Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در یک سال اخیر در دو پایگاه چناران و آبعلی که در دو محور مواصلاتی هزار و فیروزکوه فعال است، خدمات ارائه داده است.

وی افزود: در پایگاه آبعلی ۳۸ حادثه وجود داشت که ۹۸ نفر مصدوم جاده ای، ۳۸ نفر اعزام مصدومین، ۲نفر فوت و یک مورد نیز ماموریت کوهستانی در این منطقه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به حوادث رخ داده در محور پایگاه چناران خاطر نشان کرد: ۳۵ مورد حادثه در پایگاه چناران رخ داد که منجر به آسیب دیدن ۳۶ نفر و اعزام ۳۳ نفر به مراکز درمانی، ۳ نفر فوتی و ۵ مورد ماموریت کوهستانی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دو پایگاه امدادی هلال احمر شهرستان دماوند، افزود: پایگاه چناران هلال احمر دماوند در ۱۵ هکتار زمین قرار گرفته و بعنوان پایگاه شماره یک استان تهران در محور شرق استان هرگونه بلایای طبیعی و غیرطبیعی پوشش می دهد؛ هم اکنون این پایگاه دارای پدبالگرد و ۴ سوله است که درنظر داریم در فازهای بعدی برتعداد سوله ها بافزاییم تا تجهیزات امدادی بیشتری قابل نگهداری باشد.

وی با تاکید بر نیاز یک پایگاه دیگر در محور تهران – فیروزکوه محدوده روستای جابان، بیان داشت: با توجه به مواصلاتی بودن این محور و حجم بالای ترافیک، در صورت وقوع حادثه، زمان رسیدن آمبولانس در حالت عادی بین ۵ تا ده دقیقه و در اوج ترافیک یک رب تا ۲۰ دقیقه طول می کشد که باتوجه به اهمیت این منطقه، ایجاد یک پایگاه ضروری است.

طاهری ادامه داد: هم اکنون یک پایگاه اورژانس در این محدوده وجود دارد که با هماهنگی های صورت گرفته در طرح های نوروزی و زمستانه، هلال احمر در این منطقه نیز فعال می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اما با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در این محدوده را شاهد هستیم، لازم است پایگاهی مختص به هلال احمر با تجهیزات و امکانات ایجاد شود که هم اکنون با همکاری منابع طبیعی زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع اختصاص یافته که انشاالله درنظر داریم ایام دهه فجر کلنگ زنی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند به بخش آموزش این نهاد اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش مقدماتی که بصورت همگانی می باشد، با مشارکت دانش آموزان و دانشجویان، اصناف، کارکنان ادارات، شرکت ها و کارخانه جات این آموزش ها صورت می گیرد که امسال بیش از ۱۵۰۰ نفر آموزش دیده اند.

وی همچنین به حوزه آموزش تخصصی اشاره کرد و افزود: یکی از طرح های اجرایی شده هلال احمر در این شهرستان طرح خادم است که بصورت خانه به خانه آموزش داده می شود و هم اکنون حدود ۲۰۰ خانوار در این طرح شرکت کرده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه جوانان اضافه کرد: راه اندازی ۳۴ کانون دانش آموزی و ۳ کانون دانشجویی در سطح مدارس و دانشگاه های شهرستان از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

ترویج فرهنگ بستن زنجیرچرخ بجای استفاده از نمک در زمان بارش برف

طاهری در ادامه با اشاره به آمادگی این نهاد در فصل سرما، بیان داشت: با افزایش نیروهای امدادی در طرح زمستانه، تجهیز پایگاه ها به ویژه پایگاه آبعلی به تجهیزات، هماهنگی با مساجد و تکایا جهت اسکان مسافران در راه مانده، اعزام نیروهای کوهنورد در صورت وقع هرگونه حادثه، استفاده از تجهیزات و خودروهای ستاد بحران شهرستان و ... از جمله برنامه های این نهاد است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در فصل سرما و بارش برف، نمک پاشی در محورها و جاده ها است چراکه بعد از آب شدن برف، شاهد یخ زدگی جاده و انسداد محور برای تردد مسافران و خودروها هستیم که لازم است به جای پاشیدن نمک و پرداخت هزینه های بسیار، فرهنگ بستن زنجیرچرخ را تقویت کنیم.

این مقام مسئول گفت: هلال احمر در بخش خودرویی و نفری در سطح شهرستان توانسته موفق عمل کند بطوری که هم اکنون در پایگاه آبعلی با توجه به وجود محور هراز، لباس مخصوص زمان بوران و برف برای ۲۰ نفر تهیه شده که البته این میزان کافی نیست.

رئیس هلال احمر دماوند با اشاره به تقویت تلفن ثریا(ماهواره ای) در شرایط بحرانی در منطقه نیز گفت: این دستگاه در شرایط بحرانی و زلزله بسیار موثر است و به راحتی ارتباط بین اعضای ستاد برقرار می شود؛ علاوه براین تلفن های این نهاد بصورت پنج شماره ای شده و حتی بدون سیم کارت امکان برقراری ارتباط وجود دارد.

برچسب‌ها جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند امداد و نجات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش

 به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی سجادی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده عنوان کرد: شرایط اکنون در این مناطق نرمال است و امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد.

وی درباره اینکه تاکنون به چند خانوار امداد رسانی شده است؟ بیان کرد: تاکنون بحث ارزیابی و امداد رسانی ۲۴۲ روستا انجام شده و می‌توان گفته به ۹۱۷۰ خانوار در مناطق سیل‌زده امداد رسانی شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه آیا روستایی باقیمانده که امدادرسانی به آن صورت نگرفته باشد؟ نیز بیان کرد: چند روستای محدود باقیمانده که از طریق بالگرد‌های هلال احمر بحث امدادرسانی و رساندن مواد غذایی و پتو به آن‌ها انجام می‌شود.

سجادی یادآور شد: در برخی مناطق در حریم رودخانه‌ها خانه سازی شده است و برای برطرف شدن کامل مشکلات آن‌ها باید سطح آب پایین بیاید.

 وی با اشاره به اینکه تا به امروز برای کمک رسانی به مناطق سیل زده ۱۸۴ سورتی پرواز انجام شده است، گفت: امدادرسانی به ۴۵ روستا به کمک بالگرد‌های هلال احمر انجام شده است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۶۳ چادر، ۴۵۰۰ تخته پتو، ۲۷۵۰ موکت و ۹۰۰۰ سبد غذایی بین اهالی مناطق سیل‌زده توزیع شده است.
به گفته سجادی ۶۱ نفر نیز از ابتدای حادثه سیلاب تاکنون از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر نجات داده شده‌اند.

‌وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با بخشداران، دهیاران و فرمانداران در ارتباط است، عنوان کرد: اگر درخواستی از سوی آن‌ها اعلام شود هلال احمر وارد عمل خواهد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه شهروندان برای کمک بهتر است چه اقلامی تهیه کنند؟ نیز توضیح داد: بحث مدیریت بحران در منطقه فعال است و گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این خصوص فعال شده‌اند. با این حال اگر شهروندان قصد کمک دارند می‌توانند با تامین اقلامی مانند کنسرو، روغن، ماکارونی، رب، روغن و برنج بخشی از نیاز‌های مردم آسیب دیده را تامین کنند.

سجادی درباره اینکه آیا احتمال تکرار خطر و سیلاب تا پایان هفته وجود دارد؟ نیز بیان کرد: احتمال صدور هشدار با سطح زرد وجود دارد، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است، با این حال جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش که آیا در مناطق سیل زده بحث آلودگی منابع آب مطرح است؟ نیز عنوان کرد: بحث کلرزنی و تصفیه آب از سوی نهاد‌های مسئول در حال انجام است. در این بین مسئله کدورت آب مطرح است که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است و البته توزیع آب معدنی نیز در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • امدادرسانی به بیش از ۶‌ هزار خانوار سیل‌زده +فیلم
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان