Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، موسی بزرگی در ادامه پنجمین همایش مالی اسلامی گفت: هر چند در بحث حسابداری مباحث اسلامی مطرح شده و پایه و اساسی وجود دارد اما در بخش حسابرسی کمتر به مباحث اسلامی پرداخته‌ایم.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوع در حسابداری و حسابرسی اسلامی بحث سود است که به دنبال حداقل سود هستیم این در حالی است که در حسابداری و حسابرسی‌های غربی سود حداکثری مبنا قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگی اصل ادامه داد: در حسابداری اسلامی متناسب با محیط اقتصادی سود در نظر گرفته می‌شود بنابراین سود حداقلی جایگزین سود حداکثری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حسابرسی با تاکید بر اینکه در تعیین مباحث مهمترین موضوع نحوه تعیین سود است گفت: بین فقه شیعه و سنی و غربی‌ها تفاوت‌هایی در بحث شناسایی سود وجود دارد و در حوزه حسابداری اسلامی بیشتر درگیری ما با عقود اسلامی است که منطبق با استانداردهای رایج است.

بزرگی اصل ادامه داد: در تعیین سود باید پایه و مبنای یکسانی داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را هم  جذب کنیم. سرمایه گذار خارجی نباید نگران مقایسه سود در حسابداری و حسابرسی‌ها باشد و اگر مبنای این مقایسه‌ها با یکدیگر متفاوت باشد امکان سرمایه‌گذاری وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ابزارهای اسلامی را نمی‌توانیم به مرزهای جغرافیایی محدود کنیم گفت: بانک‌های اسلامی ابزارهای مالی اسلامی را نباید تنها به یک کشور محدود کنند و باید امکان معاملات بین المللی با ابزار اسلامی وجود داشته باشد.

بزرگی اصل ادامه داد: موضوع دیگر در حسابداری و حسابرسی اسلامی رعایت استانداردهای آی اف آر اس است که باید مبنا و استانداردها طوری طراحی شود که قابلیت انطباق با استانداردهای جهانی باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سرمایه شیعه و سنی اسلامی حسابرسی محدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • امنیت در مرزهای ایران اسلامی حاکم است