Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کمک بلاعوض دولت در ساخت مسکن در خانوارهای دارای دو معلولیت دو برابر شده است.

علی عرب نژاد، امروز دوشنبه 11 آذر در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دی ماه سال جاری ۱۲۰ هزار تومان برای حساب هر معلول مستمری‌بگیر واریز می‌شود و علاوه بر این بر اساس معلولیت‌ها، خدمات معیشتی نیز به جامعه هدف ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۲۳ هزار و ۶۰۹ معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند می‌شوند و میزان کمک مستمری بگیران در هر ماه ۵۳ هزار تومان بوده که به ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در گذشته دستگاه‌های اجرایی سهم استخدام سه درصدی معلولان را رعایت نمی‌کردند و بر اساس قانون جامع حمایت معلولین، پست‌ها به نام معلولان تعریف شده و رقابت‌ها تنها بین معلولان است، بر این اساس اگر دستگاهی در امر استخدام از اجرای قانون جامع حمایت معلولان سر باز بزند سهمیه جذب را از دست می‌دهد.

عرب نژاد ادامه داد: تمام خدمات آموزشی به قشر معلول رایگان بوده و در زمینه پرداخت تسهیلات کارفرمایی نیز حمایت‌هایی دارد.

وی اظهار کرد: هفت نفر با مدرک کارشناس ارشد نابینای مطلق نیازمند لب تاپ بوده‌اند که توسط خیرین خریداری شده است؛ همچنین هشت واحد مسکونی معلولان توسط خیرین در حال ساخت است.

عرب نژاد خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان از فاکتورهای درمانی معلولان پرداخت نشده است و بر اساس ماده شش قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه درمان و توانپزشکی به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه هر ساله نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار برای وسایل توانبخشی دریافت می‌کنیم که کافی نیست، افزود: خراسان جنوبی در میزان عقب ماندگی ذهنی از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲۷۵ معلول ضایعه نخائی در خراسان جنوبی، تصریح کرد: ۹۰ درصد از این معلولان محصول حوادث جاده‌ای هستند.

عرب نژاد با بیان اینکه علی رغم اجباری شدن مشاوره ژنتیک، استقبالی از سوی مردم انجام نشده است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته منگلیسم ها در استان افزایش یافته که بررسی‌ها سن بالای مادران در زمان بارداری را علت بروز این امر می‌داند.

وی با اشاره به بحث مسکن، ادامه داد: براساس طرح نهضت مسکن قرار بود ۲۳۹۳ واحد مسکونی احداث شود که تاکنون ۱۹۹۲ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده و عملیات احداث ۴۰۱ واحد باقی مانده تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام می رسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان کمک خانوارهای شهری از ۳۲ میلیون تومان به ۶۴ میلیون تومان رسیده و در خانوارهای روستایی از ۱۸ میلیون تومان به ۳۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

عرب نژاد به سهم ۵۰۰ واحدی بهزیستی از طرح ملی مسکن محرومان اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکل تامین زمین در برخی شهرها و روستاها تاکنون ۲۵۶ واحد احداث شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه و رییس شورای مرکزی بنیاد مسکن کشور در شهرضا با اشاره به اینکه از طرح شامل ۸۸ واحد مسکونی است گفت: ۴۴ واحد در مرحله اول به صورت ۲۲ بلوک دو طبقه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۶۰ مترمربع با زیربنای ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در سایت مسکن مهر منظریه ساخته می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد افزود: واحد‌های مسکن محرومان به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و خانواده‌هایی که بیش از دو فرزند معلول دارند، تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری