Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:20:35 GMT

مدارس فردا برقرار است؛ هوای خوزستان آلوده نیست

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۳۷۸۳

مدارس فردا برقرار است؛ هوای خوزستان آلوده نیست

محمد جواد اشرفی جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص برخی گمانه زنی‌ها درباره تعطیلی مدارس استان به بهانه آلودگی هوا اظهارداشت: تعطیلی برخی شهرهای صنعتی کشور به دلیل پایداری هوا، نمی توان انتظار چنین شرایطی را هم در استان خوزستان داشت.

در ادامه پیگیری های مربوط به وضعیت جوی هوا در استان خوزستان، مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آلودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی کشور، گفت: در حال حاضر هوای استان در شرایط خوبی است و آلودگی وجود نداردبنابراین دلیلی برای مدارس و مراکز آموزشی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد سبزه‌زاری اظهارداشت: با توجه به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته ، هوای استان پاکیزه و بدون آلودگی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرهای صنعتی و بزرگ مانند اصفهان و تهران دچار مشکل آلودگی بسیار بالایی هستند، افزود: خوشبختانه این شرایط درحال حاضر در استان وجود ندارد.

این عضو ستاد مدیریت بحران استان با رد احتمال تعطیلی مدارس برخی شهرهای خوزستان به‌دلیل پدیده آلودگی هوا، یادآور شد: این احتمال شامل استان خوزستان نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده در استان طی ساعات باقی مانده امروز، گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواسط وقت فردا، جو استان تا روز دوشنبه هفته آینده پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در طول ۲۴ ساعت گذشته، بیان‌داشت: طی این مدت، میزان بارندگی‌ها در ایستگاه هواشناسی کشاورزی اهواز ۵.۳ میلی‌متر، آبادان ۱.۵ میلی‌متر، بستان ۱.۳،  شادگان ۰.۳ میلی‌متر، اهواز ۰.۲ میلی‌متر بوده است.

بر اساس این گزارش، ساعتی پیش خبر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران، البرز و اصفهان بدلیل آلودگی‌هوا در رسانه‌ها منتشر شد.

برچسب‌ها خوزستان هواشناسی ایرنا اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان هواشناسی ایرنا اهواز خوزستان هواشناسی ایرنا اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آلودگی رودخانه و آب منطقه سرخون به نفت در سالیان اخیر، گفت: هنوز مشکلات این حادثه وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در همایش ملی دانش سنتی در محیط زیست به میزبانی شهرکرد، اظهار داشت: خداوند نعمات زیادی از جمله آب، طبیعت و محیط زیست زیبا به مردم استان عطا کرده و صیانت از محیط‌ زیست از مهمترین کارهای بشر است.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست به عنوان یک امانت است و از این امانت باید مراقبت کرد، مطرح کرد: برخی فعالیت‌ها و برنامه‌ها موجب تغییر الگو و تخریب محیط‌ زیست از جمله خشکسالی و بر هم‌زدن نظم زیبای زمین شده است.

نکونام ادامه داد: در واقع برنامه‌ریزی‌های نادرست و برخورد نامهربانانه با محیط زیست باعث آلوده شدن آب‌ها، تخریب منابع طبیعی و محیط‌ زیست چشم‌نواز استان شده است که مشکلاتی برای موجودات ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه هستند چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: هم‌اکنون زمین‌های حاصل‌خیز استان با برنامه‌ریزی نادرست و حفر تونل‌های متعدد در معرض خطر قرار گرفته و این اراضی خشک شده است. محیط‌های گردشگری به دلیل نامهربانی با محیط‌زیست، آلوده به زباله و پسماند شده که خسارت زیادی به کشاورزی و آبزی‌پروری وارد شده است.

نکونام با اشاره به آلودگی آب سرخون به نفت در سالیان اخیر، بیان داشت: با آلوده شدن آب این منطقه به نفت، هنوز شاهد ضایعات و مشکلات این حادثه هستیم. انتظار می‌رود در خصوص حفر تونل‌های مخرب و تبدیل‌کننده این استان به کویر، توجه جدی شود و انتقال آب به استان‌های دیگر همراه با ضایعات برای این استان سرسبز و دلنواز نباشد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: در این زمینه مردم ما حرف‌ها دارند که اگر در این اجلاس ملی فرصت یابند و امکان بیان مطالبات عالمانه و محققانه پیدا کنند، قطعا می‌توانند به ارائه راهکارهای دانش سنتی برای حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محیط‌ زیست و حفاظت از آن به عنوان امانت در دست انسان قرار گرفته است و باید حافظ آن باشیم. باید با عقلانیتی که خدواند به انسان عطا کرده است در زمینه حفاظت از محیط زیست تلاش کند.

نکونام در پایان با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق، پاسخ و تنبیه رژیم صهیونیستی بود، عنوان کرد: تبلیغات دروغین آنان به واسطه این پاسخ کوبنده از هم گسست.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری است
  • مدارس هرمزگان سه شنبه غیرحضوری شد
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری شد
  • مدارس شهرستان مهر فردا غیرحضوری است
  • تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت فردا و پس فردا
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول