Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@08:21:46 GMT

راهنمای جامع پیلاتس برای مبتدیان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۹۵۱۹

راهنمای جامع پیلاتس برای مبتدیان

برای شروع به پیلاتس مهم نیست چندساله هستید یا از نظر آمادگی بدنی در چه وضعیتی هستید.

طرفداری - پیلاتس سیستمی از حرکات و نرمش هاست که برای افزایش قدرت، انعطاف و بالانس طراحی شده اند. این تمرینات، تنفس و حرکات را در سازوکارهای مناسب بدنی درگیر می کنند و آگاهی فرد بالا رفته از همه ماهیچه هایش به درستی استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر تمرینات پیلاتس در مورد لگن و نیم تنه است. برای انجام این تمرینات می توانید از یک حصیر استفاده کنید. در برخی از تمرینات، هم باید از برخی وسایل پیلاتس بهره بگیرید. کلاس های پیلاتس به صورت خصوصی و گروهی برگزار می شوند. پیلاتس برای هر نوع بدنی در هر سنی مفید است. یکی از زیبایی های این متد این است که برای نیازها و توانایی های هر فردی جوابگو است.

بیشتر تمرینات پیلاتس در مورد لگن و نیم تنه است فواید پیلاتس

پیلاتس فواید زیادی برای شما دارد. بدن شما منعطف، ماهیچه هایتان بالانس، روش ایستادن و نشستن تان بهینه، تمرکزتان بیشتر می شود. در ضمن ظرفیت شش هایتان بیشتر شده، آگاهی تان در مورد بدن تان بیشتر می شود و بهتر استرس را مدیریت کرده از مصدومیت جلوگیری می کنید. مهم ترین فاکتور، بالاتررفتن قدرت ماهیچه ها و تمرکز روی ماهیچه های هسته ای است؛ البته شانه ها، بازوان و پاها نیز درگیر می شوند. به علاوه در هر مکانی می توانید تمرینات پیلاتس را انجام دهید و برای هر فردی در هر سنی مناسب است. اصول اصلی پیلاتس عبارتند از: تمرکز، کنترل، مرکزیت، تنفس، دقت و جریان.

با انجام تمرینات پیلاتس، بدن منعطف، ماهیچه هایتان بالانس، روش ایستادن و نشستن تان بهینه، تمرکزتان بیشتر می شود تاریخچه کوتاه پیلاتس

پیلاتس توسط یوزف هوبرتوس پیلاتس ایجاد شده است. او در سال 1883 در آلمان به دنیا آمد. هرچند داستان های متفاوتی در این باره وجود دارد اما گفته می شود او از کودکی دچار آسم و چند نارسایی دیگر بوده است. او در مورد طیف گسترده ای از تمرینات و حرکات نرمشی مطالعه کرد. یکی از آنها هم فلسفه یونانی ذهن، بدن و روح بود. پیلاتس یک سیستم ایجاد کرد تا بدنش را تقویت کند. یوزف در آن زمان در سیرک کار می کرد و به ورزش بوکس هم مشغول بود. او در جنگ جهانی اول، در یک اردوگاه کارآموزی در انگلیس بود. او کم کم سیستمش را به بقیه هم تدریس کرد و نام آن را هم هنر کنترل گذاشت. در سال 1926 پیلاتس به آمریکا مهاجرت کرد و با همسرش، کلارا آشنا شد. آنها یک کارگاه کوچک در نیویورک داشتند و تا پایان عمرشان در سال 1967 به تعلیم همین سیستم حرکات و نرمش ها پرداختند. شش نفر از شاگردان یوزف از کلارا اجازه گرفتند تا این تمرینات و نرمش ها را به بقیه هم بیاموزند. نام آن را هم به احترام یوزف، پیلاتس گذاشتند. این افراد به عنوان بزرگان پیلاتس شناخته می شوند.

یوزف هوبرتوس پیلاتس، خالق پیلاتس، کم کم سیستمش را به بقیه هم تدریس کرد و نام آن را هم هنر کنترل گذاشت پیلاتس حصیر

پیلاتس حصیر یک معرفی خوب برا کسانی است که می خواهند پیلاتس را شروع کنند. برای شروع فقط یک حصیر لازم دارید. 500 تمرین مختلف وجود دارد که می توانید همان که برایتان مناسب است را انتخاب کنید. اگر این تمرینات را با دقت و تمرکز انجام دهید، تمام بدن تان منعطف و قدرتمند می شود. پیلاتس حصیر شامل مجموعه ای خاص از تمرینات پیلاتس است که با ترتیب ارائه شده اند. این نرمش ها را تمرینات کلاسیک هم می نامند. شما با انجام این نرمش ها می توانید از سطح تازه کار به سطح حرفه ای برسید. یک پیلاتس کار حرفه ای هم می تواند این تمرینات را از ابتدا شروع کند تا این مهارت های پایه ای را دوباره مرور کند.

500 تمرین مختلف پیلاتس را می توانید روی حصیر انجام دهید پیلاتس اصلاح کننده

پیلاتس اصلاح کننده به کمک یک دستگاه انجام می شود. این دستگاه یک قالب و یک تخت پلتفرم دارد (به طول 7فوت و عرض 2.5 فوت). طناب ها، بالابرنده ها، یک کفی و یک سطح کشویی هم در این دستگاه وجود دارد که فنرها را به سیستم دنده متصل می کند. در ضمن در این سطح کشویی بخشی هم برای قراردادن سر و شانه ها تعبیه شده است. فنرهای دستگاه برای مقاومت نرم یا سنگین است. هرچه مقاومت نرم تر باشد کار برای شما سخت تر می شود چون بدن باید حرکات اصلاح کننده را کنترل کند. استفاده از این دستگاه در تمرینات سنگین به شما کمک می کند. بدین ترتیب تازه کارها می توانند حرکاتی را انجام دهند که هنوز بدن شان برای انجام آنها آماده و قوی نشده است. البته پیلاتس کارهای حرفه ای هم می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

پیلاتس کارهای مبتدی و حرفه ای همه می توانند از دستگاه مخصوص پیلاتس استفاده کنند توصیه برای تازه کارها

اولین نکته ای که برای شروع باید بدانید این است که شما به محض تصمیم برای شروع پیلاتس، می توانید کار را شروع کنید. مهم نیست جوان یا پیر هستید و وضعیت بدن تان به چه شکل است. بعد باید انتخاب کنید که کار را با حصیر یا دستگاه شروع می کنید. این به پولی که می خواهید هزینه کنید، دسترسی به مربی و باشگاه یا به مصدومیت یا بیماری که احتمالا از قبل داشتید مربوط است. اگر به باشگاه پیلاتس دسترسی دارید حتما با یک مربی صحبت کنید یا حتی شاهد انجام حرکات در یک کلاس باشید. باید به راحتی سوال کنید و نظرات تان را ابراز کنید. بدین ترتیب آنها به راحتی می توانند شما را راهنمایی کنند. مربیان پیلاتس 450 ساعت دوره و تمرین را پشت سر می گذارند و هر سال در دوره های آموزشی شرکت می کنند. شغل آنها این است که در مورد بدن انسان و روش حرکت دادن اندام های مختلف به صورت دقیق و کنترل شده مطالعه کنند. در ضمن می توانید از ویدیوهای مختلف پیلاتس در اینترنت هم استفاده کنید.

به محض تصمیم برای شروع پیلاتس، می توانید کار را شروع کنید انواع پیلاتس

پیلاتس کلاسیک بیشتر همان تمرینات یوزف پیلاتس است که با همان ترتیب ارائه می شود. معمولا در این روش بیشتر حرکات در حالت خوابیده به پشت انجام می شود. یعنی شما بیشتر باید نیم تنه پایین را روی زمین قرار دهید. پیلاتس معاصر هم تمرینات یوزف پیلاتس را در خود جای داده ولی تغییراتی در آن ایجاد کرده و تحقیقات نوین، بیومتریک و نکات درمانی فیزیکی و ریکاوری هم در آن اندیشیده شده است. در این روش ستون فقرات در حالت نرمال قرار می گیرد. البته هر دو روش کلاسیک و معاصر گونه های مختلفی دارند. مهم ترین چیز این است که گزینه هایتان را بدانید و همان را انتخاب کنید که حس می کنید منطقی تر است. شما باید انتخاب کنید که در خانه تمرین می کنید یا باشگاه، روش کلاسیک را پیش می گیرید یا معاصر، گروهی پیلاتس کار می کنید یا انفرادی و اینکه برای شروع از حصیر استفاده می کنید یا دستگاه اصلاح کننده. این انتخاب ها اولین گام برای شماست که خودتان را بیشتر بشناسید. به غرایض تان توجه کنید و از سوال کردن نترسید. همه افرادی که در دنیای پیلاتس فعالیت می کنند عاشق تعلیم و تربیت هستند و می خواهند همه به دانش و مهارت در این رشته دسترسی داشته باشند.

پیلاتس به دو نوع کلاسیک و معاصر تقسیم شده است

یک تازه کار باید با چه برنامه ای تمرینات پیلاتس را انجام دهد؟

او باید حداقل هفته ای دو بار تمرین کند هرچند برخی معتقدند سه بار در هفته موثرتر است. شما می توانید این نرمش ها را روزانه هم انجام دهید. برای جلوگیری از تمرین بیش از حد هم روش های متفاوتی وجود دارد.

فرق پیلاتس با یوگا چیست؟

هر دو تمریناتی برای ذهن، بدن و روح هستند. مقایسه کردن این دو مثل مقایسه کردن سبزیجات با میوه هاست. هر دو برای بدن و روح انسان مفید هستند ولی روش های متفاوتی دارند. پیلاتس را معمولا بیشتر به عنوان تمرینات کارکردی می شناسند. در پیلاتس حرکات پویا و انقباض ایزومتریک ماهیچه ها بیشتر اتفاق می افتد.

مقایسه یوگا و پیلاتس مثل مقایسه کردن سبزیجات با میوه هاست

آیا پیلاتس برای افراد مسن مناسب است؟

یوزف پیلاتس باور داشت سن با سال های عمر اندازه گیری نمی شود و به انعطاف ستون فقرات شما بستگی دارد. بله شما نمی توانید زمان را به عقب برگردانید ولی می توانید از همین امروز شروع کنید تا انعطاف، قدرت و بالانس بدن تان را بالا ببرید. پیلاتس برای همه در هر سن و سالی مناسب است. حتی در حالت نشسته روی صندلی هم می توان تمرینات پیلاتس را انجام داد.

چطور می توان از پیلاتس در یک برنامه ورزشی استفاده کرد؟

پیلاتس باعث تقویت بالانس، قدرت و انعطاف بدن شما می شود. بنابراین شما می توانید آن را در برنامه ورزشی تان بگنجانید. مهم نیست دونده ماراتن هستید یا تنیسور و یا یک وزنه بردار. پیلاتس یک مکمل برای ورزش و تمرینات بدنی شماست و به شما کمک می کند فرم خوبی پیدا کنید، بهتر تنفس کنید و موثرتر ورزش کنید.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای سفر به دبی در بهار 1403

در ماه بهار، دبی ترکیبی باشکوه از جشن‌های فرهنگی، جاذبه‌ها و تجربه فعالیت‌های مختلفی در زیر آفتاب گرم و لذت‌بخش امارات دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم دبی، جشنواره‌های غذا، نمایش خیره کننده فواره دبی که در برج خلیفه برگزار می‌شود، سافاری‌های هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به ماجراجویی در صحرا و یا شنا در سواحل بکر این شهر، همه و همه برای تجربه یک سفر به یادماندنی آماده و در اختیار شما هستند.

دبی در فصل بهار، بهترین آب و هوا برای سفر و کاوش در مناطق مختلف آن را دارد. پس اگر آماده سفر به دبی در بهار امسال هستید، قبل از بررسی قیمت تور دبی، این مطلب را مطالعه فرمایید.

آیا بهار زمان مناسبی برای سفر به دبی است؟

فصل بهار در دبی، در واقع بهترین زمان برای سفر به این شهر و بازدید از مناطق مختلف آن است. آب و هوا در این ماه به طرز دلپذیری گرم و مطبوع است. دمای روز بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد قرار دارد که امکان تردد و شرکت در تور دبی و انجام فعالیت‌های مختلف آن را در فضای باز برای شما امکان‌پذیر می‌کند.

گرمای سوزان تابستان هنوز فرا نرسیده و زمانی ایده آل برای کاوش و گشت‌وگذار در سطح شهر است. برای بازدید از مناظر شهر، از جمله آسمان خراش‌های نمادین، رویدادهای مختلف بهاری و سواحل بکر آن، در زیر نور ملایم خورشید، سفر شما را به یادماندنی خواهد کرد. با آب و هوای دلپذیر و مطبوع در این فصل، طیف متنوعی از فعالیت‌ها برگزار می‌شود و فضایی پرجنب‌وجوش، در شهر و در طول روز برقرار است.

آیا دبی در فصل بهار شلوغ است؟

از آنجایی که انرژی پر جنب و جوش بهاری در دبی فرا می‌رسد، این شهر شاهد هجوم متوسطی از بازدیدکنندگان و گردشگران در بهار خواهد بود. آب و هوای دلپذیر و برگزاری رویدادهای فرهنگی، ترکیبی عالی از آرامش در هوای معتدل و انجام فعالیت‌های مختلف است. در حالی که اماکن محبوب گردشگری و مکان‌های تفریحی ممکن است افزایش ملایمی در ترافیک پیاده‌روی داشته باشند، زیرساخت‌ها به گونه‌‍ای طراحی شده‌اند که مشکلی بابت ازدحام و شلوغی برای شما پیش نیاید.

میانگین هزینه سفر به دبی در بهار 1403

قیمت بلیط پرواز و قیمت تور دبی بسته به ایرلاین و زمان رزرو بلیط و تور متفاوت است. قیمت بلیط یک طرفه معمولا از 35 تا 70 ملیون تومان متغیر است. گزینه‌های اقامتی نیز به بودجه شما بستگی دارد و هتل‌های مجلل از 150 تا 300 دلار در هر شب و هتل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر بین 50 تا 100 دلار شروع می‌شوند. هزینه حمل و نقل درون شهری هم معقول است، به روزانه حدود 5 دلار می‌رسد و تاکسی‌ها نیز در دسترس و نسبتا اقتصادی هستند.

قیمت غذا در رستوران‌ها هم از نوع مجلل آن تا مقرون‌به‌صرفه فرق دارد، با هزینه وعده‌های غذایی برای هر نفر حدود 20 تا 50 دلار. فعالیت‌های هیجان‌انگیز توریستی، مثل سافاری در صحرا یا ورودی مکان‌های دیدنی نمادین شهر، بین 40 تا 150 دلار می‌باشد. در نهایت، یک سفر خوب به برنامه‌ریزی خوب نیاز دارد و سفر شما را به تجربه‌ای دلپذیر و فراموش نشدنی بدل خواهد نمود. پس قبل از پرواز، قیمت تور لاکچری دبی و قیمت تور ارزان دبی را بررسی و مقایسه کنید.

کارهایی که در فصل بهار در دبی می‌توان انجام داد!

فعالیت‌های مختلفی در فصل بهار در دبی پیش روی شما هستند و این شهر برای هر سلیقه‌ای، پیشنهادی آماده دارد. خرید در بازارهای شلوغ و پر زرق و برق تا لذت از فضای پویا و رویدادهای فرهنگی. برخی از کارهایی که در فصل بهار در دبی می‌توانید انجام دهید به شرح زیر هستند.

به کاوش در منطقه الفهیدی بپردازید. از جشنواره غذای دبی لذت ببرید. جشنواره بین‌المللی فیلم دبی را تجربه کنید. از گرمای مطبوع سواحل بکر لذت ببرید. سافاری در صحرا را تجربه کنید. از پاساژها و مراکز خرید متنوع بازدید کنید. در رویدادهای فرهنگی مختلف شرکت کنید. به آبنمای دبی سری بزنید.

در کدام هتل و کجای دبی اقامت کنید!

در بهار، برای پیدا کردن مکان ایده‌آل اقامتتان در دبی باید ترجیحات و بودجه‌تان را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال یک تور دبی لاکچری هستید، هتل‌های مجلل با امکانات رفاهی در سطح جهانی و مناظر خیره‌کننده را انتخاب کنید. برای یک گزینه میان رده نیز، هتل‌های متعددی آماده ارایه خدمات به شما هستند. اما برای تجربه تور ارزان دبی، به دنبال مهمان‌خانه‌ها و اقامتگاه‎‌های محلی باشید و نگاهی به هتل‌ بوتیک یا مهمان‌خانه‌های مناطقی مانند الفهیدی بیاندازید.

بهترین هتل‌ها و استراحتگاه‌های دبی برج العرب جمیرا One&Only The Palm آتلانتیس نخل ریزورت و رزیدنس بولگاری والدورف آستوریا دبی پالم جمیرا Grosvenor House هتل مجلل هتل آرمانی دبی هتل جمیرا بیچ ریتز کارلتون، دبی ماندارین شرقی جمیرا نکاتی برای بازدید از دبی در فصل بهار

اما قبل از سفر به دبی، حتما به این بخش دقت داشته باشید تا با آسودگی خاطر بیشتر و فرار از دردسرهای پیش رو، سفری ساده و راحت را تجربه کنید.

برنامه‌ سفرتان را برای سازگاری با تغییرات غیرمنتظره فصلی یا استفاده از فرصت‌های پیش‌رو، منعطف نگه دارید. درباره رویدادهای فرهنگی یا جشنواره‌هایی که در فصل بهار در دبی برگزار می‌شوند، تحقیق و برنامه‌ریزی کنید. برای سفر راحت و مقرون‌به‌صرفه از سیستم حمل‌ونقل عمومی یا خدمات سواری اشتراکی دبی استفاده کنید. برای حضور در فعالیت‌ها، رویدادها و یا رستوران‌ها، از قبل و برای زمان مشخص آن‌ها را رزرو کنید. کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، و کلاه لبه پهن به همراه داشته باشید تا از پوست خود در برابر آفتاب شدید محافظت کنید. لباس‌های سبک و خنک بپوشید. رزرو تور دبی با بهترین قیمت در فلای‌تودی

اگر به دنبال یک تجربه فراموش نشدنی از سفر به دبی هستید، می‌توانید با رزرو تور دبی در اپلیکیشن یا سایت فلای‌تودی، بهترین تجربه را به دست آورید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، بهترین قیمت تور دبی را در فلای‌تودی پیدا کرده و از خدماتی مانند بیمه مسافرتی، ویزا، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و گشت با راهنمای فارسی زبان بهره‌مند شوید.

همچنین می‌توانید به صورت مستقل نیز برای رزرو بلیط هواپیما و هتل، تهیه بیمه مسافرتی، صدور ویزا و ... از خدمات فلای‌تودی استفاده کنید.

کد خبر 747160

دیگر خبرها

  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد
  • کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد
  • راهنمای سفر به دبی در بهار 1403
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • استارت پرسپولیس برای ایرالکو
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای