Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های رسمی ژاپن اعلام کردند که «یاسوهیرو ناکاسونه»، نخست وزیر اسبق این کشور صبح امروز، جمعه، در ۱۰۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری رسمی ژاپن اعلام کرد که وی در سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ نخست وزیر ژاپن بوده است و در زمان تصدی این پست در راستای پیشبرد اقتصادی و مبارزه با بروکرات‌ها برای اجرای اصلاحات فراگیر در این کشور تلاش‌های بسیاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اصلاحاتی که وی در ژاپن انجام داد خصوصی سازی راه آهن، خصوصی سازی شبکه ارتباطات و چاپ تمبر بوده است که به گفته برخی از منتقدانش وی نتوانست پیشنهادهایش برای کمک به پیشرفت اقتصاد ژاپن را اجرایی کند.

ناکاسونه در در شمال غرب توکیو در ۲۷ می ۱۹۱۸ به دنیا آمد و در دانشگاه این کشور تحصیل کرده و در سال ۱۹۴۱ در وزارت کشور فعالیت می‌کرده و از رهبران حزب دموکراسی آزاد ژاپن بوده است.

وی اولین نخست وزیر ژاپن بوده است که به صورت رسمی به کره جنوبی سفر کرده تا روابط دوکشور را اصلاح کند. کره جنوبی از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ مستعمره ژاپن بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژاپن نخست وزیر کره جنوبی استعمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از یگان تشریفات، بازدید کردند و آقای رئیسی به رسم دوستی و یادبود، نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان، کاشت.

سپس، رئیس جمهور کشورمان و نخست‌وزیر پاکستان، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.   آقای رئیسی و شهباز شریف، پس از مراسم استقبال رسمی، دیدار و گفتگوی خصوصی داشتند.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت