Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@12:19:36 GMT

برداشت حنا در سیستان و بلوچستان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۶۲۹۱

برداشت حنا در سیستان و بلوچستان (+عکس)

سومین چین برداشت محصول حنا از زمین‌های کشاورزی دلگان و ایرانشهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزان شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان به کشت حنا اختصاص داشت که در سال از هر هکتار بطور متوسط چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حنا برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام حیدر زورقی پیش‌بینی کرد: امسال ۱۱ هزار و ۷۵۴ تن حنا برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی افزود: شهرستان دلگان و ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز از محدود مناطقی در کشور است که محصول حنا در آن هر سال سه چین برداشت می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در این دو شهرستان چین اول محصول صنعتی حنا اواخر خرداد، چین دوم نیمه شهریور و چین سوم در آذر برداشت می‌شود.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حنا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی