Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش ملکی‌فر روز دوشنبه در نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: طبق قانون، ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به شرکت‌های غیر دانش بنیان کمک کنیم اما با توجه به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی قید کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند، می‌توانند به استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری برای حمایت غیر مستقیم از شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون در این زمینه چهار مدل در صندوق پیش بینی شده که شامل صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی، VC‌ها و در نهایت CVC‌ها است که صندوق نوآوری تاکنون فعالیت خود را با دو مدل اول آغاز کرده است.

ملکی فر ادامه داد: اکنون بیش از ۲۰ صندوق پژوهش و فناوری فعال در کشور وجود دارد که خدماتی چون تسهیلات کم بهره، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صدور ضمانت‌نامه را ارائه می‌کنند و این خدمات به شرکت‌های خلاق نیز تعلق می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی مشارکت خود را در صندوق‌های جسورانه بورسی حوزه فین تک و E Commerce  نیز آغاز کرده است.

ملکی فر به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق اشاره کرد و گفت: استراتژی کنونی صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است و به مشارکت مستقیم برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها وارد نمی‌شود اما تمام ابزار حمایتی صندوق از شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان به نیت کمک به استارتاپها است.

وی در ادامه به بیان خدمات این صندوق به شرکت‌های خلاق پرداخت و تصریح کرد: اگر شرکت‌های خلاق به پولی از جنس سرمایه‌گذاری خطرپذیر احتیاج دارند می‌توانند با عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی وارد مذاکره شوند که اگر نظر این عامل‌ها به سرمایه‌گذاری جلب شود صندوق نوآوری کمبود منابع مالی این عامل‌ها را جبران خواهد کرد.

ملکی فر ادامه داد: از طرفی به شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های خلاق در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فضای برگزاری رویداد داده می‌شود. علاوه بر این شرکت های خلاق پارک‌های علم و فناوری از آموزش رایگان برخوردار هستند.

وی در ادامه از آغاز به کار یک صندوق تخصصی در حوزه صنایع خلاق خبر داد و خاطرنشان کرد که صندوق پژوهش و فناوری شریف اکنون در زمینه بازی و سرگرمی ‌سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است، عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی دغدغه مالی نخواهند داشت و ما تا ۸۰ درصد از منابع مالی سرمایه‌گذاری را تامین خواهیم کرد.

برچسب‌ها شرکت های خلاق صندوق نوآوری و شکوفایی شتاب دهنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت های خلاق صندوق نوآوری و شکوفایی شتاب دهنده شرکت های خلاق صندوق نوآوری و شکوفایی شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار