Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@16:25:26 GMT

انتشار بوی نامطبوع در 7 منطقه پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۳۹۹۶۸

انتشار بوی نامطبوع در 7 منطقه پایتخت

مدیرکل محیط زیست شهردای تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع در ۷ منطقه پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تسنیم؛ شینا انصاری مدیر کل محیط زیست شهردای تهران در خصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مختلف پایتخت اظهار کرد: تعدادی گروه کارشناسی برای بررسی موضوع به مناطقی که بوی نامطبوع در آنجا احساس می‌شد، اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در مناطق 2، 4، 6، 9، 10، 11 و 13 انتشار بوی نامطبوع گزارش شده و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در این مناطق در حال بررسی موضوع است.

مدیرکل محیط زیست شهردای تهران در پایان گفت: محله‌های فردوسی، شمس آباد، انقلاب، امام حسین(ع) و آزادی از جمله مناطقی هستند که بوی نامطبوع بیشتر در آنجا احساس شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پایتخت بوی نامطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۳۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: بر اساس بند (د) ماده ۱۰ قانون شکار و صید، و ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش، تجاوز و تخریب در این مناطق ممنوع است.

وی تاکید کرد: هر گونه اقدامی که باعث تخریب زیستگاه حیات وحش و محیط زیست شود تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: این استان دارای یک‌هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی شامل یک‌هزار و ۱۹ گونه علفی، ۱۵۱ گونه بوته‌ای، ۱۲۵ گونه درختچه‌ای و ۴۱ گونه درختی است.

یوسفی افزود: همچنین گیاهان کوهستانی استان نیز شامل ارژن، داغداغان، انجیر وحشی، بنه، بادام کوهی، کیکم، تنگرس، زرشک، سماق، گون، درمنه کوهی، ریواس، کنگر، موسیر، لاله و لاله واژگون است. ‌

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: برخی افراد سودجو با چیدن و ریشه‌کنی گیاهان دارویی و کوهی موجب تضعیف و حتی از بین بردن زیست‌بوم، تخریب و هم چنین عدم رویش دوباره این گونه و کاهش تنوع گونه‌ای در سال‌های آینده می‌شوند که علاوه بر برداشت بی‌رویه گیاهان کوهی، باعث از بین رفتن آن گیاه در مناطق می‌شود.

یوسفی گفت: اکنون در فصل بهار و زایش حیات وحش قرار داریم و رفت و آمدهای بی‌رویه به مناطق کوهستانی و حفاظت شده باعث لطمه زدن به گونه‌های حیات وحش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: تنوع زیستی و پوشش گیاهی هر منطقه گنجینه‌ای گرانبها و رو به پایان است که هیچ فرصتی برای جبران خسارات وارده بر آن وجود ندارد از این رو مشارکت و همدلی مردم ضروری است و بهترین حافظان تنوع زیستی در واقع ساکنان همان مناطق هستند.

کد خبر 6084141

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی