Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@10:20:03 GMT

پايان اختلافات خانوادگي باهمسرکشي!

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۴۹۱۳

يک زن و مرد که در پرونده‌هايی جداگانه همسران خود را کشته‌اند، در دادگاه کيفري استان تهران محاکمه شدند. به گزارش خبرنگار ما، اين زن و مرد در پي درگيري و دعوا با همسرانشان آنها را به قتل رساندند. ناطقان: در اولين پرونده که در شعبه 11 دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شد، مردي ميان‌سال همسرش را به قتل رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين حادثه دو سال قبل اتفاق افتاد و مأموران با تماس تلفني متهم در جريان ماجرا قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل و انتقال جسد به پزشکي قانوني تحقيقات در‌اين‌باره آغاز شد. مأموران متوجه شدند درگيري متهم و همسرش از چند روز قبل آغاز شده بود و روز حادثه با اوج‌گرفتن درگيري متهم با چاقو به همسرش حمله کرد و او را به قتل رساند.

با تکميل پرونده و صدور کيفرخواست رسيدگي به اتهام قتل، محمود 60ساله به شعبه 11 سپرده شد. او در برابر قضات ايستاد تا از خود دفاع کند. در ابتداي جلسه رسيدگي کيفرخواست عليه متهم خوانده شد سپس پسران او به‌عنوان ولي‌دم در جايگاه قرار گرفتند.

آنها ابتدا درخواست قصاص کردند اما رئيس دادگاه آنها را به صلح با پدرشان دعوت کرد و گفت: اين مرد هرچند مرتکب قتل مادرتان شده است اما پدر شماست و درخواست قصاص براي او باعث مي‌شود زندگي شما از وضعيتي که حالا گرفتارش هستيد، بدتر شود بنابراين شما را به بخشش پدرتان دعوت مي‌کنم.

در ادامه دو پسر جوان گفتند اگر پدرشان راضي به دادن ديه باشد، او را مي‌بخشند در غير اين صورت همچنان قصاص مي‌خواهند. سپس نوبت به متهم رسيد. او اتهام قتل همسرش را قبول کرد و گفت: من و همسرم سال‌هاي زيادي بود که با هم زندگي مي‌کرديم.

ما مستأجر بوديم و چندباري جابه‌جا شده ‌بوديم. در خانه جديد به‌ دلیل اينکه همسرم خيلي بدرفتاري مي‌کرد، آبرويم در خطر بود. مدتي بود ميانه من و همسرم به‌ دلیل اختلافاتي که با خواهرزنم داشتيم، خراب شده بود. عروسي فرزند خواهرزنم بود و همسرم مي‌خواست در عروسي شرکت کند و من مخالف بودم چون با داماد دعوا کرده بودم. با اين حال، همسرم در عروسي شرکت کرد و من را ناديده گرفت.

متهم ادامه داد: روز حادثه هم مي‌گفت مي‌خواهد به ديدن خواهرش برود كه من مخالفت کردم و گفتم نبايد برود. او فحاشي کرد، داد مي‌زد و فحش مي‌داد. گفتم آبروي من را جلوي همسايه‌ها برده‌اي. هر روز از خانه ما صداي فحاشي و درگيري بيرون مي‌رود. او به جاي اينکه کوتاه بيايد، بدتر کرد و من خيلي ناراحت شدم. نتوانستم خودم را کنترل کنم به آشپزخانه رفتم و يک چاقو برداشتم و به او حمله کردم و چند ضربه زدم.

متهم در ادامه گفت: من از کرده خودم پشيمان هستم و از پسرانم عذرخواهي مي‌کنم اما پولي براي پرداخت ديه ندارم. من يک زمين داشتم که فروختم و پول آن را به هر دو پسرم دادم تا کار کنند. مي‌توانند آن مبلغ را ديگر برنگردانند و به جاي ديه بردارند. به هر حال، من هر چه دارم متعلق به فرزندانم است. بعد از پايان گفته‌هاي متهم، قضات شعبه 11 براي صدور رأي دادگاه وارد شور شدند.

در دومين پرونده که باز هم در دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شد، زن جواني که 18 سال از شوهرش کوچک‌تر بود، مدعي شد همسرش را به‌دليل توهين و تحقيرهايش به قتل رساند. اين پرونده يک سال قبل تشکيل شده‌ و متهم که زني 36ساله‌ است، همان زمان به قتل شوهر 54ساله خود اعتراف کرده بود. با اعلام خبر اين قتل به مأموران و آغاز تحقيقات، لاله به جرمش اعتراف کرد و گفت: من در اين سال‌ها خيلي از دست همسرم عذاب کشيدم و روز حادثه هم نتوانستم کارهايش را تحمل کنم و او را کشتم.

وقتي از دختر نوجوان متهم و مقتول بازجويي شد، گفت: پدرم خيلي مرد بدخلقي بود مدام فحاشي و مادرم را اذيت مي‌کرد. کتک مي‌زد و فحش مي‌داد. روز حادثه هم خواهرم را که هشت‌ساله است، کتک زد و فحش داد. مادرم از دستش عصباني شد، پدرم به‌سمت مادرم رفت و او را زد و فحش داد. بعد قلبش گرفت و روي کاناپه افتاد. مادرم که خيلي عصباني بود، نتوانست خودش را کنترل کند. پارچه‌اي دور گردن پدرم پيچيد و آن‌قدر فشار داد تا او خفه شد.

زن جوان وقتي مورد بازجويي قرار گرفت، گفت: همسرم وقتي با من ازدواج کرد، از همسر اولش جدا شده بود و من آن زمان 20سالم بود. شوهرم از همسر اولش يک فرزند داشت و من و همسرم هم صاحب دو دختر شديم که حالا يکي 14ساله و ديگري هشت‌ساله است. همسرم از همان ابتدا فردي تندمزاج بود و خيلي با من تندي و بدرفتاري مي‌کرد. وقتي من را کتک مي‌زد و فحاشي مي‌کرد، تحمل مي‌کردم اما وقتي با بچه‌ها اين برخورد را مي‌کرد، نمي‌توانستم تحمل کنم.

روز حادثه شوهرم داشت با دختر کوچکم درس کار مي‌کرد که يک‌دفعه از دست او عصباني شد و به ‌سمتش حمله کرد. بچه را کتک زد و فحش داد من خيلي ناراحت شدم گفتم حق نداري با بچه اين‌طور رفتار کني. او اين بار به‌سمت من حمله کرد و درگيري بين ما بالا گرفت. شوهرم حالش بد شد و روي کاناپه افتاد. من که خيلي ناراحت بودم روسري را دور گردنش پيچيدم و او را خفه کردم. با تکميل تحقيقات و صدور کيفرخواست پرونده براي رسيدگي به شعبه 4 دادگاه کيفري استان تهران رفت. در جلسه رسيدگي دو دختر متهم و مقتول اعلام گذشت کردند اما فرزند ديگر مقتول که از همسر اول اوست، درخواست قصاص کرد.

وقتي نوبت به متهم رسيد، او قتل را قبول کرد و گفت: من به‌ دلیل فشار زيادي که تحمل مي‌کردم، کنترلم را از دست دادم و به‌ سمت همسرم حمله کردم و او را کشتم. او مرد بدخلقي بود خيلي عصباني بود و من و بچه‌ها را خيلي کتک مي‌زد. همين کارش باعث شده بود که از او متنفر باشم. قضات بعد از پايان جلسه دادگاه براي صدور رأي وارد شور شدند.

منبع: عصر ایران برچسب ها: اختلاف خانوادگی ، همسرکشی ، قتل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اختلاف خانوادگی همسرکشی قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک

دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.   به گزارش شرق، ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.   مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»   این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود
  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود/ انگیزه متهم اختلافات مالی بود
  • اختلافات خانوادگی در شهر به قتل انجامید
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • اختلافات خانوادگی علت قتل در کرمانشاه
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • اختلافات خانوادگی در کرمانشاه به قتل انجامید/ دستگیری ۲ مظنون حادثه
  • اختلافات خانوادگی در کرمانشاه به قتل انجامید
  • ماجرای عجیب یکتا ناصر و منوچهر هادی ادامه دارد