Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@03:15:49 GMT

#بلک_فرایدی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۴۴۷۹

#بلک_فرایدی

سنت تخفیف در آخرین جمعه ماه نوامبر که به بلک فرایدی مشهور است چند سالی است وارد خرید ایرانی‌ها هم شده. فروشگاه‌ها و سایت‌های خرید اینترنتی از چند روز قبل برایش تبلیغ می‌کنند و یک نام ایرانی هم برایش گذاشته اند. در شبکه‌های اجتماعی با اینکه همچنان خیلی‌ها ذهن و فکرشان درگیر اتفافاتی است که یکی دو هفته گذشته در کشور رخ داده ولی دیروز نوشته‌هایی با هشتگ بلک فرایدی درباره این روز می‌دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه خدامی

 نوشته‌هایی که بیشتر هم انتقادی بودند. انتقاد به تقلید از سنت خارجی، شیوه نادرست تخفیف سایت‌ها و برندها و انتقاد از اعتماد مردم به این تخفیف ها ‏. ‏«کاش اگر فروشگاه‌ها می‌خواستن ‎بلک فرایدی رو تقلید کنن، از «حراج‌گذاشتن آخر سال» کپی بر می‌داشتن تا دم عید همه مردم بتونن به‌جای قیمت‌های نجومی، خریدای عید رو با هزینه کمتر انجام بدن. ولی حیف که غرب‌زده‌ها همیشه، پوسته زشت و به‌دردنخور غرب رو تقلید می‌کنن نه عادت‌های خوبش رو.»، «‏بلک فرایدی چیه ما خودمون تو ایران هر روز متروی سیاه داریم هندزفری اصلی میدن 5 هزار تومن ساعت ضد آب و اصل میدن 20 هزار تومن»، «بلک فرایدی فقط جمعه‌ای که ‎بنزین گرون شد»، «‏بنزین با تخفیف نمیدین؟»، «پول هست ولی کم هست!».

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!

هرچند مشخص نیست که در این شرایط حساس چه اصراری بر، گشت ارشاد است و در پی آن حاشیه های پیرامونش و تولید محتوای مفت و مجانی برای امثال اینترنشنال.

با این حال دیروز یکی از دوستان و همکاران قدیم -که مدتی پیش کمرش را به جهت مشکل دیسک به پزشکان حاذق سپرده بود- تصویری از فاکتور بیمارستان خصوصی- ارسال کرد. در این فاکتور به جز هزینه ها –لابد برای یک بیمارستان خصوصی قابل قبول است!- اما نکته ای عجیب توجهم را جلب کرد.

در این عکس -که من نام بیمار و پزشک و بیمارستان را لاک گرفته ام اما اصل فاکتور جهت ارایه به مسوولین مربوطه حاضر است- نکته قابل تامل جایی است که تخفیف عمل هم درج شده است!

همانطور که در فاکتور می بینید هزینه کل جراحی و بستری حدود 91 میلیون تومان درج شده که حدود 34 میلیون تومان تخفیف برای این عمل لحاظ شده، برایم جالب است یک عمل تخصصی که همه چیز آن از سهم پزشک و بیمه و بیمارستان و وسایل مربوط به عمل و بستری کاملا مشخص شده چطور حساب می کنند که این رقم برای تخفیف در نظر گرفته شده است؟!

بماند که بیمه تکمیلی این بنده خدا از کل مبلغ اعلام شده حدود نیمی از آن را پرداخت کرده و گفته در بیمارستان قیمت بیش از تعرفه منظور کرده است.

منتظر پاسخ مسوولان هستم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896606

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • آیت‌الله سبحانی: منابع مادی مثل نفت صرف هزینه‌های جاری نشود
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • ماجرای عجیب تخفیف 30 میلیون تومانی برای یک عمل جراحی!
  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • ۲۰ درصد تخفیف به خاطر دفاع جانانه از خاک ایران
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید