Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@10:40:38 GMT

ارتباط بین بی‌خوابی و بیماری‌های قلبی چیست؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۴۸۶۰

ارتباط بین بی‌خوابی و بیماری‌های قلبی چیست؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که بی‌خوابی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را درمیان افراد کم درآمد افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج یک مطالعه‌ که سال گذشته در مجله Circulation منتشر شد، نشان داد افرادی که دارای وضعیت اقتصادی پایینی هستند، بیشتر از سایرین به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل بیولوژیکی و روانی بسیاری مانند اضطراب و فشار خون بالا می‌تواند دلیل ارتباط مستقیم بین وضعیت اقتصادی پایین و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی رابطه بین وضعیت اقتصادی، مشکلات خواب و ابتلا به بیماری‌های قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی ۱۱۱ هزار و ۲۰۵ فرد از چهار کشور مختلف فرانسه، انگلستان، سوئیس و پرتغال را بررسی کردند؛ محققان این افراد را از نظر وضعیت اقتصادی و بر اساس شغل آن‌ها به سه گروه مختلف دسته‌بندی کردند. علاوه بر این، افراد شرکت‌کننده تحت معاینه قرار گرفتند و تاریخچه بیماری‌های قلبی آن‌ها ارزیابی شد.

پژوهشگران مدت زمان خواب این افراد را نیز بررسی کرده و بر اساس آن افراد را به سه دسته تقسیم کردند؛ گروه اول افرادی بودند که به خواب بیشتر و حدود ۶ تا هشت ساعت نیاز داشتند. گروه دوم را افرادی تشکیل می‌داد که مدت زمان زیادی و بیش از هشت ساعت و نیم می‌خوابیدند؛ افراد گروه سوم نیز مدت زمان کمتر از ۶ ساعت می‌خوابیدند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد خواب ناکافی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در افرادی که وضعیت اقتصادی پایین‌تری دارند، افزایش دهد. محققان دریافتند حدود ۱۳.۴ درصد رابطه بین مشاغل مرتبط با وضعیت اقتصادی پایین و بیماری‌های قلبی کرونری در میان مردان به دلیل کم‌خوابی است. به گفته آن‌ها با وجود این که زنان دارای وضعیت اقتصادی پایین نیز به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند، اما بر خلاف مردان این اتفاق به وضعیت خواب آن‌ها مرتبط نیست. 

نتایج این مطالعه در مجله Cardiovascular Research منتشر شده است.

کد خبر 398294

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی بی خوابی بیماری های قلبی عروقی خواب مشکلات اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند

اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) موارد ابتلا به سرخک پس از کاهش چشمگیر سطح واکسیناسیون در دنیا طی چند سال اخیر به ویژه در پی همه‌گیری کرونا در شماری از کشورها به میزان قابل توجهی شدت یافته است، پزشکان با تاکید بر اقدامات بهداشتی لازم برای تمام افراد، توصیه می‌کنند گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از سایرین از خود در برابر این بیماری مراقبت کنند.

 سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آنها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشورهای خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آنها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • نگهداری از گربه و ابتلا به یک بیماری روانی
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند