Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@11:05:21 GMT

گرانی چاپ ناشران را راهی دیگر استان‌ها کرده است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۴۸۴۷

گرانی چاپ ناشران را راهی دیگر استان‌ها کرده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: با وجود صدور دو سه مجوز انتشارات به دلیل اینکه هزینه چاپ کتاب در شهرستان‌های کوچک گران است ناشران برای چاپ کتاب به تهران و قم مراجعه می‌کنند و به این دلیل هیچ گونه سرانه انتشار کتاب به شهرستان تعلق نمی‌گیرد.

محمد جواد عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: ۵۱ کانون فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که فقط ۳۲ کانون فعال است، تعداد دیگر کانون‌ها به دلیل موقعیت مسجد، هیئت امنا و نداشتن امام جماعت نیمه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار ادامه داد: امسال کانون‌های مساجد با یک رویکرد جدید با عنوان "بچه‌های مسجد" در سامانه‌ای که طراحی شده است بدون محدودیت در زمینه‌های نوآوری، خلاقیت، برنامه‌های ورزشی و... فعالیت می‌کنند.

عصاری با اشاره به اینکه پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان "فهما" فضای رقابتی با تمام استان‌ها برقرار کرده است، گفت: در استان اصفهان بیش از یک هزار و ۹۰۰ کانون فرهنگی وجود دارد که اگر تمام این کانون‌ها فعال بودند استان اصفهان به عنوان پایتخت هنر و مساجد ایران انتخاب می‌شد.

وی تصریح کرد: امسال از محل تملک دارایی شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مساجد تخصیص یافته که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، سال گذشته فقظ ۴۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافت که با این مبلغ رایانه و دوربین برای کانون‌ها خریداری شد.

فرهنگسرا از ابتدا در چهارچوب قانون فعالیت کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه ساختمان اداره فرهنگ و اراشاد اسلامی خوانسار استیجاری است، گفت: از سوی راه و شهرسازی جهت احداث ساختمان اداری قطعه زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع واگذار شده است.

عصاری افزود: نقشه ساختمان اداری تکمیل و جهت اخذ پروانه ساخت به شهرداری تحویل داده شده است، امسال از سوی دولت اجرای پروژه جدید تعریف نشده و از خیرین فرهنگی درخواست داریم که همکاری لازم جهت احداث ساختمان این اداره را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساخت فرهنگسرا به صورت مجتمع نیست، افزود: مجتمع یک موضوع کلی است به صورتی که تمام فعالیت‌های آن با مجوز و اعتبار فرهنگی همراه است و از طرفی برخی فعالیت‌های درون آن فقط موجب اتلاف وقت متقاضیان است و گواهینامه‌ای صادر نمی‌شود بنابراین توصیه می‌شود که از ابتدای کار در چارچوب قانون فعالیت کند.

سرانه انتشار هیچ کتابی به شهرستان تعلق نمی‌گیرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار گفت: با وجود صدور دو سه مجوز انتشارات به دلیل اینکه هزینه چاپ کتاب در شهرستان‌های کوچک گران است ناشران برای چاپ کتاب به تهران و قم مراجعه می‌کنند و به این دلیل هیچ گونه سرانه انتشار کتاب به شهرستان تعلق نمی‌گیرد.

عصاری تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد به عنوان یک اداره نظارتی، هدایتی و حمایتی است اما در تمام فعالیت‌ها مجری است.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسه ستاک دالان سبز به عنوان تنها مؤسسه چند منظوره در شهرستان، گفت: برای ثبت مؤسسه ادبی، مؤسسات قرآنی و فعالیت چندین آموزشگاه آزاد و سینما سیار کارهایی صورت گرفته است و یکی از هنرمندان پیگیر راه‌اندازی سینما سیار با اکران فیلم آنلاین همزمان با سینماهای کل کشور در شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانسار با بیان اینکه همکاری لازم در زمینه فعالیت نگارخانه صورت نگرفته است، گفت: با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و افراد خبره قطعأ اقدامات فرهنگی، هنری شهرستان در شاخه‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی برند می‌شود.

وی تأکید کرد: هنرمندانی که رزومه هنری دارند نسبت به بیمه خود اقدام کنند و همچنین افرادی که مجوز رسانه چاپی برای آن‌ها صادر شده فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر 398479

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوانسار فرهنگ فیلم سینمایی نشریه شهرهاي ايران کلانشهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان اعلام کرد: این نمایش کمدی و موزیکال، نوشته «عرفان حلمی» و به کارگردانی خود نویسنده، از ۲۷ تا ۲۹ فروردین ماه، برای عموم در حال اجرا است.   در این نمایش که با همکاری و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان و در محل در سالن تئاتر این اداره اجرا می‌شود، یاصر نصری، علی پیری، امیدرضا سعیدپوش، ساجده یوسفی، مبینا عابدینی، محمد مهدی شجری، امید محمد فرقانی، معین صبورنیا و عرفان حلمی به ایفای نقش می‌پردازند.    این نمایش طی سه روز با یاری کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری و گروه هنری میثاق، میزبان علاقمندان به نمایش است.

دیگر خبرها

  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران