Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@10:46:47 GMT

ترکیه: رئیس‌جمهور فرانسه حامی تروریسم است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۶۰۲۰

ترکیه: رئیس‌جمهور فرانسه حامی تروریسم است

وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید رئیس‌جمهور فرانسه به آرزوی خود در شمال سوریه نرسید.

به گزارش فارس،‌ «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید دولت فرانسه به آرزوی خود که تشکیل دولت تروریست در شمال سوریه بود، نرسید.

چاووش‌اوغلو پنجشنبه (هفتم آذر) به اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و او را حامی تروریسم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه «تی‌آر‌تی»، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «ماکرون می‌خواست دولت تروریست (در شمال سوریه) ایجاد شود ولی با عملیات "چشمه صلح"، این آرزویش برباد رفت».

رئیس جمهور فرانسه امروز پنجشنبه طی کنفرانس خبری با دبیر کل ناتو در پاریس، از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه انتقاد کرد و گفت: «ترکیه نمی‌تواند انتظار همبستگی متحدان ناتو را داشته باشد و در همان حال، به سوریه حمله کند».

ترکیه از ۱۷ مهر عملیاتی نظامی موسوم به «چشمه صلح» علیه شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا که از نظر آنکارا «تروریست» و شاخه سوریه گروهک «پ.ک.ک» هستند، آغاز کرد.

اختلاف ترکیه و آمریکا بر سر این عملیات بعد از یک هفته تنش و تحریم‌های اقتصادی واشنگتن علیه آنکارا، منجر به توافق بین این دو کشور در شمال شرق سوریه شد و آمریکا متعهد شد در قبال توقف این عملیات، از شبه‌نظامیان تحت حمایت خود بخواهد از منطقه امن مورد نظر ترکیه عقب‌نشینی کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

اسرائیل کاتز، وزیر امورخارجه اسرائیل با انتشار فیلمی از عزاداری شیعیان در فرانسه و انگلیس در توییتر به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی نوشت:

«جلوی ایران را بگیرید قبل از اینکه خیلی دیر شود!»

 او همچنین در این توییت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را منشن کرده است. 

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد