Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و پژوهشگر کتاب حوزه کودکان گفت: تلاش کردم کارهایم تکراری نباشد و نگاه نو و جدیدی را به مخاطبان ارائه بدهم و در ویترین کتب دینی طرواتی را ایجاد کنم. ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا حیدری ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: افرادی که از سن کودکی با کتاب آشنا می‌شوند ذهن فعال و پویایی دارند و از خلاقیت بیشتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش کتب در تربیت کودکان بیان کرد: والدینی که از کودکی فرزندان خود را با کتاب آشنا می‌کنند در رشد و تربیت فرزندان موفق‌تر هستند.

نویسنده و پژوهشگر کتاب حوزه کودکان تصریح کرد: ترویج کتاب‌خوانی یکی از دغدغه‌های فرهنگی جامعه است و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از جمله موضوعاتی است که همواره مورد تأکید است.

معاون وزیر ارشاد: آمار کتابخوانی در کشور هنوز به 13 دقیقه در روز نرسیده استنمایشگاه کتاب زنجان با 63 هزار عنوان کتاب آغاز به‌کار کردکتاب «تا ابد با تو می‌مانم» رونمایی می‌شود

حیدری ابهری با تأکید بر اینکه تربیت فرزندان از کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد، ادامه داد: کتاب نقش مهم و مؤثری در این زمینه‌ دارد و علی‌رغم توسعه فضای مجازی و تولید فیلم و سریال‌های مختلف برای کودکان، کتاب همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی افزود: کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول و رشد عمیقی پیدا کرد، نویسندگان متعهد و دغدغه‌مند نقش مؤثر و مهمی در این زمینه ایفا کردند.

نویسنده و پژوهشگر کتاب حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: برخی نویسندگان در زمینهٔ کودک مطالعه‌ای نمی‌کنند و به همین دلیل است که نتیجه مطلوب و دلخواهی به دست نمی‌آوریم، از طرفی مسئولیت والدین آن‌قدر سنگین شده که تربیت فرزندان با مشکل روبه‌رو است.

حیدری ابهری با بیان اینکه نویسندگان کودک در آغاز کار باید به موضوعات تربیتی تسلط و شناخت داشته باشند، گفت: برخی از نویسندگان تنها به این نکته توجه دارند که نویسنده خوبی هستند در حالی‌ که توجه به روش‌های تربیتی باید در اولویت باشد.

این نویسنده بیش از 100 جلد کتاب کودک تصریح کرد: نویسندگان در حوزه تعلیم و تربیت باید کارشناس خبره و صاحب‌نظر و اندیشه باشند و یا از نظرات صاحب‌نظران استفاده کنند تا آثار تولیدی منجر به رشد کمال و فضیلت‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر همکاری در تألیف کتاب‌های درسی در سه حوزه خداشناسی، سبک زندگی و ضرب‌المثل نیز به نگارش کتاب پرداخته‌ام و اعتقاد دارم که حوزه علمیه با آن بضاعت عمیق علمی در حوزه کودک و نوجوان ورود پیدا نکرده و آن‌طور که باید معارف دینی را در اختیار کودک و نوجوانان قرار نداده است.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

براساس اعلام این آژانس، از هر ۶ کودک زیر دو سال در شمال غزه، یک کودک دچار سوءتغذیه شدید است. پیش‌تر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ضمن هشدار در مورد افزایش تلفات کودکان فلسطینی در غزه اعلام کرده بود نگرانی‌ها از مرگ کودکان در غزه به واقعیت تبدیل شد.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف با بیان اینکه اکنون بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یادداشت| آیا سید‌حسن حسینی جانبداری متعصبانه از بیدل داشت؟
  • درگذشت نویسنده بوسنیایی و بازدید مسؤولان نمایشگاه کتاب از مصلی
  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • برای ساختن انسان باید محیط متناسب و سالم به وجود آورد
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند