Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@05:56:36 GMT

اجاره معابر جهت دستفروشی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۸۲۸۳

 حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره بازگشت مجدد دست‌فروشان به برخی معابر و پیاده‌راه‌های  پایتخت اظهار داشت: به نظر می‌رسد شهرداری تهران و معاونت خدمات شهرداری اراده‌ای برای ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار ندارد. 

اخبار اجتماعی- وی افزود: این موضوع برایم پس از چند ماه پیگیری مستمر، محرز شده و به نظرم معاونت شهرداری از عدم اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار منافعی دارد که ما از آن بی‌اطلاعیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: من تاکنون پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ام، ولی به نظرم شهرداری به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نکرده است. البته موضوع را با شهردار هم مطرح کرده و از طریق تریبون شورای شهر و گفت‌وگو با رسانه‌ها و معاون شهردار و مدیرعامل ساماندهی مشاغل موضوع را در میان گذاشتم، ولی با گذشت بیش از هشت ماه از تصویب مصوبه شورای شهر، اراده‌ای بر اجرای آن نبوده است. 

نظری تصریح کرد: شهرداری اعلام کرده که موضوع را پیگیری می‌کند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و ما در تلاشیم تا جایی که امکان دارد، موضوع را با تعامل و بدون توسل به ابزار قهریه حل کنیم، ولی اگر این موضوع اجرایی نشد، از اهرم‌های قانونی بهره‌مند می‌شویم. 

وی در پاسخ به اینکه آیا باند یا مافیایی دستفروشی در پایتخت وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی اعلام شده که معابر را به شهروندان جهت دستفروشی اجاره می‌دهند که این مسأله خلاف قانون و حتی جرم است، ولی مشخص نیست که این منافع اقتصادی نامشروع به دست چه کسی مدیریت می‌شود. 

وی گفت: من از این مدیریت بی‌اطلاعم ولی امیدوارم شهرداری با اجرای مصوبه شورای شهر دست این افراد را از منافع نامشروع اقتصادی قطع کند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دست فروشان معابر شورای شهر اجاره دستفروشی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن

شهرداری بروجن گفت: لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر شروع شده است و این عملیات ادامه خواهد داشت.

گرشاسب ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر شروع شده در حال انجام است، در این پروژه به میزان هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری خیابان‌های شهر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: رفع خرابی ناشی از حفاری‌های انجام شده توسط ادارات مختلف و خرابی ناشی از تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها از معابر شهری با توجه به نبود کمربندی از اهداف این عملیات است.

شهردار بروجن با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به کار گرفته خواهد شد. گفت: ترمیم و روکش آسفالت طبق اولویت‌بندی انجام خواهد شد و اولویت اصلی شهرداری ترمیم ترانشه‌های فیبرنوری است، همچنین قبل از شروع بارندگی‌ها سال گذشته، لکه‌گیری آسفالت معابر به طور گسترده به ویژه در محلاتی که کمتر کار شده بود، انجام شد.

کد خبر 746931

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن