Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون خدمات شهری شهرداری یزد، با بیان این‌که استاندارد بودن طرح‌های مناسب‌سازی اولویت‌ اجرایی تیم پایش و فنی نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین است، گفت: جشنواره گردشگری معلولین آغاز نهضت مناسب‌سازی در کشور است.

«حسین صالحیان» پیش از ظهر امروز دوشنبه 11 آذرماه در حاشیه بازدید از معابر و ابنیه تاریخی شهر میراث جهانی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین با حضور روئسای انجمن‌های ضایع نخاعی کشور از فردا سه شنبه 12 آذر ماه در یزد، شهر دوستدار معلول برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناسب‌سازی دائمی تمام معابر شهری و فضاهای عمومی در سطح شهر یزد از جمله مهمترین اهداف و برنامه‌های تعیین شده برای نخستین جشنواره گردشگری معلولین است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که به واسطه برگزاری این رویداد ملی تاکنون بیش از 10 نقطه از ابنیه تاریخی و معابر بافت جهانی یزد مناسب سازی شدند، ‌گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان معماری وزارت راه و شهرسازی یزد از جمله نقاط مناسب کشور برای تبدیل شدن به شهر در دسترس و شهر دوستدار معلول است.

صالحیان در ادامه توزیع عادلانه خدمات به تمام اقشار جامعه را یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری به ویژه شهرداری دانست و بیان کرد: مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر از جمله مولفه‌های حقوق شهروندی است که در دستور کار این دوره شورا و مدیریت شهرداری یزد قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که توجه به استاندارد بودن طرح‌های مناسب‌سازی از جمله اولویت‌های تیم پایش و فنی جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد است،‌ تصریح کرد: نخستین جشنواره گردشگری معلولین در حقیقت آغاز راه‌اندازی نهضت مناسب‌سازی در کشور است.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این‌که نهضت مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهرهای کشور از یزد به عنوان شهر دوستدار معلول آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: رسیدن به اهداف عالی «یزد، شهر دوستدار معلول» مستلزم همکاری و همراهی مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مناسب سازی معابر برای معلولان يزد شهرداري يزد معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر