهد دقیقاً کدام اقدام موثر و عملی را برای حفظ و بازگرداندن این میراث ایرانی انجام داده و نتایج آن چه بوده است.»

مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر گفته بود که امیدوارند با اثبات مالکیت اوراق شناسایی‌شده در حراجی کریستیز، ورق‌های موجود در موزه لوور و دیگر مراکز و حراجی‌ها را هم پس بگیرند.

سرقت این قرآن خطی (کوفی) عصر روز چهارشنبه ۲۷ فروردین سال ۱۳۸۲ شمسی (۱۶ آوریل ۲۰۰۳ میلادی)، در ساعات پایانی وقت اداری انجام شد. چهار سارق مسلح با لباس مبدل وارد موزۀ ملی پارس در شیراز شدند و با شکستن یکی از ویترین‌های شیشه‌ای موزه، نسخه‌ای از قرآن به خط کوفی را از موزه به سرقت بردند. درباره سرنوشت آن دزدها تا کنون خبری نشده است. نظر کریم‌نیا، پژوهشگر نسخ قرآنی بر این است که سارقان احتمالا قرآن کوفی را ورق ورق کرده و از ایران خارج کرده‌اند.

درباره این قرآن گفته شده است که یک نسخه منحصر به فرد از کتابت مصحف شریف و متعلق به قرن دوم یا سوم هجری است. نسخه‌ای که توسط کاتبان ایرانی به نگارش درآمده و به لحاظ نوع نوشتار و تذهیب، بی‌همتا معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • کشف پراید سرقتی کمتر از ۲ ساعت در طبس
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت