Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، ۱۰ تفاهم‌نامه و ۲ قرارداد همکاری میان بازیگران این زیست بوم امضا شد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با «گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست» ۱۰ تفاهم‌نامه و ۲ قرارداد همکاری میان بازیگران این زیست بوم امضاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردهمایی ۹ و ۱۰ آذرماه میزبان بخشی از فعالان زیست بوم حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست شد. مدیران، فعالان، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های این حوزه در آخرین روز این رویداد به همت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری دور هم جمع شدند تا شاهد امضای قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها باشند.

به گفته نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزش این قرارداد و تفاهم نامه‌ها را ۵۰ میلیارد تومان دانست.

ابراهیمی درباره مهمترین عناوین این تفاهم‌نامه‌ها گفت: بسته‌های آب شیرین‌کن با فناوری نوین در مناطق محروم و روستایی در استان‌های بوشهر و خوزستان، طراحی و ساخت قفس برای پرورش ماهی در دریا، توسعه فناوری‌های از راه دور «آر اس»، «جی آی اس» و «اینترنت اشیاء» در صنعت بیمه محصولات کشاورزی، توسعه و تولید غشای سرامیکی به عنوان پیش تصفیه در واحد‌های آب شیرین کن کشور، توسعه و تولید انبوه غشاء برای سیستم‌های آر کیو در آب شیرین کن‌هایی که قسمت اعظم آن وارداتی است توسط شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد زمینه‌های استفاده از فرصت شرکت‌های دانش بنیان در تولید و تجاریسازی کالا‌های سخت افزاری و نرم افزاری در صنعت آب و بخش آب و انرژی کشور مهمترین عناوین این تفاهم‌نامه‌ها است.

وی همچنین بیان کرد: در دو روز برگزاری این رویداد ۵ پنل تخصصی برگزار شد. دستاورد برگزاری ۳ پنل ۲۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان به صورت قطعی است. همچنین با برگزاری ۳۳۷ نشست رو در رو میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی در یک سو و بخش دولتی و خصوصی در سوی دیگر پیش بینی امضای تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود. البته دو پنل تخصصی دیگر هم برگزار می‌شود.

۱۲ قرارداد و تفاهم‌نامه امضاء شده به شرح زیر است:
تکمیل دانش فنی، ساخت، راه‌اندازی و بهره­برداری از پایلوت صنعتی غشاء اسمز معکوس میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

بسط و گسترش استفاده از فناوری­های نوین جهت تأمین و تصفیه آب شرب سالم در مناطق محروم استان بوشهر از طریق ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های تصفیه آب با روش‌های نوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری استان بوشهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر.

بکارگیری فناوری‌های نوین برای ارتقاء کیفی آب شرب مردم استان خوزستان به ویژه مناطق محروم روستایی میان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر.

ساخت و بومی سازی تجهیزات فناورانه قفس‌های پرورش ماهی در دریا میان شرکت گسترش فناوری دریایی شریف و شرکت مهرکار.

توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کربید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و شرکت گسترش کاربرد باریکه الکترون.

مشارکت و همکاری در توسعه فناوری‌ها و بکارگیری شرکت‌ها و کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین اینترنت اشیاء (IOT)، سنجش‌ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در صنعت بیمه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق بیمه کشاورزی.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی میام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب دهنده آبان و شرکت پیشگامان توسعه کارمایه آپادانا.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه‌های آب، برق و انرژی، هوشمندسازی شبکه آب و برق وزارت نیرو، کاهش تلفات در شبکه‌های برق و بهینه سازی مدیریت مصرف برق و انرژی میان شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و شرکت بهپویان امین منتظر.

استفاده از ظرفیت‌های فناوری، اقتصادی و علمی طرفین در فعال نمودن توانمندی‌های بالقوه و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های فناوری نوین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره‌برداری از شرکت­های دانش بنیان، توسعه گردشگری در تأسیسات آبی، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب منابع مالی و پشتیبانی از صنعت آب و برق کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه آب و انرژی در صنعت، ایجاد زمینه‌های مناسب جهت بهره گیری از توانمندی‌ها و خدمات از قبیل: تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی دو طرف، مشاوره و ایجاد زیر ساخت برای طرح‌ها و استارت آپ‌های مرتبط، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیاز‌های پژوهشی و فناوری و همکاری در خصوص معرفی متخصصین مورد نیاز برای منتورینگ و مشاوره به استارت آپ‌ها میان شتابدهنده آبان و شرکت فناوری نوین نیرو.

انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه‌های آب و انرژی از جمله فناوری‌های نمک‌زدایی و شیرین‌سازی، تصفیه پساب‌های صنعتی و شهری، گندزدایی آب شرب روستایی، شهری و صنعتی میان شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و شتابدهنده آبان.

توسعه فناوری‌های غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و شرکت گسترش کاربرد باریکه الکترون.

بر اساس این گزارش، بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان و استارت‌آپ در «گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست» شرکت کردند تا توانمندی هایشان در این حوزه را نمایش دهند.

تعامل میان فعالان و بازیگران این زیست بوم با یکدیگر و صنایع از اتفاقات خوب این رویداد بود. همچنین صنایع مختلف از دستاورد‌های این حوزه آگاهی پیدا کردند تا نیازهایشان را با اقدامات فناورانه داخلی رفع کنند.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان فرسایش خاک محیط زیست تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود

محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: چین و کشور‌های غربی در حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند که دلیل آن سرمایه‌گذاری‌های خوب و بزرگی طی چندین دهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌هایی دیگر مانند هند و ترکیه برنامه‌هایی برای توسعه ارتباطات نسل پنجم یا هوشمندسازی و بحث‌های مرتبط با این حوزه‌های ICT دارند؛ارتباط ما با این کشور می تواند سازنده باشد زیرا شرایط هر دو کشور تقریبا مشابه است.

کرباسی درباره همکاری مشترک با این کشور‌ها، تصریح کرد:هدف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسعه فناوری است؛ تلاش ستادهای این معاونت، بنیاد علم و ...بر توسعه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک از برنامه‌های ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات است، گفت: شناسایی ظرفیت‌های توسعه همکاری‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات بوده که هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.

وی افزود: با مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و معاونت بین‌الملل وزارت ارتباطات هم ارتباطاتی را شکل دادیم که می‌تواند کمک کننده باشد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در قالب یک کارگروه بین‌الملل  فعالیت های ستاد را پیش ببریم زیرا به این موضوع تمرکز داریم.

کرباسی اضافه کرد: اولویت ما حضور چین، هند و روسیه در این کارگروه است البته چین به دلیل غلبه‌ای که بر این بازار دارد شاید تمایلش متفاوت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است