Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعرافی تصریح کرد: محور مقاومت که عظمت خود را نشان داد، موجب ناراحتی آمریکایی ها شده و دنبال این هستند که جامعه مقتدر امن ایران را در هم شکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 8 آذر) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به بیانه گام دوم گفت: در این بیانیه ضمن اینکه یک ظاهر روان دارد و رویکرد به آینده دارد، در عین حال اگر تحلیل کنیم می بینیم که در درون آن به قوانین و قواعدی در انقلاب و آینده انقلاب اشاره شده که بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

امام جمعه قم گفت: درست است که ایشان در هفت توصیه کلان به عنوان راهبردهای آینده اشاره فرموده اند اما در متن عمیق بیانیه، بیش از 30 قانون در ارتباط با انقلاب وجود دارد.


امام جمعه قم تصریح کرد: یکی از اصول در قوانین گام دوم، اصل جمع بین آرمان ها و نگاه واقع بینانه است، ما در مسیر انقلاب دو نگاه غلط داشته ایم که باید از آن بپرهیزیم یک نگاه اینکه می گوید که باید آینده را ببینیم و چشم بر پیرامون می بندیم که این غلط است و نگاه دوم غلط نیز این است که واقعیت های پیش آمده ما را از آرمان ها دور سازد.


اعرافی گفت: یک نگاه غلط این است که می گوید دنیا در دست ابرقدرت هاست و باید ما تسلیم شویم، که تسلیم شدن در برابر واقعیت های غلط تئوری های بسیار غلطی است که حتی انقلابی ها را دچار مشکل می کند.


وی تصریح کرد: ما در اصل گام دوم، راهبردها را می بینیم و ملتی استوار باید باشیم و در عین حال واقعیت ها را دیده و تاکتیک ها را در جایی که لازم باشد تغییر خواهیم داد.


اعرافی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: ما معتقدیم در اجرای سیاست های اقتصادی برنامه ریزی های سنجیده تر نیاز است و شیوه های اعمال سیاست های اقتصادی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، در اعمال همین افزایش قیمت بنزین می توانستیم درست تر و دقیق تر عمل کنیم و مسئولان باید توجه داشته باشند.


وی افزود: دغدغه های معیشتی های مردم و نگرانی ها در باب قیمت ها و زندگی های اقشار جامعه را کم نگیریم، توجه بیشتر مسئولان را می طلبد و باید عمق درد و رنج مردم را بدانیم و ببینیم، فاصله گرفتن از مردم یعنی اینکه نمی دانیم مردم چه می کشند.


امام جمعه قم گفت: کنترل قیمت ها و حمایت ها و ارائه بسته های حمایتی باید در دستور کار باشد و اجازه نداد مردم دچار مشکل شوند.


وی با اشاره به تحریم ها گفت: باید از این جریانات درس بگیریم که وابستگی بودجه به خام فروشی و صادرات نفت خام را باید قطع کنیم، این بند ناف نامبارکی است که باید قطع شود، سخت است اما باید به روزی برسیم که اقتصاد ما تبدیل به تولید به جای خام فروشی باشد.


اعرافی با اشاره به آشوب های دشمنان گفت: یک حرکت و توطئه توسط دشمنان طراحی شده و می خواهند محور مقاومت را بشکنند، بنزین یک بهانه بود که در ایران رقم خورد و در عراق و لبنان به صورت های دیگر انجام شد.


امام جمعه قم تصریح کرد: محور مقاومت که عظمت خود را نشان داد، موجب ناراحتی آمریکایی ها شده و دنبال این هستند که جامعه مقتدر امن ایران را در هم شکنند.


وی گفت: اشکالاتی که مردم می گیرند وارد است، اما بدانید که یک موجی آمده که اقتدار محور مقاومت و عزت ایران را در هم شکند، همین آمریکا که ادعای ابرقدرتی دارد رئیس جمهور آن یواشکی به کشورهای عراق و افغانستان سفر می کند.


اعرافی گفت: مسئولان باید تلاش کنند و ترمیم کنند و از نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج تشکر می کنیم که در کنترل شبکه های اغتشاشی دشمن تلاش کردند و از حضور چشمگیر مردم در خنثی سازی این حرکت ها قدردانی می کنیم.


امام جمعه قم گفت: انتظار می رود که وزارت ارتباطات و شورای مجازی و دولت و مسئولان در راستای توسعه شبکه ملی را انجام دهند و اقداماتی را انجام داده اند که باید تلاش کنیم در این راستا اقدام شود.
 

وی گفت: امروز در قم و از این پایگاه علم و اجتهاد مطالبه ما تسریع در زیرساخت های شبکه ملی است که امیدواریم به نتیجه برسد.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته بسیج بسیج اغتشاشات اخیر در کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن اغتشاشات اردبیل خبرگزاری شبستان جمعه امام جمعه امام جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد