Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فیضی افزود: الحاق بخش‌هایی از شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر به منطقه آزاد تجاری استان تصویب شد و ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مناطق آزاد تجاری که در کمیسیون اقتصادی مجلس رفع شده بود در صحن مجلس نیز طرح و تصویب و جهت اعلام نظر، مجددا به شورای نگهبان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: در صورت تایید شورای نگهبان، پس از سالیان سال انتظار، استان اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.  

وی بیان‌کرد: بر اساس این اصلاحیه مناطقی از شهرستان‌های اردبیل و نمین به منطقه آزاد تجاری استان الحاق شده است.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توسعه و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سبب سرمایه‌گذاری کلان شده، افزود: برخلاف اظهار نظرهای غیرکارشناسی درباره توسعه منطقه آزاد تجاری می‌توان احداث و راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را در کشور با هدف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی توسعه داد.  

وی اظهارداشت: نمایندگان مجلس با تبعیت از رهنمودهای مقام رهبری در تحقق شعار سال اهداف خود را باید در توسعه منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان‌ها متمرکز کنند تا ضمن اشتغال‌زایی و تولید شاهد افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه باشیم.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لوایح FATF گفت: تصویب لوایح مرتبط با FATF به نفع ملت بوده و انتظار از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که هر تصمیمی که می‌گیرد به نفع ملت باشد.  

فیضی افزود: شاید پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) مشکلاتی از کشور را حل نکند، ولی به یقین نپیوستن ایران به آن در فرصت باقی‌مانده، ایران را به لیست سیاه برده و مشکلات جدیدی را در اقتصاد، خدمات ارتباطی، مالی و بانکی بوجود خواهد آورد.  

وی اضافه کرد: در صورت قرار گرفتن در لیست سیاه تحریم علیه ایران هم تشدید شده و وضعیت اقتصادی وخیم‌تر می‌شود.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: FATF کشورهای جهان را بر اساس پایبندی به چهار دسته شامل استاندارد در حال پیشرفت، همکار، غیرهمکار و لیست سیاه دسته‌بندی کرده و به نفع کشور است که در لیست سیاه قرار نگیریم.  

فیضی اظهارداشت: طوری باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درباره FATF صورت بگیرد که اقدامات متقابلانه علیه ایران انجام نگیرد.  

وی افزود: ایران برای اینکه در لیست سیاه قرار نگیرد باید قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را اصلاح می‌کرد که خوشبختانه این ۲ مورد انجام و به قانون شده ولی ۲ لایحه پالرمو و CFT برغم تصویب مجلس هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف نشده و امید است خروجی تصمیم مجمع در فرصت باقی‌مانده مصلحت ایران اسلامی را تضمین کند تا بتوان از بروز مشکلات جدید مالی و بانکی در کشور جلوگیری کرد.  

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس همچنین بیان کرد: اگر لوایح چهارگانه FATF تصویب نشود و بسترهای لازم برای نهایی شدن این لوایح انجام نگیرد، شاهد اقدامات تقابلی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود  

کد خبر 466322 برچسب‌ها استان اردبیل مناطق آزاد و ویژه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل مناطق آزاد و ویژه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار