Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه «سینما حماسه» خبر داد. ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

میثم مرادی بیناباج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه وجه حماسی، یکی از مهمترین عوامل ماندگاری یک اثر هنری است، اظهار داشت: جامعه امروز ما نیاز به هنر حماسی دارد زیرا وجه حماسی قادر است یک اتفاق تاریخی را به ساحتی فراتر از زمان و مکان خاص آن تعالی بخشد، حس هم ذات پنداری مخاطب را بالا ببرد و اسطوره‌ها و اسوه‌های محلی را به شخصیت‌هایی جهانی مبدل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: اما در سال‌های اخیر جریان هنر و ادبیات کشور به سمت زبان و بیان تغزلی و عاشقانه و گاهی متأثر از جریان روشنفکری غربزده همراه با نوعی سیاه‌نمایی گرایش یافته، در حالی که انقلاب اسلامی خاستگاهی حماسی داشته و روح حاکم بر آن پویایی و سرزندگی و گام برداشتن برای ساخت آینده با کوتاه کردن دست عوامل استبداد داخلی و استکبار خارجی از این مرز و بوم بوده؛ لذا هنر مطلوب انقلاب اسلامی، هنر حماسی است تا بر پایه آن روح دلیری، پایداری، و دشمن ستیزی در جامعه منتشر شود.

حضور چهار اثر مرکز مستند حوزه هنری در جشنواره «سینماحقیقت»آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های آموزشی شعر در حوزه هنری«بسیجی» به حوزه هنری آمد

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه عنصر حکمت و حماسه،گمشده هنر امروز ماست، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان ضمن توصیه به امید و نگاه خوشبینانه به آینده فرمودند: «با قوت خدادادی به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید». لذا تقویت روحیۀ حماسی در جامعه، لازمه عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است و هنر سینما یکی از مهم ترین ابزارهای ایجاد این روحیه و انتقال آن در سطح جامعه است.

مرادی ادامه داد: در این راستاحوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه «سینما حماسه» از سینماگران خراسان رضوی دعوت می‌کند با ارائه طرح، ایده و فیلمنامه‌های خود برای تولید آثار ارزشمند و فاخر  با موضوع حماسه‌های ایران اسلامی در فراخوان تولیدفیلم کوتاه حماسی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: مقاومت ملّت ایران در مقابل ظلم، تعدّی و تجاوز بیگانگان و سرسپردگان داخلی،اقتباس از وقایع و شخصیت‌ها و مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، حماسه‌ها و حماسه‌سازان در عرصه‎های فرهنگی هنری، علمی، ورزشی، سیاسی،تصویرسازی امیدبخش از پیشرفت‌های علمی، نظامی، سیاسی، اقتصادی آینده کشور مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه حماسی و اقتباس از داستان‌ها و شخصیت‌های حماسی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی موضوعاتی است که برای طرح، ایده و فیلمنامه‌های شرکت کننده این فراخوان انتخاب شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی اظهار داشت: نهم دی ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان تولید فیلم کوتاه سینما حماسه است و اسامی ایده، طرح و فیلنامه‌های منتخب از میان آثار ارسالی تا تاریخ 20 دی ماه 1397 اعلام می‌شود. فیلمسازان و هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند جهت دریافت متن کامل فراخوان و اطلاعات تکمیلی، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09151004968 پیامک کرده و یا با شماره 05138830362 داخلی 118 تماس بگیرند.

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای حماسی مردم در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی

دریافت 33 MB

تصویربردار: احمد حسنی

کد خبر 6080449

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • شعارهای حماسی زائران در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • شعارهای حماسی مردم در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی