Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: اعضای شورای شهر با شهردار تعهد کردند که در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند ولی اولین عهدشکنی توسط خود شهردار اتفاق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدکاظم صادقی در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با نشست خبری شهردار نیشابور گفت: این صحبت‌ها طفره رفتن  از واقعیت ها است، شهردار به دلیل عدم موفقیت در برنامه‌های ارائه داده به شورای اسلامی شهر و اجرای مصوب های این شورا آدرس‌های غلطی می‌دهد که ذهن مردم و خبرنگاران را منحرف نمایند، هیچ‌کدام از صحبت‌های شهردار مستند نیست و صرفا یک گزارش شفاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل این اتفاق این است که اطلاعات شهردار درباره عماکرد شهرداری اطلاعات کاملی نیست، اگر شهردار اهل کار کردن بود دیگر نیاز به این فرافکنی‌ها نبود، ما کارهای مهم‌تری در شورای شهر و شهرداری داریم و اگر دل‌مشغولی ایشان کار بود دیگر زمانی برای پرداختن به این موضوعات حاشیه‌ای نبود.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر در رابطه با تعامل با شهرداری بسیار خوب کار کرده است به نحوی که 160 لایحه و طرح پیشنهادی شهرداری و شورای شهر را مصوب کرده‌ایم، شهردار در تمام جلسات شورای شهر حضور دارند و مصوبات کمیسیون‌ها پیش‌تر در اختیار علی نجفی قرار می‌گیرد و تمام مصوبات در حضور خود ایشان تصویب یا رد می‌شود ولی باز هم بخش زیادی از مصوبات شورای شهر اجرایی نمی شود.

شهردار مستنداتش را ارائه کند

وی افزود: ما به شخص علی نجفی رأی نداده‌ایم بلکه به برنامه‌های ایشان رأی داده‌ایم و باید این برنامه‌ها را انجام دهند، شهردار فکر خبرنگاران را به سخره گرفته و به نوعی توهین به شعور شما خبرنگاران کرده است، ایشان باید بودجه مصوب و برنامه‌هایش را بگذارد و مستند بگوید در فلان قسمت این‌قدر پیشرفت داشته‌ایم و الی‌آخر.

صادقی ادامه داد: ایشان مطالبی مطرح کرده است که باید مستنداتش را ارائه بدهد، ایشان مدعی شده که بدهی‌های شهرداری را کاهش داده است، چندین بار به ایشان و رئیس شورای اسلامی شهر در بدو شروه فعالیت شهردار و شورای پنجم گفته‌ام که بیایید صورت‌جلسه‌ای تنظیم کنیم و مشخص کنید که علی شهردار و شورای پنجم با چه شرایطی شهرداری را تحویل گرفته اند ولی متاسفانه حوزه معاونت اداری مالی شهرداری صورتجلسه ای تنظیم ننمود که دقت لازم را داشته باشد

نائب رئیس شورای شهر نیشابور خاطرنشان کرد: من به علت سابقه شهردار بودن بسیاری از نواقص این حرف‌ها را می‌دانم، اصلاً صورت‌جلسه‌ای تنظیم نشده که ادعا می کنند بدهی های را کاهش داده اند، ایشان ترازنامه ای را تحویل نگرفته اند که حالا بخواهند تحویل دهند و ادعای کاهش بدهی ها را دارند.

وی افزود: ما اگر 113 میلیارد بدهی داشته‌ایم همین‌قدر و بیشتر بستانکاری داشته‌ایم و چرا آن‌ها را حساب نمی‌کنیم؟ گزارش هفت‌ماهه شهرداری نشان می‌دهد که یک میلیارد برای دیون تخصیص داده‌شده است ولی تا الآن یک ریال از دیون را پرداخت نکرده‌اند، هشت ماه از سال گذشته ولی تازه ایشان گزارش عملکرد پنج ماه اول سال 98 را در شهریور و گزارش هفت ماه را در آبان ارسال کرده در حالی که قانون می‌گوید گزارش عملکرد باید به‌صورت ماهانه به شورای اسلامی شهر ارسال شود.

صادقی با اشاره به نواقص گزارش شهردار در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در حوزه مالی گزارش عملکرد شهردار، موارد نقضش آماده است، به رئیس شورای شهر گفته‌ام که جلسه خبری بگذارند تا این موارد نقض را با سند اعلام کنم.

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بر اساس قانون و به جهت سهولت در اجرای کارها، در شورا تصمیم گرفتیم در ابتدای دوره تصدی شهرداری به ایشان تا سقف پنج میلیارد ریال تفویض اختیار بدهیم و شهردار فقط در انعقاد قرارداد سه پروژه از این تفویض اختیار استفاده کرده است، شهردار ادعا کرده است، شهردار لیست پروژه‌ها را ارائه دهد، این تعداد سه پروژه اعلامی من بر اساس‌نامه رسمی خود شهردار بوده است.

شهردار در تنظیم قراردادها صرفه و صلاح شهرداری را رعایت ننموده است

وی عنوان داشت: قرارداد شهرسازی را شهردار با مبلغ پنج میلیارد و 300 میلیون ریال قصد امضا داشت که با اعتراض شورا دو میلیارد ریال کاهش قیمت صورت گرفت. قرارداد باغ ملی بعد از اعتراضی 20 درصد کاهش یافت، در رابطه با میدان احشام، طبق محاسبه‌ای که صورت گرفته است گردش ماهانه بالای یک میلیارد و 200 میلیون ریال دارد در حالی که شهرداری قصد داشت این میدان را ماهانه حدود 400 میلیون ریال به پیمانکار بدهد. این ها نمونه هایی از موارد نقض ادعای آقای شهردار هست که در تنظیم قراردادها صرفه و صلاح شهرداری را رعایت ننموده است.

صادقی عنوان داشت: اعتقاد دارم شهردار در قراردادها دقت نظر ندارد و به همین دلیل من یکی از کسانی بودن که از گرفتن تفویض اختیار دفاع کردم و به آن رأی دادم.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور تصریح کرد: ما با شهردار در جلسات مختلف صحبت کرده‌ایم و حدودا هر دو ماه جلسه هم‌اندیشی داریم، درون اعضای شورای شهر هم دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و ایشان از این اختلاف استفاده می‌کند. اعتقاد دارم حرف‌ها باید بر اساس مستندات باشد، ما می‌گوییم مصوبات ما اجرایی نشده است و ایشان می‌گوید اجرا شده، خب بیاید اعلام کند که بر اساس این مستندات، این پروژه‌ها اجرا شده است، قطعا مت هم مطلع از حساب و کتاب هستیم.

وی تأکید کرد: یکی از ایرادات شهردار این است که انتقادپذیر نیست و هر کس انتقاد می‌کند فکر می‌کند دشمنش هست، آقایان صدیقی، سیرجانی، کیکاووسی، سبز علی، بتویی، نوکاریزی و چندین نفر دیگر کسایی بودند که با استفاده از ظرفیت شهرداری خبره شده‌اند ولی چون زیر بار نظرات شهردار نرفتند، الآن حقوق شهرداری را می‌گیرند و از تخصص آن ها استفاده نمی شود و تخصص و تجربه آن ها بلااستفاده مانده است.

صادقی افزود: از رئیس شورای شهر می‌خواهم که امانت‌داری کنند و فایل این جلسات با شهردار را منتشر کنند تا تکرار این صحبت‌ها از طرف ما مشخص شود. چه شهردار باشد چه نباشد بعضی کارها در شهرداری انجام می‌شود، رفت‌وروب و فضای سبز به‌صورت روزانه انجام می‌شود مهم این است پروژه‌های بزرگ انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور خاطرنشان کرد: من از شهردار خواسته‌ای نداشته و نخواهم داشت و شاید کل تماس‌هایم با ایشان به 20 مورد نرسد و هر چه گفته‌ام در جلسات و در مقابل خود ایشان بوده است.

خواست اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور مصادیق سوء استفاده از جایگاه نیست

وی با اشاره به مطلب مطرح‌شده توسط علی نجفی، شهردار نیشابور مبنی بر خواست برخی اعضای شورای شهر برای اقداماتی برای برخی مناطق به دلیل قول‌های زمان انتخابات شورای شهر اظهار داشت: حال مثلاً من در منطقه‌ای محروم می‌روم و جوانان آنجا درخواست توپ، فنس، لباس و... می‌کنند و اگر این اتفاق بیافتد و به این‌ها داده شود اشکالی ندارد بلکه در راستای وظایف شورای اسلامی شهر است، اگر اقدامی باشد که من در حاشیه آن منتفع شوم آن‌وقت حرف شهردار درست است.

صادقی ادامه داد: اگر شهردار به تمام ردیف‌های بودجه عمل کند هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها نمی‌افتد، بعضی از اعضای شورای شهر این درخواست‌ها را دارند ولی از آن‌طرف خود شهردار چندین پروژه را بدون مجوز شورا و بدون درج در بودجه اجرا کرده است، آسفالت بلوار جانبازان و دور میدان حافظ، سپتینگ داخل زیرگذر خیام نمونه‌های این کار است.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور تأکید کرد: پارک ارغوان 10 میلیارد ریال بودجه داشته ولی ایشان 40 میلیارد هزینه کرده است در حالی که درون بودجه پیش‌بینی‌نشده است، این کار باهدف تکمیل پروژه‌ایراد نداشته ولی بدون هماهنگی بوده است، قانون می‌گوید اگر می‌خواهید در پروژه‌ای بیشتر هزینه کنید باید با شورا مکاتبه و اعتبار مورد نیاز را از سایر پروژه ها جایگزین شود.

وی با انتقاد از اینکه نمی‌شود صبح از خواب بیدار شوید و پروژه‌ای را اجرا کنید گفت: عضو شورای شهر رفته در فلان پارک جنوب شهر و مردم از او خواسته‌اند که فرقی بین بالا و پایین‌شهر نباشد و پارک آن‌ها هم مانند فلان منطقه کف‌پوش شود، چه ایرادی دارد که این اتفاق بیافتد؟

صادقی عنوان داشت: از رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور خواسته‌ایم که شهردار را دعوت نماید تا مصادیق سوء استفاده را مطرح کند، و این ها مصادیق سوء استفاد از جایگاه نیست، ما برای اجرای هر پروژه ردیف اعتباری مشخصی داریم و بعضی ها هم به صورت گلوبال یا ردیف باز هست که می شود این ردیف ها که در بودجه نیست به شرطی که زیر مجموعه همان برنامه باشد آن را اجرا نمود.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور با اشاره به راهکار جلوگیری از فساد بیان داشت: اگر هم عضوی از شورای شهر درخواست این‌چنینی داشته باشد شهردار می‌تواند با نامه اعلام کند که بودجه ندارد و از ردیف دیگری کم شود تا پروژه اجرا شود و ما در شورا بررسی خواهیم کرد و نمی شود این موارد را مصداق سوء استفاده نامید.

دخالت اعضای شورای شهر در عزل و نصب ها

وی گفت: اعضای شورای شهر با شهردار تعهد کردند که در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند ولی اولین عهدشکنی توسط خود شهردار اتفاق افتاد که به توصیه یکی از اعضای شورای شهر فردی را به‌عنوان مدیر خبری خود اضافه کرد و با اعتراض ما این فرد را برداشت. شهردار به‌جای اینکه با همه اعضای شورای شهر تعامل داشته باشد با دو یا سه نفر تعامل بیشتری داشت.

صادقی افزود: هیچ‌وقت به خودم برای این موضوعات اجازه ندادم که تماس بگیرم ولی شاهد هستم که در عزل و نصب‌ها دخالت می‌کردند و شهردار عم علی رغم اینکه توصیه پذیر بود ولی ادعا می کرد که این کار را نکرده است.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور خاطرنشان کرد: شهردار می‌گفت می‌خواهم چنین افرادی را در پست‌های مختلف جایگزین کنم و بعد مشخص می‌شد که با مشورت تعدادی از اعضای شورای شهر بوده است.

وی با مخاطب قرار دادن جامعه خبری ادامه داد: با حرف‌ها و نوشته‌های شما ممکن است شفافیت و گمراهی برای خوانندگان ایجاد شود، شماها نباید به‌راحتی حرفی را قبول کنید و از ما مستندات بخواهید، من اگر مستندات ارائه نکردم نباید حرف‌های من را نیز قبول کنید.

اگر پرونده ساختمانی من گم‌شده است مقصر شهرداری است

صادقی با اشاره به صحبت‌های شهردار نیشابور در نشست خبری مبنی بر گم‌شدن سند منزل یکی از اعضای شورای شهر تأکید کرد: شنیدم در نشست خبری شهردار پس از مطرح‌شدن موضوع، خبرنگاری در رابطه با گم‌شدن پرونده مکرراً اعلام می‌کرد که فلان عضو که در بلوار بعثت منزل دارد، خب اگر عرضه دارید چرا اسمم را نمی‌آورید، اگر مستندات دارید و حرفتان قابل دفاع است اسم ببرید و بگویید آقای صادقی پرونده ساختمانشی دچار این مشکل است، من حتماً این موضوع را جواب می‌دهم. اگر حرف درست است محکم بگویید فلان عضو شورای شهر چنین تخلفی کرده است، اگر مطمئن هستید وحرفتان درست است چرا نام نمی برید؟

نائب رئیس شورای شهر نیشابور ادامه داد: اگر پرونده من گم‌شده است مقصر شهرداری است چون پرونده من دست شهرداری است، اگر ساختاری تعریف می‌شد که پرونده کاغذی دست ارباب‌رجوع نباشد این اتفاق‌ها نمی‌افتاد، این بی‌عرضگی شهرداری است که چنین اتفاقی افتاده است، در سال 97 کل منزلم را تفکیک کرده‌ام و برای هر واحد سند گرفته‌ام و یا امسال در تاریخ 22 تیرماه پرونده اصلاحی برای منطلم گرفته ام، اگر پرونده‌ام گم‌شده است بر چه اساسی به من مجوز داده‌اند؟

صادقی تأکید کرد: اگر پرونده‌ای گم‌شده است بی تدبیری شهرداری است، ممکن است پرونده من ایرادی داشته باشد و من بخواهم چنین کاری را انجام دهم ولی چرا پرونده را در اختیار ارباب‌رجوع قرار می‌دهید و پیگیری نمی‌کنید، چرا پرونده را دست ارباب‌رجوع می‌دهید رسید نمی‌گیرید و رسید نمی‌دهید؟

وی اظهار داشت: این حرف‌ها خاله‌زنکی است و فردی که کاری نکرده است این حرف‌ها را می‌زند و فرافکنی می‌کند.

رئیس شورا اهل مدارا و مصلت اندیشی است

نائب رئیس شورای شهر نیشابور تصریح کرد: رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور اهل مدارا و مصلحت‌اندیش است، روزی که پاداش‌ها پرداخت شد به شهردار گفتم که پرداخت ها غیرقانونی است و محل پاداش دادن در قانون مشخص است و ایشان می‌گفت که قانونی است و در جلسه با خبرنگاران نیز گفته است که اعضای شورای شهر به‌اشتباه برداشت کرده‌اند که می‌خواهم از محل ماده 17 پاداش دهم.

صادقی اظهار داشت: شهردار سه نامه به شهرداری زده است و اعلام کرده که پنج میلیارد و 390 میلیون اعتبار است که اجازه دهید سه میلیارد و 580 میلیارد را پاداش و مابقی را جهت کمک به تیم‌های ورزشی و در راه ماندگان از محل ماده 17 قرار دهم و درخواست تفویض اختیار کرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های شهردار مبنی بر برداشت اشتباه شورا از این نامه خاطرنشان کرد: شورا چنین برداشتی نکرده است و این نامه مکتوب خود شهردار است و در جلسه اعلام می‌کند و همه نیز گوش می‌کنند، چرا شهردار جلسه مشترک نمی‌گذارد تا موضوعات در حضور همه مطرح و مشخص شود که اشتبه از شروا هست یا شهرداری.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور با اشاره به تعریف ماده 17 گفت: تعریف ماده 17 مشخص است، کمک به بخش عمومی و خصوصی، در بخش خصوصی انتقال مجنونی ها، در راه ماندگان، کفن و دفت اجساد بلاصاحب و در بخش عمومی هم کمک به حمل و نقل عمومی و سازمان ها است و جایی برای پاداش پرسنل تعریف نشده است.

صادقی ادامه داد: بر اساس خواست شهردار با استانداری مکاتبه کردم و استانداری طی نامه ای اعلام کرد که این امر خلاف مقررات بوده است و اسناد شهرداری را موجه ندانست. در این نامه عنوان شده است که برداشت پاداش باید مجوزی از ستانداری و یا شورای شهر داشته باشد که متاسفانه هیچ کدام از این مجوزها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه رئیس شورای شهر به‌اشتباه مهر محرمانه بر روی این نامه زده است که اشتباه محض هادی درودی بوده است، نامه محرمانه تعریف دارد که بدون ضابطه بر روی این نامه مهرخورده است و اجازه انتشار این نامه را ندارم و ایشان کار را خراب کرد.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور اضافه کرد: از اول روش کاری‌ام در شهرداری این بوده است که شفافیت داشته باشم، ما اسم شورا را شورای شیشه‌ای گذاشته‌ایم ولی حق نداریم دریافتی شهردار را اعلام کنیم، مصوبه را نوشته‌اند ولی اجازه نمی‌دهند در جلو خبرنگاران و در جلسه علنی بخوانیم و رأی‌گیری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شهریور ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی طی صحبت هایی از صورت های مالی یک بانک گفت که گویا در آن دستکاری هایی صورت گرفته بود. او گفت: یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. یکی از وزرای دولت قبل، حسن روحانی را از سقوط شاخص بورس ترساند و رئیس جمهور سابق نگذاشت بانک مورد حسابرسی درست قرار بگیرد!  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IsV

دیگر خبرها

  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود