Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی گفت: لازم است شورای نظارت برای ارائه یک پیشنهاد اجرایی درباره ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از نظرات اساتید و دانشجویان در تکمیل گزارش ارزیابی بهره ببرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت علوم، نهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان وزیر و روسای برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با محوریت تحلیل راهبردی فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی در این جلسه اظهار داشت: به طور حتم نتایج جلسات ارزیابی باید به سمت اجرا در واحدهای ذی‌ربط سوق یابد و موضوع و پیشنهادهای شورای نظارت به شورای گسترش آموزش عالی و معاونت آموزشی برای پیگیری منعکس شود چرا که این امر به اصلاح موارد کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: تاثیر نظارت و ارزیابی در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه‌ها باید محسوس باشد و همکاران لازم است در بخش های مختلف همکاری نزدیک با مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت داشته باشند چراکه بدون نظارت و ارزیابی، اجرا و اصلاح برنامه‌ها و پاسخ‌گویی با موفقیت همراه نخواهد شد.

وزیر علوم، تاکید کرد: لازم است شورا برای ارائه یک پیشنهاد اجرایی درباره ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها از نظرات اساتید و دانشجویان نیز در تکمیل گزارش ارزیابی بهره برد. زیرا به لحاظ کارشناسی و ضرورتی که بر اساس آن پردیس‌ها ایجاد شده بود، اهداف ایجاد پردیس‌ها منتفی است لذا اگر بخواهد فعالیت پردیس‌ها ادامه پیدا کند باید اهداف جدید تعریف شود.

غلامی تاکید کرد: در موضوع توجه به ماده ۳۰ قانون اساسی نیز باید تلاش کنیم بحث خودکفایی در آموزش عالی را با مراجع ذیربط تعریف کنیم. اگر این تعریف شکل بگیرد می‌توانیم در گسترش آموزش عالی و تخصیص ظرفیت‌ها از آن استفاده کنیم، به گونه‌ای که ظرفیت آموزش عالی کم نشود.

در ابتدای این جلسه دکتر سعدان زکایی رئیس مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، نتایج ارزیابی این مرکز از وضعیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها را ارائه کرد.

زکایی اظهار داشت: برای ارزیابی روند فعالیت پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها علاوه بر بازدیدهای میدانی، با روسا و مدیران و اعضای هیئت علمی این مراکز نیز مصاحبه صورت گرفته است.

در ادامه جلسه، صفری، معاون مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، در خصوص وضعیت پردیس های خودگردان گفت: درحال حاضر ۵۴ پردیس دانشگاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۱۴ پردیس مربوط به دانشگاه‌های شهر تهران و ۴۰ پردیس مربوط به دانشگاه‌های سایر استان‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پردیس های خودگردان دانشگاه های کشور هزار و ۶۸۵ رشته محل ایجاد شده است که از این تعداد ۶۴۵ مورد آن مربوط به دوره دکتری تخصصی و هزار و ۴۰ رشته محل مربوط به دوره‌های کارشناسی ارشد است.

صفری با بیان اینکه توسعه و فراهم سازی زمینه‌های لازم برای جذب داوطلبان به‌ویژه جذب دانشجویان ایرانی خارج از کشور، تنوع‌بخشی در آموزش عالی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو از اهداف اولیه تاسیس پردیس‌های خودگردان دانشگاه ها بوده است، گفت: آمارها نشان‌دهنده عدم تحقق مناسب این اهداف است.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن نماز جمعه استان بوشهر انتخابات انتخابات مجلس اصفهان پردیس خودگردان منصور غلامی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس دانشگاه
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد