Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره ادامه جنگ علیه یمن هشدار داد. ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی به مناسبت پنجاه و دومین سالروز استقلال این کشور گفت: ادامه جنگ و محاصره یمن منطقه را با خطرات بزرگی روبرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تبریک پنجاه و دومین سالروز استقلال به ملت یمن و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور گفت: مردم یمن در این روز مبارزات پدران خود برای آزادسازی سرزمین و رهایی از استعمار را به یاد می‌آورند.

المشاط از مبارزات و جانفشانی‌های ملت یمن قدردانی و از انسجام جبهه داخلی تمجید کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از نقش علما و روشنفکران و اصحاب رسانه و دست اندرکاران آموزش و بهداشت و تلاش‌های همه نهادهای دولتی قدرانی کرد.

المشاط گفت که سی ام نوامبر فرصتی برای تقویت عزم و اراده‌ها برای ادامه آزادسازی کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد که تحقق صلح عادلانه و فراگیر هدفی است که ما برای آن می‌جنگیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از هرگونه مذاکرات جدی که به توقف جنگ و تخریب و پایان محاصره و برقراری صلح و پایان حضور نظامی بیگانگان در کشور می‌انجامد استقبال کرد.

المشاط همچنین بر ادامه حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل و همه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن و کل منطقه تاکید کرد.

ورود 128 اسیر یمنی به فرودگاه بین‌المللی صنعاء

انتهای پیام/

R36348/P/S1115,8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن اخبار یمن آخرین تحولات یمن اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرآنلاین درپاسخ به این سوال که چه کسانی در پایین آوردن شأن مجلس و اینکه دیگر در رأس امور نیست، مقصر هستند، بیان کرد: عوامل مختلفی دارد، در درجه اول مقصر نمایندگان هستند، نماینده‌ای که در صندلی مجلس می‌نشیند یا رئیس کمیسیون می‌شود، وظیفه دارد آن جایگاه را حفظ کند که اینکار انجام نشده و مجلس را ضعیف کرده است. در درجه دوم، حتما شورای نگهبان مقصر بوده و نظارت استصوابی آن زیر سوال است.

وی ادامه داد: یک فرضیه‌ای وجود دارد که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد و من آمار می‌خواهم. آرای بیش از ۹۰ درصد افرادی که تاییدصلاحیت شدند، بسیار کمتر از آرای باطله در بسیاری از استان‌ها بود. در حالی که دوستان با افتخار می‌گویند ما بیش از ۷۰درصد را تایید صلاحیت کرده و این بی‌سابقه بوده است. بله، افرادی را تاییدصلاحیت کردید که آرای انگشت‌شمار آوردند و حتی نتوانستند رقیب آرای باطله شوند؛ آیا این افتخار است؟ این خدمت به دموکراسی است؟

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه من معتقدم که شورای نگهبان نقش جدی در زوال مشارکت سیاسی در ایران دارد، گفت: جالب این است که شورای نگهبان نیز اولین نهادی بود که به عنوان حماسه از انتخابات تقدیر کرد. در طول این ایام، افرادی را ردصلاحیت کردند و حتی آنانی که تاییدصلاحیت شدند، به حدی مرعوب خواهند شد که در مجلس باید دست به عصا حرکت کنند. در صورتی که نماینده، نماینده ملت است و فریاد او باید بلندتر باشد.

وی افزود: موضوع دیگر، فقدان تحزب در ایران است. شما زمانی که نظام تحزبی در ایران ندارید، یعنی نظام تربیت نخبگان سیاسی هم ندارید. جناح‌های سیاسی دوست دارند که حزب نباشد چون در هر دوره، یک اسم تشکل را لجن‌مال می‌کنند و سری بعد با اسم جدید می‌آیند. شما در هر دوره یک‌سری اسم‌های جدید مشاهده می‌کنید و عملا اسم کم آمده است. در نظام‌های مستقر دموکراتیک دوتا حزب دارید که میراث‌دار رفتارهای سیاسی نخبگان خود هستند و مردم هم می‌دانند هر حزبی چه می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • ترکیه صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را قاطعانه رد کرد
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • رئیسی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است
  • رئیسی: نشاط سیاسی لازم است، اما نزاع سیاسی هرگز
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌ «زندگی با آیه ها» حمایت می کند