Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به تعبیر رهبر انقلاب، ایران کشوری دریایی است و ما در صحنه دریا باید از قدرت لازم جهت حراست از منافع به‌حق خود برخوردار باشیم.اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگران جای ما را در ایران می‌گیرند و در طول تاریخ استعمارگران سعی کرده‌اند مردم ما را از دریا و پتانسیل‌های خدادادی آن محروم نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: نیروی دریایی ارتش در کمتر از ۶۷ روز پرونده نیروی دریایی رژیم بعث را بست. بیش از ۹۰ درصد صادرات از طریق دریا صورت می‌گیرد چراکه ارزان‌ترین و ایمن‌ترین راه حمل و نقل است. در زمان جنگ اگر نیروی دریایی امنیت دریا را تضمین نمی‌کرد مردم با مشکلات غذایی روبرو می‌شدند و این نیروی دریایی بود که راه صادرات و واردات به کشور را باز نگه داشته بود. در جنگ اگر صادرات نفت قطع می‌شد، مشکلات مردم دوچندان می‌شد، اما نیروی دریایی اجازه نداد خدشه‌ای به واردات و صادرات وارد شود. در طول جنگ از ۱۰ هزار کشتی حمل بار، تنها ۲۵۰ فروند مورد حمله قرار گرفت. یکی از اهداف اصلی رژیم بعث از حمله به ایران، تسلط بیشتر به دریا و منافع آن بود، اما سربازان وطن با ۸ سال ایستادگی مانع تحقق اهداف شوم مستکبران شدند.

او با اشاره به ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: نظم و انضباط و تقید به زمان پیش‌بینی شده از ویژگی‌های ارتش است. هرچه جمهوری اسلامی پیشرفت، استقلال و آزادی دارد مدیون خون و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

معاون عملیات ارتش با اشاره به راهپیمایی اخیر مردم تبریز در محکومیت اقدامات اغتشاشگران گفت: مردم تبریز اخیراً در مقطعی حساس بار دیگر بصیرت‌شان را نشان دادند و با راهپیمایی خودجوش جلودار سایر استان‌ها شده و پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌گران دادند. کشورهایی که یگان‌های شناور رزمی تولید می‌کنند قطعات را از سایر کشورها تجمیع می‌کنند، ولی ما خودمان صفر تا صد آن را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.

او ادامه داد: نظام ایران اسلامی کشورهای حاشیه خلیج فارس را همسایه خود می‌داند و به چشم دشمن به آنان نگاه نمی‌کند. حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس را ضامن امنیت نمی‌دانیم و معتقدیم آنان عامل تفرقه و گل‌آلودی آب برای ماهیگیری‌اند. تجربه ۸ سال دفاع مقدس پاسخ خوبی به دشمنان است، هرچند که قدرت نظامی و بازدارندگی ما قابل قیاس با آن دوران نیست.

او سپس گفت: به‌خاطر عزم کشورها برای مقابله با دزدان دریایی و مبارزه با این گروه‌ها شاهد کاهش تحرکات آنان هستیم. ایران برخلاف سایر کشورها به تنهایی با دزدان دریایی مبارزه می‌کند و در برخی مواقع به سایر کشورها نیز امدادرسانی می‌کند. ایران تنها کشوری است که توانست کشتی ربوده شده را همراه با کارکنان به سلامتی پس بگیرد و دزدان دریایی را نیز دستگیر کند.

۲۱۷۲۱۶

کد خبر 1325787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه ایالات متحده آمریکا عراق آلودگی هوا سهمیه بندی بنزین باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ اغتشاش ناآرامی سینمای ایران کنسولگری ایران در نجف نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دراگون‌بوت قهرمانی باشگاه‌های خاورمیانه در رده‌های مختلف سنی ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت با حضور ۲۰۰۰ ورزشکار در شارجه امارات برگزار شد.

در این مسابقات ۵۰ باشگاه از کشور‌های قزاقستان، ترکیه، امارات، فیلیپین، قطر، بحرین، مصر، ایران، مالزی و باشگاه‌های اروپایی مقیم در امارات شرکت کردند.

دو باشگاه دراگون‌بوت کشورمان در بخش بانوان (تیم سکان تهران) با ۲۲ ورزشکار و در بخش آقایان (ملوان نداجا) با ۲۳ ورزشکار به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها حضور داشتند.

قایقرانان تیم ملوان نیروی دریایی ارتش موفق به کسب طلای آزاد و زیر ۲۴ سال در رشته ۲۰۰ متر و نقره آزاد در رشته ۵۰۰ متر شدند.

به این ترتیب پرونده تیم دراگون بوت ملوان با ۲ طلا و یک نقره در رقابت‌های جام باشگاه‌های خاورمیانه بسته شد.

دختران تیم سکان تهران در مرحله نهایی مسابقه به مصاف رقیبانی از ابو دبی جت، گلادیاتور، دراگون فایر، دبی بارا کدز و آتلانتیر رفتند و با قرار گرفتن در جایگاه نخست مدال طلای ۵۰۰ متر آزاد را از چنگ رقبا در آوردند.

تیم دراگون بوت سکان تهران در جام باشگاه‌های خاورمیانه با طلای زیر ۲۴ سال دختران و طلای ۵۰۰ متر آزاد به کار خود در رقابت‌های امارات پایان داد.

دیگر خبرها

  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران