Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسام‌الدین آشنا نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار ابلاغ اعتراض شورای نظارت در خصوص رویکرد تقلیل‌گرایانه صداوسیما در پوشش اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ شد.

در ابتدای این نامه به هدف‌گیری دولت و اتخاذ یک رویکرد جناحی و سیاست‌زده توسط صداوسیما اشاره شده‌است: «همان‌گونه که مستحضرید طرح سهمیه‌بندی بنزین، مصوب سران قوا و مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی بخش‌های خبری صداوسیما و برنامه‌های گفتگومحور آن، نشان می‌دهد با فروکش کردن اعتراضات به سهمیه‌بندی بنزین، رویکرد صداوسیما نیز به هدف‌گیری دولت تغییر پیدا کرده‌است. این مواجهه سیاست‌زده و جناحی با یک مسئله ملی، تقلیل موضوع و بر خلاف وظیفه صداوسیما به عنوان رسانه ملی است.

در ادامه نماینده رییس جمهور در شورای نظارت الزاماتی را که باید صداوسیما در پوشش و بررسی اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ مورد توجه قرار دهد، بیان کرده و خواستار بی‌طرفی سازمان شده‌است: «از بخش‌های خبری و برنامه‌های سیاسی سازمان انتظار می‌رود با بی‌طرفی، عینیت و جامع‌نگری به بررسی چرایی و ابعاد مختلف اعتراضات مردمی، تفکیک معترضان از آشوبگران و اختصاص زمان و فضا برای بیان نظراتشان و بررسی نحوه عملکرد قوای سه‌گانه و نیروهای نظامی و انتظامی در مواجهه با اعتراضات، بپردازند.

مشاور رییس جمهور در پایان نیز از رییس شورای نظارت خواسته است تا مراتب اعتراض این شورا به سازمان ابلاغ شود: «براین اساس مستدعی است در مکاتبه با سازمان، اعتراض شورای نظارت به این رویکرد تقلیل‌گرایانه و ضرورت اصلاح رویه در پوشش و بررسی وقایع آبان‌ماه، ابلاغ گردد».

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟