Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دیلی‌میل در مطلبی در این باره آورده است: افزایش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها، زوال عقل، نابینایی، بیماری‌های قلبی، دیابت، آسم، برونشیت و برخی اختلالات روانی در اثر قرارگیری در معرض آلودگی هوا ثابت شده است. 

در عین حال این نکته ثابت شده که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به بهبود عملکرد ریه‌ها در برابر آلودگی هوا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغن زیتون، ماهی و روغن ماهی، آووکادو، گردو، دانه‌های چیا و بذر کتان سرشار از این نوع چربی‌ها به علاوه ویتامین E هستند. این نوع ویتامین نیز التهاب را از بدن دور می‌کند.

در این مطلب آمده است: برای مقابله با آلودگی هوا، بیشتر کلم بروکلی بخورید. نوشیدن آبِ این نوع کلم باعث کاهش التهاب بینی ناشی از دود می‌شود. ویتامین‌های گروه B موجود در کلم بروکلی نیز از قلب در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند.

ذرات سمی موجود در هوا، باعث افزایش تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار باعث التهاب در بدن شده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهند. گریپ‌فروت اما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و با خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد، از سلول‌ها در برابر آلاینده‌های مضر محافظت می‌کند.

ویتامین C را فراموش نکنید. غذاهای سرشار از این ویتامین مانند پرتقال، سیب، فلفل دلمه‌ای، گل کلم و جوانه بروکسل، التهاب‌های ناشی از آلودگی هوا را در بدن خنثی می‌کنند و مصرف آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، در آخر، بتاکاروتن‌های موجود در مواد غذایی قرمز و نارنجی و سبزیجات برگ‌دار در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین نه تنها خاصیت ضدالتهابی دارد بلکه باعث بهبود سلامت چشم‌ها شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1326080

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا تغذیه عراق آلودگی هوا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم تیم ملی فوتبال ایران کاریکاتور دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، سخنگوی وزارت کشور عراق امروز چهارشنبه گزارش ها مبنی بر خنثی سازی یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در شهر موصل را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق در این باره آمده است: خبر مخابره شده مبنی بر وجود یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در شهر موصل و خنثی سازی آن توسط نیروهای امنیتی صحت ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما وجود هیچ خودروی بمب گذاری شده در داخل شهر موصل را تایید نمی کنیم.

وزارت کشور عراق در پایان تاکید کرده است که شایعه منتشر شده به خودروی متعلق به یکی از دانشجویان مرتبط است که آن را در خیابان نزدیک دانشگاه رها کرده و وارد دانشکده شده است. وزارت کشور عراق خواستار دقت در مخابره اطلاعات و اطلاع از اخبار منحصراً از منابع رسمی شد.

کد خبر 6087921 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس