Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که تحرکات اخیر در عرصه سیاسی یمن، از افزایش تمایل طرف‌های جنگ علیه یمن به توقف درگیری حکایت دارد، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که جنگ واقعی با دشمن هنوز آغاز نشده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، "محمد ناصر العاطفی" وزیر دفاع یمن گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ابتکار عمل را در دست دارند و از سلاح‌های استراتژیک بازدارنده‌ای برای دفاع از کشور و حاکمیت آن برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی طی سخنانی به مناسبت پنجاه و دومین سالروز استقلال یمن گفت: جنگ واقعی بین ما و دشمن هنوز آغاز نشده است.
وزیر دفاع یمن با اشاره به طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی این کشور برای توقف تجاوز و پایان محاصره ظالمانه علیه ملت یمن گفت: کشورها و نظام‌های دنیا از جمله کشورهای عضو ائتلاف متجاوز و در رأس آنها رژیم صهیونیستی باید بدانند که امنیت بین الملل به ویژه در عرصه اقتصادی در گروی حفظ حاکمیت و ثبات امنیت ملی جمهوری یمن حفظ خواهد شد.
وی افزود: باید امنیت و ثبات پایدار و فراگیری در یمن وجود داشته باشد، زیرا در غیر اینصورت منافع بین المللی بیشتر از آنچه برخی تصور می‌کنند آسیب خواهد دید.

 برگه برنده جدید یمن؛ «سلاح راهبردی بازدارنده» در اختیار داریم
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در صورت ادامه حملات به یمن و سکوت جهانی، منافع ملی بین‌المللی بویژه در زمینه اقتصادی بیشتر متضرر خواهد شد و یمن سلاحی راهبردی و بازدارنده در اختیار دارد.
«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد «ابتکار عمل و سلاح راهبردی بازدارنده برای دفاع از کشور و حاکمیت آن را در اختیار داریم».
وی به مناسبت عید استقلال یمن در 30 نوامبر و خروج نیروهای انگلیسی از این کشور با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت‌وگو و دو پیام برای ائتلاف سعودی فرستاد: جنگ واقعی میان ما و شما هنوز آغاز نشده؛ «مهدی المشاط» فرمانده نیروهای مسلح و رئیس شورای عالی سیاسی ابتکاری برای توقف حملات و رفع محاصره ظالمانه پیشنهاد داد و «عبد الملک الحوثی» فرمانده انقلاب نیز در سخنرانی‌های خود طی مناسبت‌های ملی و دینی نصیحت‌هایی داشته است و دیگر نیاز به ورود به جزئیات در این زمینه نیست.
العاطفی ادامه داد، اما پیام دوم به کشورهای جهان از جمله کشورهای ائتلاف متجاوز و در رأس آن رژیم صهیونیستی است؛ امنیت ملی جهانی بویژه در زمینه اقتصادی وابسته به حاکمیت و ثبات امنیت ملی جمهوری یمن است، به معنای واضح‌تر در صورت ادامه حملات به یمن و سکوت جهانی، منافع ملی بین‌المللی بویژه در زمینه اقتصادی بیشتر متضرر خواهد شد.
وزیر دفاع یمن سپس تأکید کرد، این حرف، نمایشی تبلیغاتی نیست و یمن باید از ملت خود که با ابزارهای مختلف در حال کشتن این ملت هستند و جهان بدون حرکت تماشا می‌کند، دفاع کند.
وی در پایان گفت: می‌گویند جهان روستایی کوچک است، این روستای کوچک باید خانواده یمنی را ببیند، زمانی که ملت یمن کشته می‌شوند و روستا در خواب است یا تفریح می‌کند ما ناچاریم برای دفاع از ملتی که کشته و سوزانده می‌شود، روستا را بیدار کنیم.

یمن بالگرد آپاچی متجاوزان سعودی را در عسیر ساقط کرد
منابع خبری اعلام كردند كه پدافند هوایی یمن بالگرد آپاچی سعودی را در عسیر ساقط کرده است
وب سایت خبری العهد گزارش داد که پدافند هوایی یمن هلیکوپتر آپاچی سعودی را با یک موشک زمین به هوا در منطقه عسیر ساقط کرده است.
سخنگوی ارتش یمن درخصوص این عملیات گفت: صبح امروز بالگرد آپاچی عربستان در منطقه مجازه در زمانی که مشغول عملیات خصمانه بود اسقاط شد.
وی افزود: سامانه دفاعی یمن این بالگرد را با شلیک موشک زمین به هوا و با استفاده از تکنولوژی که به زودی اعلام خواهیم کرد، سرنگون کرد.
وی همچنین تاکید کرد که دو خلبان این بالگرد به هلاکت رسیدند.
سخنگوی ارتش یمن در ادامه افزود: با همه اقدامات خصمانه تا تحقق کامل امنیت آسمان های یمن مقابله خواهیم کرد.

بازگشت 128 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صنعا
ائتلاف سعودی 128 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را آزاد کرد و این اسرا به کمک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به صنعا منتقل شدند.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد، 128 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را از عربستان سعودی به صنعا بازگردانده است.
بر اساس گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، ائتلاف عربی هفته جاری گفته بود، 200 اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی را آزاد می‌کند.
در ادامه این گزارش آمده، تعدادی از مقامات انصارالله و یمنی‌های دیگر به فرودگاه صنعا آمدند تا از اسرای آزاد شده استقبال کنند.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور روز سه‌شنبه هفته جاری از اقدام ائتلاف سعودی در آزادی 200 اسیر یمنی استقبال کرد و خواستار توقف شکنجه اسرا شد.

احتمال توقف جنگ یمن
شبکه الجزیره  در گزارشی با اشاره به تحرکات اخیر در عرصه سیاسی یمن، احتمال توقف جنگ یمن را بررسی کرد.
الجزیره سفر اخیر «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان به مسقط و به دنبال آن سفر «طحنون بن زاید» مشاور امنیت ملی امارات به مسقط و ملاقات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با «یوسف بن علوی» همتای عمانی در واشنگتن را از نمونه تحرکات اخیر دانست.
بر اساس این گزارش، سوال‌هایی مطرح است که آیا تلاش‌ها برای توقف جنگ، نتیجه اعمال فشار آمریکا بر ائتلاف سعودی-اماراتی است یا همه طرف‌ها تصمیم گرفته‌اند با امتیازدهی و نشان دادن حسن نیت، مذاکرات برای آتش‌بس بین عربستان و صنعا را پیش ببرند.
مشاور «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن معتقد است مهم ترین انگیزه تحرکات اخیر سعودی‌ها و اماراتی‌ها و سفیر اخیر آنها به مسقط فشارهای انگلیس و آمریکا برای آتش‌بس و دستیابی به صلح فراگیر برای بحران یمن است.
مشاور هادی در گفت‌وگو با الجزیره با بیان اینکه دولت هادی در این مقطع به حاشیه رانده شده و در گفت‌وگوها مشارکتی ندارد، افزود: طرف‌هایی در ائتلاف متمایل به تقویت حوثی‌ها و تضعیف نقش حکومت [هادی] هستند.
«سالم الجهوری» پژوهشگر عمانی در مسائل بین الملل در گفت‌وگو با الجزیره دیدارهای اخیر مسقط با نمایندگان صنعا و دولت منصور هادی و ائتلاف را در راستای ایجاد راه حل فراگیر برای بحران یمن و پایان دادن به اختلاف میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دانست و گفت: انتظار می‌رود حوثی‌ها بخشی از آینده یمن باشند.
پژوهشگر عمانی همچنین پیش بینی کرد با نشست مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در اجلاس آتی سران این کشورها بحران خلیج (فارس) هم حل شود و به دنبال آن مرزهای بین قطر و عربستان باز شوند.
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصار الله ضمن تاکید بر ارتباط دائم صنعا با مقامات عمان درباره دلایل تغییر موضع عربستان و امارات گفت: این امر نتیجه مقاومت ملت یمن و نه پاسخ به خواسته آمریکا برای تحقق صلح است.
البخیتی گفت: هر گونه حرکت ائتلاف به سمت صلح موجب مزاحمت و نارضایتی واشنگتن است، زیرا ادامه جنگ هنوز به نفع آن است. ممکن است که ما روزی به حرکت «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی به سمت صلح اعتماد کنیم، اما به آمریکایی‌ها هرگز اعتماد نخواهیم کرد.
«عبدالله الغیلانی» پژوهشگر امور راهبردی هم معتقد است، ائتلاف عربی طی یک سال اخیر با شکست‌های متعددی در جبهه یمن روبرو شده که همین امر موجب تغییر و تحولات ریشه‌ای در رویکردهای مرتبط با مدیریت جنگ شد و مهم ترین اتفاقات، حمله پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی عربستان بود که موجب کاهش شدت تنش نظامی از سوی سعودی‌ها و درخواست آنها برای گفت‌وگو با ایران و آمادگی آنها برای مذاکره با حوثی‌ها را به همراه داشت.
وی در عین حال حصول یک توافق سیاسی میان عربستان و حوثی‌ها را مستلزم تلاش‌های فوق العاده و زمان طولانی به منظور ثمره بخش بودن دانست.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، اظهار داشت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات «وعده صادق» که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت، تبریک گفت و عنوان کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و بحمدالله تأثیرات راهبردی در سطح منطقه و جهان داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح، احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیروهای مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیروهای مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقا قرار گرفته است، افزود: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیروها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کارهای پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

وی با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم‌له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و به طور قطع این طرح موجب ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال