Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه گفت: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان می‌شود و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز‌ها شود.

محمد سرایی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی در کشور وجود دارد، با لحاظ کردن اختصاص سهمیه به فرزندان این اعضاء، حق دانشجویان عادی پایمال می‌شود و این فرزندان به راحتی می‌توانند به صندلی دانشگاه‌های صاحب نام کشور تکیه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرایی اضافه کرد: این سهمیه فقط شامل پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های برتر کشور نمی‌شود و این فرزندان حتی می‌توانند به راحتی رشته تحصیلی خود را تعیین و نسبت به تغییر آن اقدام کنند و این مسئله، نمونه بارز ناعدالتی است.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه ابراز کرد: زیر سوال رفتن عدالت آموزشی یکی از معایب این طرح است و با اجرای آن به وضوح می‌توان شاهد از بین رفتن عدالت آموزشی در بخش‌های دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: تخصیص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی باعث سرخوردگی نخبگان نیز می‌شود و در آینده ممکن است منجر به فرار مغز‌ها شود چرا که نارضایتی ایجاد شده از این بابت در ذهن نخبگان سبب نارضایتی اجتماعی می‌شود و اثرات مخربی بر زندگی این افراد دارد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن استان کرمانشاه با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی با اختصاص سهمیه به فزندان هیئت علمی مخالفند، اذعان کرد: اختصاص سهمیه به فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نمونه بارز تبعیض است و باید جلوی آن گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی کرمانشاه سهمیه فرزندان هیئت علمی دانشگاه های برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری  گفت:با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و جذب سهمیه آرد ویژه نوروز و ماه رمضان، در تأمین آرد مورد نیاز خبازی‌های استان، هیچ مشکلی نداریم.
 جواد اشرفی افزود:  با توجه به مصادف شدن عید نوروز با ماه مبارک رمضان، کارگروه آرد و نان استان اقدامات شاخصی از قبیل تخصیص سهمیه آرد ویژه به نانوایی ها، تخصیص آرد به شهرستان‌های هدف گردشگری، تشدید بازرسی‌ها و همچنین ابتکار تخصیص آرد به چادر‌های عشایری نوروزگاه‌ها در مسیر محور‌های مواصلاتی و پر تردد را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی؛ سهمیه آرد ویژه شهرستان‌ها هم براساس سرانه جمعیتی و میزان مسافرپذیری توزیع شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به افزایش میزان مراجعات به نانوایی‌ها در این ایام، گفت:  شرکت غله و خدمات بازرگانی باید بر نحوه فعالیت نانوایی‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف در این حوزه نظارت لازم و مستمر داشته باشد.
اشرفی همچنین  بر ضرورت تأمین و عرضه مناسب و پایدار نان و جلوگیری از ازدحام و ایجاد صف‌های غیرمتعارف در نانوایی‌ها تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران