Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-28@22:20:15 GMT

قاتل فراری پس از بازگشت به کشور دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۶۲۹۶



یک تبعه افغان که سال گذشته زن 50 ساله ای را در نارمک به قتل رسانده وبه خارج از کشور گریخته بود ، پس از بازگشت دستگیر شد.

در ساعت ۱۷:۰۰ و مورخه ۲۵ فروردین سال ۹۷ طی تماس خانم جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از کشته شدن خواهرش توسط فرد یا افراد ناشناس در محدوده نارمک به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تایید خبر اولیه توسط مامورین کلانتری، موضوع به بازپرس ویژه قتل و کارآگاهان جنایی و تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت اعلام شد.

با حضور کارآگاهان در صحنه جنایت و در بررسی اولیه مشخص شد مقتول یک خانم ۵۰ ساله‌ی به هویت "سارا" است که در اثر خفگی با روسری به دور گردنش به قتل رسیده است و بهم ریختگی منزل نیز حکایت از سرقت داشت.

خواهر مقتول در جریان تحقیقات به کار اگاهان گفت : من و خواهرم به اتفاق، با مادرمان زندگی می‌کنیم و یک هفته قبل من و مادرم جهت مسافرت به مشهد رفتیم و خواهرم در منزل تنها ماند وقتی که از مسافرت بازگشتیم و وارد منزل شدیم با پیکر بی جان خواهرم روبرو شدیدم و متوجه شدیم اموال از قبیل طلاجات و وجه نقد به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان نیز بسرقت رفته که بلافاصله با پلیس تماس گرفتیم.

خواهر مقتول در ادامه تحقیقات گفت چندسالی است برای نظافت منزلمان از دو نفر کارگر جوان افغان حدوداً ۲۵ ساله بنامان" نظیر و احمد" استفاده می‌کردیم و به آن دو نفر مظنون هستیم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات خواهر مقتول بلافاصله دستگیری این دو نفر مرد جوان را در دستور کار قرار دادند که در اقدامات پیچیده پلیسی کارآگاهان موفق به دستگیری احمد در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۷ شدند.

احمد در بازجویی گفت: من و نظیر در حدود ۵ سال است، برای نظافت به آن ساختمان می‌رفتیم و چند روزی است از نظیر خبر ندارم و هرچه با او تماس میگیرم موبایلش خاموش است.

کارآگاهان در گام دیگر از تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند نظیر پس از ارتکاب جنایت به کشور افغانستان فرار کرده است و احمد پس از مدتی حسب دستور بازپرس پرونده آزاد شد.

بدین ترتیب، دستگیری قاتل فراری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت، که با وجود گذشت ۱۹ ماه از جنایت کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی خود متوجه شدند احمد در تاریخ چهارم آذر امسال وارد ایران شده است که بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه وی در خیابان آیت شناسایی شد و در مورخه ۵ آذر طی یک عملیات پلیسی قاتل دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از نظیر ضمن قبولی قتل انگیزه خود را سرقت اعلام داشت و گفت: روز جنایت من در حال نظافت عمومی ساختمان مسکونی چند واحدی بودم که مقتول مرا صدا کرد و گفت بیا منزل ما راهم نظافت کن که و من هم رفتم از آنجایی که مقتول تنها در منزل بود و کس دیگری حضور نداشت، پس از گذشت یک ساعت نظافت خسته شدم و روی صندلی نشستم، ناگهان ضرب و برق طلاجات و پول‌های که حین نظافت دیده بودم جلوی چشمانم آمد و در یک آن فکر سرقت به ذهنم زد و به سمت مقتول حمله ور شدم و با روسری او را خفه کردم و اقدام به سرقت اموال با ارزش منزل کرده و سریع متواری شدم.

اموال مسروقه را فردای روز جنایت به افراد ناشناسی به مبلغ ۳۰ میلیون تومان فروختم و به شهر خودم "هرات" فرار کردم که پس از گذشت ۱۹ ماه از جنایت به تصور اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده به ایران بازگشتم که کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر شدم.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری قاتل متواری و اعتراف صریح به قتل و انگیز سرقت وی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی می‌باشد.

سرهنگ گودرزی خاطر نشان کرد: شهروندانی که قصد استخدام نظافتچی برای منازل خود را دارند، حتماً از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز درخواست نظافتچی نمایند تا شهاد بروز این چنین اتفاقاتی نباشیم.

ایران

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ شرور فراری مسلح در سه نقطه مختلف کشور دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار محمدرضا هاشمی فر ظهر اظهار کرد: در آخرین ساعات ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ واحد گشت کلانتری ۲۸ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در حوزه مأموریتی خود به دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و به آنها دستور توقف می‌دهند که در این هنگام سرنشینان از خودرو پیاده شده و به سمت مأموران تیراندازی می‌کنند.

وی افزود: مأموران نیز با استفاده از قانون به کارگیری سلاح با اراذل و اوباش مذکور درگیر شده که در این درگیری دو نفر از این افراد مجروح و سه نفر دیگر با یک دستگاه خودروی سواری از صحنه متواری می‌شوند.

کشف یک قبضه سلاح وینچستر و یک قبضه کلت

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در بازرسی بدنی و خودروی به جا مانده از متهمان زخمی و دستگیر شده یک قبضه سلاح وینچستر و یک قبضه کلت شاه کش کشف شد.

سردار هاشمی‌فر ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و متواری بودن اراذل و اوباش مسلح پرونده متشکله با نظر بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب به سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارجاع و مشخص شد یکی از متهمان در منطقه آزاد خزر، فرد دیگر در منطقه آزاد کیش و متهم سوم در حال خروج از استان به سمت شرق کشور است.

وی عنوان کرد: با اطلاعات به دست آمده بلافاصله مأموران وارد عمل شده و با اخذ مجوز از مرجع قضائی در قالب سه تیم جداگانه به مکان‌های حضور متهمان اعزام و با اقدام سریع و به موقع تمامی این افراد را دستگیر و به مرجع قضائی تحویل دادند که با قرار صادره به زندان منتقل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با هشدار به اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم عمومی گفت: هر کس بخواهد از مأمور قانون عبور کند حتماً بداند که با حکم قانون از او عبور خواهیم کرد و تاوان سختی را برای تعرض به مأمور قانون متحمل خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888833

دیگر خبرها

  • ۳ شرور فراری مسلح در سه نقطه مختلف کشور دستگیر شدند
  • قاتل شهروند ایرانشهری دستگیر شد
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • ماجرای قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی چه بود؟
  • قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی
  • قاتل فراری در دیلم دستگیر شد
  • عاملان سرقت مسلحانه در شاهین شهر دستگیر شدند
  • سرنوشت تلخ فراری دادن دختر ٢٠ ساله از خانه پدری!
  • پسر جوان دختر عاشق را از خانه فراری داد
  • دستگیری سارق منزل در کمتر از ۲۴ ساعت