Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@21:49:54 GMT

بازار تاریخی کاشان آماده ثبت جهانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۶۱۵۲

بازار تاریخی کاشان آماده ثبت جهانی می‌شود

مسئول ناحیه بازار شهرداری کاشان گفت: بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد و تلاش می‌کنیم این مجموعه تاریخی، آماده ثبت جهانی شود.

به گزارش ایمنا، احمدرضا کاظمی با اشاره به بازسازی ورودی‌های بازار و بهسازی ۱۷ معبر این منطقه، اظهار کرد: محله درب باغ، تکیه امامزاده ایوب، کوچه تقی‌زاده، کوچه آیت‌الله امامت، آب انبار دارکوب، بازار پانخل و کوچه طمقاچی‌ها از نمونه‌هایی است که در راستای احیای بافت تاریخی مورد رسیدگی و توجه ویژه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت موضوع بازار در حوزه اقتصادی و گردشگری تصریح کرد: ساماندهی بازار و رونق روزافزون آن نیازمند عزمی راسخ در وهله نخست توسط بازاریان و سپس از سوی تمامی ارگان‌های ذی‌ربط است.

مسئول ناحیه بازار شهرداری کاشان تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای خدمت‌رسانی در بازار وجود نداشته و وجود پایگاه پژوهشی بازار نشان از اهمیت این مکان است؛ بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد  و تلاش می‌کنیم این مجموعه تاریخی، آماده ثبت جهانی شود.

کاظمی با اشاره به فرآیند نگهداشت و بهسازی ورودی‌ها و معابر در این محدوده، تصریح کرد: ارایه خدمات بیشتر نظیر احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی در ناحیه بازار با توجه به اهمیت آن از نظر اقتصادی و گردشگری خواسته عمومی مردم است که در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره ۱۲۸۴  و در تاریخ  هشتم شهریور ۱۳۵۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 398937

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کلانشهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری کاشان جاذبه های گردشگری گردشگری شهری توريست یونسکو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهر‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود. بازار وکیل یکی از مکان های تاریخی و دیدنی این شهر محسوب می شود که قدمت آن به دوران زندیه باز می‌گردد و معماری خاص بازار وکیل، یکی از علت‌های شگفتی گردشگران در بازدید از این بازار قدیمی است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این بازار تاریخی را به نمایش گذاشته است که می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار