Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات متعدد اجرا نشده در حوزه حمل و نقل گفت: در طول ۷ سالی که از عمر دولت می‌گذرد حتی یک اتوبوس هم به ناوگان شهری افزوده نشده است.

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی امروز در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه یکی از مسائل مهم به‌ویژه برای قشر ضعیف حمل و نقل عمومی است اظهار داشت: هرچند در دولت روحانی برای این موضوع مصوبات و تفاهم‌نامه‌‌های خوبی وجود داشت و در شورای ملی اقتصاد هم تصویب شد اما با گذشت دو سال از این مصوبات به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی هنوز اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح مناسبی برای تأمین 19 هزار اتوبوس و 40 هزار مینی‌بوس برای کل کشور در خرداد 97 تصویب شد اما بعد از گذشت یکسال و 9 ماه به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت کشور، وزارت صمت، وزارت راه، وزارت نفت، بانک مرکزی، بانک‌های عامل، سازمان برنامه و بودجه و صندوق ذخیره ارزی این مصوبه همچنان بلااستفاده باقی مانده است و با وجود افزایش قیمت سوخت به تعداد ناوگان شهرها افزوده نمی‌شود.

هاشمی گفت: با گذشت حدود هفت سال از عمر دولت در این مدت حتی یک اتوبوس به ناوگان شهری کشور تزریق نشده و عمر ناوگان از حداقل پنج و متوسط به 11 سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات و قوانین بسیاری در زمینه حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت وجود دارد اما اجرا نشده‌اند افزود: بخش عمده‌ای از منابع هدفمندی یارانه‌ها باید به بخش حمل و نقل عمومی تخصیص پیدا می‌کرد اما تخصیص پیدا نکرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد از تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد با اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن موحدیان روز دوشنبه در صد و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با نهایی شدن قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس، ماهیانه حدود ۱۵ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به زودی برای مشهد محقق می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای ششم شهر مشهد در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا ماموریت ویژه دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد