Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@00:27:53 GMT

چین سفر ناوگان آمریکا به هنگ کنگ را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۹۱۸۴

چین سفر ناوگان آمریکا به هنگ کنگ را تعلیق کرد

دولت چین در اقدامی تلافی جویانه سفر ناوگان آمریکایی به هنگ‌کنگ را تعلیق کرد و در اقدامی نمادین چندین شرکت مردم نهاد آمریکایی از جمله دیده بان حقوق بشر را تحریم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام دولت چین به دنبال معرفی متمم جدید به قانون کنونی هنگ کنگ توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است که به واشنگتن اجازه تحریم مقام‌ها در منطقه ویژه دولتی چین را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد:ما ناگزیر هستیم اشتباهات را تصحیح کنیم و مداخله در امور داخلی خود را متوقف سازیم. چین در صورت لزوم برای حفظ ثبات هنگ‌کنگ و رفاه و حاکمیت چین اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: پکن تحریم‌هایی را علیه تعدادی از سازمان‌های غیردولتی از جمله دیده‌بان حقوق بشر به تلافی لایحه آمریکا در ممنوعیت ارائه تسلیحات کنترل شورش به پلیس هنگ‌کنگ و حمایت از تظاهرکنندگات در این منطقه اعمال می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا به تازگی لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ را به تصویب رساند و مخالفت‌های چین در این راستا را نادیده گرفت.پکن این اقدام را نقض جدی قوانین بین‌المللی و اصول روابط بین المللی و مداخله در امور داخلی‌اش خوانده است. پکن مراتب اعتراض خود را به آمریکا اعلام داشته و این بار تصمیم گرفته است که تحریم هایی را علیه سازمان‌های غیر دولتی آمریکا از جمله موسسه دموکراتیک ملی ، دیده‌بان حقوق بشر و خانه آزادی اعمال کند.

این وزارت خانه تاکید کرده است چین بررسی درخواست گروه ناوبری آمریکا برای حضور در آب‌های منطقه‌ای را تعلیق کرده و بررسی این درخواست به اقدامات و گام‌های بعدی آمریکا بستگی دارد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه لایحه حقوق بشری و دموکراسی هنگ کنگ و همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات پلیسی به این دولت شهر را امضا کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و نظارت بر خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل مسافر البرز

دریافت 28 MB کد خبر 6063329

دیگر خبرها

  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • آیا می شود با حداقل حقوق در آمریکا زندگی کرد؟ + فیلم
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • چند میلیون نفر به سفر نوروزی رفتند؟
  • کنترل و نظارت بر خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل مسافر البرز
  • ۶.۵ میلیون نفر سفر نوروزی رفتند