Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مراسم بهترین‌های سال آسیا امروز در هنگ کنگ برگزار شد.ایران در پنج بخش نماینده داشت. علیرضا بیرانوند برای بهترین بازیکن فوتبال، مهدی جاوید برای بهترین بازیکن فوتسال، کتایون خسرویار برای جایزه بهترین مربی زن، سردار آزمون برای جایزه بهترین بازیکن مرد شاغل در خارج و فدراسیون فوتبال برای کسب جایزه الهام‌بخش AFC.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت اما هیچ جایزه ای به نمایندگان ایران نرسید.

در فاصله حدود یک ساعت تا آغاز رسمی مراسم میهمان‌های ویژه و کاندیداها خود را به سالن محل برگزاری مراسم رسانده‌اند و مشغول خوش‌وبش با یکدیگر هستند.

مهدی تاج، علیرضا بیرانوند و کتایون خسرویار، ایرانی‌های حاضر در مراسم هستند که به اتفاق هم دیداری با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند و عکسی به یادگار گرفتند. در ادامه تاج خطاب به رئیس بحرینی گفت: همه می‌دانند که بیرانوند بهترین دروازه بان آسیا است.

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه عکسی به یادگار با پارک جی سونگ، اسطوره فوتبال کره جنوبی و ستاره اسبق تیم منچسریونایتد گرفت.

همچنین یک گروه موسیقی هنگ‌کنگی، آهنگ‌های فولکلور را نواختند که صدای آن در سالن اجتماعات طنین‌انداز شده بود.

مسئولان برگزاری مراسم آماده آغاز بخش اصلی هستند و هماهنگی‌های نهایی صورت می‌گیرد. خبرنگاران کشورهای مختلف نیز در حال ارائه گزارش به رسانه‌های خود هستند.

مراسم راس ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه با حرکات نمایشی اجرا کننده های هنگ‌کنگی آغاز شد. برخی از نمادهای مختص این کشور نیز در این اجرا به وضوح قابل مشاهده بود.

شیخ سلمان در بخش نخست از رییس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ تقدیر به عمل آورد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در بخش بعدی به روی صحنه آمد و نماد AFC را دریافت کرد.

سلطان عبدالله، پادشاه مالزی برنده جایزه الماس فوتبال آسیا شد. این شخص به پادشاه فوتبال مالزی نیز معروف است و چه به عنوان بازیکن و چه در قامت یک مدیر به فوتبال مالزی کمک‌های فراوانی کرده است. سلطان عبدالله در سالن محل برگزاری نبود و ویدیویی را برای حاضرین در سالن به مناسبت دریافت این جایزه ارسال کرده بود.

فدراسیون فوتبال گوام برنده جایزه تحسین‌برانگیز وآینده‌نگری AFC شد. والنتینو سانگیل، رییس فدراسیون فوتبال گوام جایزه خود را از دست شیخ سلمان دریافت کرد.

فدراسیون فوتبال هنگ کنگ، برنده جایزه فدراسیون در حال پیشرفت و توسعه را دریافت کرد. تیموثی فوک به عنوان رییس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ برنده این جایزه شد.

برنده جایزه فدراسیون الهام‌بخش نیز، فدراسیون فوتبال ژاپن شد. در این بخش فدراسیون فوتبال ایران نیز کاندید شده بود. کوزو تاشیما، رییس فدراسیون فوتبال ژاپن این جایزه را از شیخ سلمان دریافت کرد.

جایزه بهترین آکادمی در فوتبال پایه به فدراسیون فوتبال برونئی اهدا شد. جایزه گسترش فوتبال در رده پایه نیز به سنگاپور تعلق گرفت و رییس فدراسیون فوتبال این کشور، جایزه مربوطه را دریافت کرد. جایزه الهام‌بخش در فوتبال پایه هم به فدراسیون فوتبال چین تعلق گرفت.

آساکو تاکاکورا، بهترین مربی زنان در سال ۲۰۱۹ شد. این مربی ژاپنی پیش از این هفت بار این عنوان را مال خود کرده بود. کتایون خسرویار در این بخش نامزد شده بود. در بخش مردان نیز چونگ جونگ یونگ از کره جنوبی این جایزه را از آن خود کرد. لازم به ذکر است که مربی زن ژاپنی در سالن حاضر نبود.

توموکی یوشیکاوا از ژاپن نیز برنده جایزه بهترین بازیکن فوتسال در سال ۲۰۱۹ شد. در این بخش مهدی جاوید نامزد شده بود و به نظر می‌رسید که برنده این جایزه باشد اما این اتفاق رخ نداد. مهدی تاج جایزه این بخش را به ستاره ژاپنی تقدیم کرد.

سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تیم تاتنهان انگلیس بالاتر از سردار آزمون و ماکوتو هاسبه از ژاپن، جایزه بهترین بازیکن لژیونر فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد. سون در مراسم حاضر نبود و نماینده کره این جایزه را مال خود کرد.

لی کانگ از کره جنوبی بالاتر از دوان وان هاو از ویتنام و هیروکی آبه از ژاپن جایزه برترین بازیکن جوان فوتبال سال AFC را دریافت کرد. بهترین بازیکن سال آسیا در بخش زنان به کوماگا از ژاپن رسید.

در پایان جایزه بهترین بازیکن سال اسیا از آن اکرم عفیف قطری شد. ستاره تیم السد که در مراسم حاضر نبود بالاتر از علیرضا بیرانوند و تومواکی ماکینو از ژاپن بهترین بازیکن قاره کهن در سال ۲۰۱۹ شد. سال قبل نیز بیرانوند جزو سه نفر بود اما به جایزه نرسید و مجددا یک بازیکن قطری برنده آن شد.

مراسم برترین‌های سال آسیا در حالی به اتمام رسید که فدراسیون فوتبال ایران و چهار نماینده ما در بخش‌های مختلف نتوانستند به موفقیت برسند و نمایندگان ما دست خالی از مراسم برترین‌ها به خانه بازگشتند.

کشورهای مالزی، برونئی، سنگاپور، ژاپن(چهار جایزه)، کره جنوبی (سه جایزه)، قطر، هنگ کنگ، گوام، چین جایزه های امسال را درو کردند و کشورهایی چون ایران، استرالیا و عربستان دستشان از رسیدن به جایزه کوتاه ماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مراسم بهترین های سال آسیا اکرم عفیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد

مهدی قایدی به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کپه داغ برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید.

مهدی قایدی در دقیقه ۴۹ تک گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند و در دقیقه ۷۰ جای خود را به علی قلی زاده داد.

پس از پایان این دیدار این قایدی از سوی تیم فنی فیفا به عنوان بهترین بازیکن دیدار امشب تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان انتخاب شد.

منیع: ایرنا کد خبر 739486

دیگر خبرها

  • ضرر ۱۲۰میلیونی اکرم عفیف روی دست شجاع!
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • اکرم عفیف، شجاع خلیل‌زاده را به یک دردسر بزرگ گرفتار کرد!
  • بازیکن آلمانی اردوی سوریه را ترک‌ کرد
  • مهدی قایدی ، بهترین بازیکن ایران - ترکمنستان
  • قایدی بهترین بازیکن دیدار ایران و ترکمنستان شد
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • رییس فدراسیون فوتبال فرانسه: زیدان؟ دشان بهترین سرمربی فوتبال فرانسه است
  • انتخاب عجیب برای بهترین بازیکن سال آسیا