Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@11:00:12 GMT

اردوغان خواستار کنار گذاشتن دلار شد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۷۰۹۰

اردوغان خواستار کنار گذاشتن دلار شد

خبرگزاری آریا - رئیس جمهور ترکیه از شهروندان کشورش خواست تا به جای دلار از لیر در تراکنش های خود استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، رجب طیب اردوغان که در جمع اعضای حزب حاکم " عدالت و توسعه" سخنرانی می‌کرد، با اشاره به ضرورت تقویت ملی‌گرایی گفت: بیایید از دلار استفاده نکنیم، بیایید به سمت استفاده از لیر ترکیه برگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطمینان داد که سود خوبی از سرمایه‌گذاری در این کشور کسب خواهند کرد و افزود: کسانی که به ما اعتماد کردند و سرمایه‌های خود را آوردند، پیروز خواهند شد.
در ماه های اخیر اوضاع اقتصادی ترکیه به طرز محسوسی بهبود داشته است تا جایی که نرخ تورم این کشور از ماه سپتامبر برای نخستین بار در طول دو سال اخیر تک رقمی شد و به 9.26درصد رسید. با تداوم روند کاهشی، نرخ تورم این کشور تا ماه اکتبر به 8.55درصد کاهش یافت. ترکیه دستیابی به تورم 15.9درصدی را برای سال جاری، 9.8درصدی را برای سال‌آینده و 6درصدی را برای سال 2021هدف گذاری کرده است. هم چنین بسیاری از نهادهای مهم بین المللی نظیر بانک جهانی و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده‌اند اقتصاد ترکیه امسال از رکود خارج شده و رشد مثبت را تجربه کند.
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت توان داخلی تاکید کرد.
این نخستین بار نیست که رئیس جمهور ترکیه خواهان کاهش وابستگی اقتصاد کشورش به دلار می‌شود. سال گذشته و به دنبال تنش در روابط آنکارا و واشنگتن بر سر بازداشت یک کشیش آمریکایی به اتهام جاسوسی که به اعمال گسترده تحریم‌های آمریکا بر ضد ترکیه منجر شد، ارزش لیر با سقوطی آزاد مواجه شد و اردوغان آن را نتیجه توطئه های خارجی دانست. وی درآن زمان گفته بود: اگر آن‌ها دلار دارند، ما هم خدا و مردممان را داریم.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت، اردوغان هم‌چنین خواهان افزایش استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه با شرکای تجاری بزرگ این کشور برای کاهش وابستگی به دلار شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

به گزارش جماران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

 

دیگر خبرها

  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد