Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نمایشگاه به مناسبت هفته کارآفرینی و با همکاری ستاد نماز جمعه شیراز و کانون کارآفرینان استان فارس برپا شده است.
این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای کارآفرینی به مدت سه روز پذیرای علاقه‌مندان است.
بنا بر اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس،  بیش از ۷۰ هزار کارآفرین در این استان در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهراب مختاری افزود:امیدواریم در سال رونق تولید بتوانیم با همدلی و همراهی آحاد جامعه گامهای موثری در توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی در جامعه برداریم .
وی با اشاره به فعالیت‌های کارآفرینان استان فارس تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و به خصوص تحریم های ناجوانمردانه نظام استکبار شاهد خلاقیت ها و تلاش های کارآفرینان در استان فارس هستیم که این اقدامات در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخشی به تولید و خودکفایی اقتصادی نقش بسزایی داشته اند.
وی ادامه داد : کانون کارآفرینان استان فارس قدمهای موثری در جهت کارآفرینی برداشته است که امیدواریم رتبه پنجم کارافرینی استان فارس در  سطح کشور ارتقا یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درباره آموزش کارآفرینان نیز اظهار داشت: برنامه ریزی ها در راستای سه بخش است  و بخش اول برای افرادی است که  هنوز شغل را آغاز نکرده اند.
مختاری ادامه داد: در این راستا پیشتر تنها  چهار دفتر مشاوره اشتغال در استان فارس فعالیت می کرد و اکنون این دفاتر به ١٧ دفتر رسیده و امید است تا چهار ماه آینده تمامی شهرستان های فارس دارای یک دفترمشاوره و کارآفرینی باشند.
وی ادامه داد: ۱۷دفتر مشاوره کارآفرینی در فارس وظیفه هدایت و راهبری کارافرینان را برعهده دارند که درتلاش هستیم برای هرشهرستان یک دفتر مشاوره ایجاد کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس  در خصوص وظایف این دفاتر گفت: هدایت و راهبری ایجاد و توسعه اشتغال توسط  دفاتر مشاوره و کارآفرینی انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در خصوص حمایت از کارآفرینان نیز بیان کرد: حمایت از کارآفرینان در بخش های مختلفی صورت می‌گیرد که در ابتدا آموزش است و پس از آن شروع کسب و کار  که کارگروه حمایت از سرمایه گذاری فعالیت های حمایتی را انجام می دهد.
مختاری افزود: کمیسیون کار و کارگری و رفع موانع تولید نیز حوزه سومی است که برای حمایت از سرمایه گذاران تلاش می‌کند.
وی افزود :کمیته جذب و سرمایه گذاری به ریاست استاندار محترم استان فارس در راستای حمایت از سرمایه گذاران فعال است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه با تاکید بر حضور موفق کارآفرینان در عرصه کارآفرینی کشور  گفت: استان فارس جایگاه خوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی فراگیر و روستایی دارد.
مختاری افزود: مبحث اشتغال تنها مربوط به یک بخش و دستگاه نیست بلکه دستگاه های مختلفی در این حوزه دست اندرکار هستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز جمعه در بازدید از  غرفه های نمایشگاه کارا و آشنایی با  عملکردها و دستاوردهای کارآفرینان گفت:  امیداست نسل جوان ما با فن آوریهای قابل رقابت درسطح دنیا این جنگ اقتصادی را به نفع کشور و مسلمانان تمام کنند.
آیت الله لطف الله دژکام با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال درسطح استان افزود: همه فعالان اجتماعی دینی و فرهنگی باید کارآفرینان را همراهی و مساعدت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: نسل جوان ما با فناوری های نوین به رقابت اقتصادی  با کشورهای جهان رفته اند.
آیت الله دژکام بیان کرد:  امروز شاهد بخشی از فعالیت های کار آفرینان استان در جهت بهبود وضعیت اقتصادی  استان هستیم وامیدواریم نسل جوانی که در حال ایجاد کار در استان و کشور است با استفاده از فناوری های نوین با سایر کشورهای جهان رقابت کنند و توانمندی های ایران را به رخ جهانیان بکشند.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه کار آفرینی منجر به این خواهد شد که پتانسیل های ایرانی در عرصه های جهانی نمود داشته باشد و در این جنگ نام ایران در قله موفقیت باشد.
بنا بر اعلام ظهیرامامی مسئول کانون کارآفرینان استان فارس، نمایشگاه کارا به مدت سه روز از روز جمعه هشتم تا یکشنبه دهم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

برچسب‌ها لطف الله دژکام کارآفرینی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارآفرینی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس کارآفرینی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی صبح سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: هفته کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از فردا با تجدید میثاق آرمان‌های امام خمینی آغاز و تا ۱۱ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این هفته بیش از ۴۰۰ برنامه برگزار خواهد شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، نشست خبری، همایش پیاده روی جامعه کار و تولید، برگزاری میز خدمت، همایش ایمنی و بهداشت، نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بازدید از بیمارستان تأمین اجتماعی، بازدید دانش آموزان از واحدهای تولیدی اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مراسم هفته کارگر امسال از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده است و از دهم مهر تا یکم آذرماه سال گذشته ۴۴۰ نفر کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

انتخاب یک کارگر نخبه ملی از استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به انجام ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی تصریح کرد: ارزیابی‌ها منجر به انتخاب ۸ واحد، ۳ کارگر و ۲ گروه کار نمونه به تعداد ۸ نفر شد که این افراد تجلیل می‌شوند همچنین امسال برای نخستین بار یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده‌اند.

امیدی بیان کرد: تعداد شاغلان استان مرکزی در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۲۵ هزار نفر بوده و تا سال ۹۹ روند نزولی داشته است به طوری که ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است اما خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ این مهم روند صعودی داشته و تا سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۷۲۰ به تعداد شاغلان این استان اضافه شده است.

رتبه نخست استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه نخست و دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

امیدی نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ را ۷ و هشت دهم درصد برشمرد و گفت: بر اساس میانگین گیری این نرخ در سال ۱۴۰۲ با ۸ درصد کاهش به ۷ درصد تقلیل یافته است.

وی اضافه کرد: ضریب پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان مرکزی نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۶.۵۶ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد بیمه شدگان اجباری نیز در پایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته و در این بازه زمانی ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۶.۶ درصد بود که این نرخ بر اساس میانگین گیری سال گذشته ۳۶.۳ درصد شده است و این مهم مورد توجه باشد که به دلیل سخت و زیان آور بودن مشاغل، کارگران زودتر از موعد از محیط کار خارج می‌شوند و این مهم از دلایل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی است.

تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی به ۱۴۸۲ مورد افزایش یافت

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱، با ۶.۲۵ درصد معادل ۱۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است.

امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده‌اند که پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است همچنین برای ۴۵۸۷ نفر نیز، مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سال گذشته، ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد در حالی که تعهد ایجاد اشتغال ۱۰ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی بود که در این راستا ۸۶۱۱ شغل بیشتر ایجاد شد.

امیدی عنوان کرد: در بهار پارسال رقم شاخص پایش محیط کسب و کار استان مرکزی ۵ و ۱۷ صدم درصد بوده و در این شاخص رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6086140

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه