Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@11:38:20 GMT

شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۹۲۶۵

شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی است

همدان _فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهر همدان مرکز شکوفایی تمدن اسلامی است.

به گزارش قدس انلاین ، سردار مظاهر مجیدی روز پنجشنبه  در گردهمایی بسیجیان همدان با اشاره به اینکه استان همدان ۸ هزار شهید دفاع مقدس و ۱۴ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است افزود: همدان شهر اسوه جهاد و مقاومت، شهید علی چیت‌سازیان است که مقام معظم رهبری همواره به سخن گوهربار این شهید که «اگر می‌خواهی از سیم خاردار دشمن عبور کنی باید از سیم خاردار نفس عبور کنی»، اشاره دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه همدان دارای آثاری با ارزش تاریخی و تمدنی با قدمت ۳ هزار و ۱۰۰ ساله است افزود: همدان مرکز تمدن اسلامی به شمار می‌رود که از این شهر تعداد بی‌شماری دانشمند برجسته از قبیل بوعلی سینا، رشیدالدین فضل‌الله همدانی، باباطاهر و ... برخاسته‌اند. وی با اشاره به نقش آفرینی مردم همدان در در دوران انقلاب و دفاع مقدس، از سید جمال‌الدین اسدآبادی به نیکی یاد کرد و گفت: سید طباطبابی یکی از دو رهبر مشروطه از همدان برخواست و شهید مفتح، شهید قدوسی و شهید آیت‌الله مدنی نیز از همدان بوده‌اند. مجیدی با بیان اینکه شهر و استان همدان در ۸ سال دفاع مقدس ۸ نقش پشتیبانی ایفا کرد و حداقل ۳۰۰ حمله هوایی به این استان شد خاطرنشان کرد: مردم همدان با جان، مال و غیرت خود در مقابل دشمن ایستادند و لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) و سپاه و بسیج  جنگیدند و بیش از ۸ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و یک‌هزار آزاده سرافراز تقدیم وطن و نظام کردند. وی با بیان اینکه مردم همدان امروز نیز ایستاده‌اند و با حضور در تمام عرصه‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند گفت: آنها نجابت و صبر انقلابی را به منصه ظهور  گذاشته‌اند که موجبات یاس دشمن شده است فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: امروز کلید ۴۰ منزل ساخته شده واگذار و ۲۰۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد و بهزیستی تحویل زوج‌های نیازمند می‌شود. وی از تشکیل ۵۹۷ صندوق قرض‌الحسنه خبر داد و افزود: این اقدام در حوزه اشتغالزایی حائز اهمیت بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تمدن گردهمایی بسیجیان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت مستشار سپاه در سوریه

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ بهروز واحدی از مستشاران سپاه در حملۀ بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دیرالزور سوریه شهید شد.
پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیرو‌های سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج بود که در راه دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.
از این شهید مدافع حرم یک فرزند ۲ ساله به یادگار مانده است.
اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • محفل بزرگ «امام حسنی ها» بیانگر گام‎های تمدن سازی اسلامی است
  • دعوت استاندار همدان برای سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • بازدید ۵۰۰ هزار نفری از جاذبه‌های گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • (تصاویر) وداع با پیکر شهید «بهروز واحدی» نیروی سپاه قدس
  • دعوت استاندار همدان از مسافران برای حضور در پایتخت تاریخ و تمدن
  • حمله اسرائیل به جنوب لبنان/ چند تن در یک مرکز شهید شدند + فیلم
  • شهادت مستشار سپاه در سوریه